Ινδία 2014: Τα Like στο Facebook έδειχναν ποιος θα κέρδιζε τις εκλογές
Τα Like στις Σελίδες των κομμάτων και των εκπροσώπων τους στο Facebook που καταγράφονται τον τελευταίο μήνα πριν τις εκλογές είναι ικανά να προβλέψουν το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, συμπεραίνει μελέτη που δημοσιεύεται στην ασιατική επιστημονική επιθεώρηση για την Πολιτική Επιστήμη. Η έρευνα έγινε την προεκλογική περίοδο του 2014 στην Ινδία από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 12 Μαΐου 2014 και ο αριθμός των Like του τελευταίου μήνα προέβλεπε τον νικητή με ακρίβεια 86,6%.
Spotlight
-
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ «παγώνει» την έκδοση βίζας σε άτομα που εμπλέκονται στο Predator
-
Μητσοτάκης και Ιερώνυμος δίνουν ξανά ραντεβού – Ο «πάγος» 2,5 μηνών, οι ακραίοι του κλήρου, οι συμβολισμοί
-
Καραμπόλα 5 οχημάτων στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης - Ένας τραυματίας
-
Καταδικάστηκε σε καταναγκαστική εργασία 5 ετών επειδή... είπε τη γνώμη του για τον πόλεμο στην Ουκρανία
Τα Like στις Σελίδες των κομμάτων και των εκπροσώπων τους στο Facebook που καταγράφονται τον τελευταίο μήνα πριν τις εκλογές είναι ικανά να προβλέψουν το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, συμπεραίνει μελέτη που δημοσιεύεται στην ασιατική επιστημονική επιθεώρηση για την Πολιτική Επιστήμη. Η έρευνα έγινε για τις εκλογές του 2014 στην Ινδία από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 12 Μαΐου 2014 και ο αριθμός των Like του τελευταίου μήνα προέβλεπε τον νικητή με ακρίβεια 86,6%.
Η ομάδα των ερευνητών με επικεφαλής τον Φράνσις Μπάρκλεϊ υποστηρίζει ότι, σε αντίθεση με τις δημοσκοπήσεις που είναι χρονοβόρες και κοστίζουν, η απλή και ανέξοδη αυτή μέθοδος καταγραφής των Like στο Facebook έχει καλύτερα αποτελέσματα. «Οι δημοσκοπήσεις αρκετά συχνά αποτυγχάνουν να αποδείξουν την σχέση τους με τα εκλογικά αποτελέσματα», καταλήγουν.
- Το πλήρες κείμενο της μελέτης που δημοσιεύεται στην Asian Journal of the Political Science δημοσιεύεται στην διεύθυνση http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/02185377.2015.1020319 (αρχείο pdf) και υπογράφεται από τους Francis P. Barclay, C. Pichandy, Anusha Venkat και Sreedevi Sudhakaran.
Η κεντρική ιδέα πίσω από την διενέργεια της μελέτης αυτής είναι ότι οποιοδήποτε μέσο χρησιμοποιείται σε τέτοια έκταση μπορεί να αξιοποιηθεί για να κατανοηθεί η τρέχουσα διάθεση των χρηστών και να προβλέψει την συμπεριφορά τους στο μέλλον. Ο αριθμός των μελών του Facebook στην Ινδία στις 31 Μαρτίου 2014 ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια, σε σύνολο 250 εκατομμυρίων χρηστών του Διαδικτύου στην χώρα.
Κατά την καταγραφή των Like στις επιβεβαιωμένες επίσημες Σελίδες των Ινδών πολιτικών και των κομμάτων τους φάνηκε ότι το αντιπολιτευόμενο κόμμα BJP θα κέρδιζε τις εκλογές -με ακρίβεια 86,6%-, όπως συνέβη. Η μελέτη συμπεραίνει ότι όσο περισσότερα Like καταγράφονται στην Σελίδα των πολιτικών ή των κομμάτων τόσο περισσότερες ψήφους θα λάβουν στις εκλογές, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό, όταν η χρονική περίοδος που καταγράφονται είναι ο τελευταίος μήνας πριν από τις εκλογές.
Ο βρετανικός οίκος Routledge που δημοσιεύει την μελέτη του Μπάρκλεϊ και των συνεργατών του, σημειώνει στο σχετικό δελτίο Τύπου ότι, παρά το γεγονός ότι η μελέτη αφορά μια μόνο εκλογική διαδικασία στην Ινδία, τα αποτελέσματά της έχουν σημαντικές συνέπειες για τους βρετανούς πολιτικούς, δημοσιογράφους και δημοσκόπους εν όψει των εκλογών στην χώρα. Το Facebook, καταλήγει, κάνει μια ακριβή καταγραφή της διάθεσης του εκλογικού σώματος, διάθεση την οποία θα μεταφέρουν και στην κάλπη.
- Ξέρατε ότι: Στα τέλη του 2013, η Apple επένδυσε 200 εκατομμύρια δολάρια στο Topsy. Το Topsy είναι μια διαφορετική μηχανή αναζήτησης που βουτάει στα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως στο Twitter, αναλύει τα tweet σε πραγματικό χρόνο και αποφαίνεται για τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν σχετικά με τους όρους αναζήτησης. Τα Topsy Labs βρίσκουν και τους κορυφαίους «καθοδηγητές γνώμης» στα κοινωνικά δίκτυα (influencers) και καταγράφουν το βαθμό των θετικών ή αρνητικών αντιδράσεων σχετικά, δηλαδή το κλίμα που επικρατεί στα social media.
- Το Topsy.com υπολογίζει για όλο περιεχόμενο που αντλεί το λεγόμενο «Sentiment Score», με το οποίο επιχειρεί να διακρίνει το θετικό (με ένδειξη πράσινο) με το αρνητικό συναίσθημα (κόκκινο) που εκφράζουν οι χρήστες του Twitter, όταν υπάρχει ικανός αριθμός tweet με την αναφορά του όρου αναζήτησης που εισάγει ο χρήστης. Το Twitter αναλαμβάνει επίσης να παρέχει τις υπηρεσίες του σε κυβερνήσεις για την δημιουργία του δικού «πολιτικού δείκτη» (Twitter Political Index).
Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο από το «λάθος» του Facebook να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα ενός ψυχολογικού πειράματος, εν αγνοία των μελών του, προκαλώντας την οργή τους. Η έρευνα έδειξε ότι η υπηρεσία μπορεί να επηρεάσει την διάθεση των μελών του.
- «To Facebook με έκανε να κλαίω»: Μελέτη «διάθεσης» στο Facebook προκαλεί την οργή των μελών του
Διαβάστε επίσης:
- «Ξέρουμε για σένα»: Ορατός ο κίνδυνος διακρίσεων από την αδιαφανή ανάλυση των Big Data
αλλά και…
- Ποιος εγγυάται την εγκυρότητα των δεδομένων; Υπό αμφισβήτηση οι προβλέψεις από τα κοινωνικά δίκτυα
Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi
In.gr Τεχνολογία
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις