Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Tips για την αγορά οθόνης προς γραφίστες και φωτογράφους

Tips για την αγορά οθόνης προς γραφίστες και φωτογράφους

Ο κατασκευαστής των οθονών με την εμπορική επωνυμία Philips αναλύει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των επαγγελματικών οθονών. Σε γραφίστες και φωτογράφους συνιστά οθόνες άνω των 27 ιντσών, με λόγο θέασης 16:9, που μπορούν να αποδώσουν τουλάχιστον το 90% των χρωμάτων στο φάσμα Adobe RGB, ανάλυση ανάλογα υψηλή με την διαγώνιο της οθόνης και τουλάχιστον QHD.

Ο κατασκευαστής των οθονών με την εμπορική επωνυμία Philips αναλύει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των επαγγελματικών οθονών. Σε γραφίστες και φωτογράφους συνιστά οθόνες άνω των 27 ιντσών, με λόγο θέασης 16:9, που μπορούν να αποδώσουν τουλάχιστον το 90% των χρωμάτων στο φάσμα Adobe RGB, ανάλυση ανάλογα υψηλή με την διαγώνιο της οθόνης και τουλάχιστον QHD. Σε ότι αφορά στην τεχνολογία του πάνελ, προκρίνει τα πάνελ VA έναντι των IPS και στο ερώτημα επίπεδη ή κυρτή, αφήνει περιθώριο για την προσωπική σας προτίμηση.

Με ένα πλήθος τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως το μέγεθος, η ανάλυση, ο λόγος διάστασης, η χρωματική κάλυψη και η τεχνολογία panel, να αγωνίζεται για μια θέση στο ράφι των καταστημάτων ηλεκτρονικών, ακόμα και οι επαγγελματίες χρήστες δυσκολεύονται να επιλέξουν τη σωστή οθόνη που θα αναδείξει τις φωτογραφίες και τα σχέδιά τους.

Η MMD, η εταιρία της TPV με την άδεια χρήσης της εμπορικής ονομασίας Philips, συγκέντρωσε τα σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι χρήστες:

  • Πρώτον και βασικότερο ζήτημα: το χρώμα. Σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον, τα χρώματα στην οθόνη πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτά των συνδεδεμένων συσκευών (όπως οι εκτυπωτές). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ακριβής αναπαραγωγή των χρωμάτων είναι τόσο σημαντική. Αν και τα 16,7 εκατομμύρια χρώματα που συνήθως αναπαράγονται σε μια τυπική οθόνη ακούγονται πολλά, δεν επαρκούν για τις επαγγελματικές εφαρμογές της γραφιστικής και της φωτογραφίας. Μια καλή οθόνη γι’ αυτό το είδος της εργασίας χρειάζεται να έχει τόσο ευρεία γκάμα χρωμάτων, όσο και εξαιρετική βαθμονόμηση. Ακολουθούν κάποιοι από τους σχετικούς όρους που θα συναντήσετε:
  1. Ο χρωματικός χώρος sRGB είναι το ελάχιστο,
  2. Το Adobe RGB είναι ένα ευρύτερο χρωματικό φάσμα από το sRGB και αποτελεί de facto πρότυπο στον κλάδο. Μια επαγγελματική οθόνη πρέπει να είναι σε θέση να αναπαράγει με ακρίβεια τουλάχιστον το 90% (κατά προτίμηση περισσότερα) των χρωμάτων σε αυτό το φάσμα.
  3. Ένα άλλο πρότυπο χρωματικού χώρου είναι το φάσμα NTSC – 72% NTSC = 99% sRGB. Επομένως, μια οθόνη που μπορεί να αναπαράγει περισσότερο από το κανονικό 72% NTSC θα προσφέρει ακόμα πιο ζωντανά και αληθινά χρώματα. Οι περισσότερες από τις νέες οθόνες Philips, για παράδειγμα, είναι εξοπλισμένες με τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να προσφέρουν μεταξύ 85% NTSC (122.9% sRGB) και 104% NTSC (130% sRGB).
  • Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το μέγεθος της οθόνης και ο λόγος διαστάσεων:
  1. Για μια καλή επισκόπηση της δημιουργικής σας εργασίας, συγκρίσεις ή multitasking, επιβάλλεται η επιλογή μιας οθόνης μεγάλου μεγέθους. Οποιαδήποτε οθόνη κάτω των 27’’ δεν προσφέρει το χώρο που χρειάζεται ένας φωτογράφος ή ένας γραφίστας για να εργαστεί. Κατάλληλο μέγεθος για ποιοτική εργασία διαθέτουν οι οθόνες 32’’ ή και 40’’. Μπορείτε να δείτε τις σχετικές προτάσεις Philips.
  2. Ο λόγος διαστάσεων πρέπει επίσης να λαμβάνεται υπόψη. Οι ευρείες οθόνες είναι πλέον καθιερωμένες, με πολλούς σχεδιαστές να επιλέγουν την αναλογία 16:9 καθώς δεν παρέχει μόνο αρκετό χώρο οριζόντια αλλά και σε ύψος, όπως για παράδειγμα σε σύγκριση με μια οθόνη 21:9. Έτσι ο χρήστης κάνει λιγότερες κινήσεις στο λαιμό και στα μάτια του, ενώ μπορεί να προσαρμόσει ανάλογα τα τυπικά μεγέθη εκτύπωσης.
  • Η επιλογή της ανάλυσης είναι λίγο πιο σύνθετη και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε συνδυασμό με το μέγεθος της οθόνης. Είναι αρκετή η ανάλυση Full HD; Ή μήπως οι χρήστες πρέπει να πάνε για την ανάλυση Quad HD ή ακόμα και την 4K; Οι οθόνες QHD έχουν ανάλυση 2560 x 1440 pixels, σε αντίθεση με τη Full HD που έχει 1920×1080. Όσο μεγαλύτερη είναι η οθόνη, τόσο υψηλότερη πρέπει να είναι η ανάλυση. Δεδομένου ότι οι επαγγελματίες φωτογράφοι και σχεδιαστές ενδιαφέρονται για μεγέθη οθονών άνω των 27 ιντσών, είναι λογικό να επιλέξουν υψηλότερες αναλύσεις, τουλάχιστον QHD.

Αν σκοπεύετε να ανεβείτε σε μέγεθος, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε την 4K οθόνη, μια κατηγορία που γρήγορα γίνεται δημοφιλής. Οι οθόνες αυτές προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση 3840 x 2160 που τις καθιστά ιδανικές για περίπλοκο ζουμ σε πραγματικές λεπτομέρειες. Με περισσότερα pixels ανά τετραγωνική ίντσα στην οθόνη, τα μεμονωμένα pixels παραμένουν ανεπαίσθητα ακόμα και σε πολύ κοντινά ζουμ. Όποιος εργάζεται με διαχωρισμένες οθόνες μπορεί να διαπιστώσει ότι μια κορυφαία οθόνη 40 ιντσών με εξαιρετική ανάλυση, είναι η κατάλληλη επιλογή για την εργασία του.

  • Στη συνέχεια έρχεται η τεχνολογία του panel. Υπάρχουν δύο κοινές τεχνολογίες, οι οποίες είναι εξαιρετικές για γραφιστική εργασία: η VA (Vertical Alignment) και η IPS (In-Plane switching). Και οι δύο προσφέρουν παρόμοιες, εξαιρετικά ευρείες γωνίες θέασης των 178 μοιρών, κάνοντας δυνατή τη θέαση σχεδόν από οποιαδήποτε γωνία. Υπάρχει βέβαια διαφορά στην ακρίβεια των χρωμάτων και στη συνέπεια της φωτεινότητας, που είναι λίγο υψηλότερες στα IPS panels. Ωστόσο στα πιο πρόσφατα μοντέλα οθονών με VA panel, αυτό αντισταθμίζεται καλά μέσω των ειδικών τεχνολογιών ενίσχυσης του χρώματος, π.χ. με την τεχνολογία Ultra Wide-Color στα μοντέλα Philips, η οποία φέρνει την ακρίβεια των χρωμάτων σε εξαιρετικό επίπεδο. Επιπλέον, τα VA panels εμφανίζουν καλύτερα το μαύρο χρώμα, προσφέρουν καλύτερη αντίθεση σε σχέση με τα IPS panels και τείνουν να έχουν χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος.
  • Επίπεδη ή κυρτή; Αυτό είναι καθαρά προσωπική προτίμηση. Τα τελευταία κυρτά μοντέλα τυλίγουν την οθόνη απαλά γύρω από τη γραμμή ορατότητας του χρήστη, επιτρέποντας μεγαλύτερη εστίαση στην εργασία του, πράγμα σημαντικό σε πολυάσχολα περιβάλλοντα γραφείου. Μια κυρτή οθόνη είναι σε θέση να δημιουργήσει αυξημένη αντίληψη του βάθους, με ελάχιστη παραμόρφωση εικόνας. Ωστόσο, ορισμένοι χρήστες εκφράζουν την προτίμησή τους στις επίπεδες οθόνες για τη δημιουργία (αντί για την προβολή) περιεχομένου, καθώς οποιαδήποτε παραμόρφωση, ακόμα και η παραμικρή, είναι ανεπιθύμητη. Ανάλογα με το χώρο του γραφείου (και φυσικά τον προϋπολογισμό) που διαθέτει κανείς, θα ήταν ιδανικό να έχει δύο οθόνες: μια επίπεδη και μια κυρτή.

Οι επαγγελματίες γραφικών πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους στα παραπάνω βασικά σημεία, αλλά να έχουν στο νου τους και άλλα ζητήματα όπως η εργονομική προσαρμογή και η καλή συνδεσιμότητα. Όλα τα παραπάνω, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για να είναι πιο παραγωγικοί κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας τους.

tech.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός – Φερεντσβάρος: Κρίσιμη «μάχη» στον Πειραιά, με «φόντο» το Final-4!

Ο Ολυμπιακός αντιμετωπίζει την πανίσχυρη και αήττητη Φερεντσβάρος, την οποία υποδέχεται στο Παπαστράτειο κολυμβητήριο, για την κρίσιμη 4η αγωνιστική των προημιτελικών ομίλων του Champions League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024