Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δράστε ψηφιακά, προτείνει το Παρατηρητήριο της ΚτΠ

Δράστε ψηφιακά, προτείνει το Παρατηρητήριο της ΚτΠ

To Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας προτείνει στις επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου να επενδύσουν σε τεχνολογίες πληροφορικής κι επικοινωνιών, για να αντιμετωπίσουν την κρίση, μια πρόταση την οποία τεκμηριώνει με σχετική έρευνα.

To Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας προτείνει στις επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου να επενδύσουν σε τεχνολογίες πληροφορικής κι επικοινωνιών, για να αντιμετωπίσουν την κρίση, μια πρόταση την οποία τεκμηριώνει με σχετική έρευνα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου, «Είναι γεγονός ότι το δυσμενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί, λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης, δρα περιοριστικά στους ρυθμούς ανάπτυξης επηρεάζοντας το σύνολο της ελληνικής οικονομίας και ιδιαίτερα τον κλάδο του Λιανικού Εμπορίου, δεδομένου ότι -εκ των πραγμάτων- πλήττεται η αγοραστική δύναμη ενός μέρους των πελατών τους».

Κατεβάστε την έρευνα του Παρατηρητηρίου

Από την άλλη όμως, τονίζει το Παρατηρητήριο, οι καταναλωτές αποκτούν όλο και μεγαλύτερη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και διαρκώς αυξάνονται οι απαιτήσεις τους.

  • Τα μισά ελληνικά νοικοκυριά πλέον έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο (46%) και
  • το ποσοστό του πληθυσμού που παραγγέλνει αγαθά και υπηρεσίες on line αυξήθηκε από 1% που ήταν το 2004, σε 12% το 2010.

Επιπρόσθετα, οι τάσεις δείχνουν ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης, οι καταναλωτές θα οδηγούνται όλο και περισσότερο στο να αναζητούν τις ευκαιρίες αλλά και την ευκολία που τους παρέχουν οι ηλεκτρονικές αγορές.

Τι κάνουν οι επιχειρήσεις

Οι επιχειρήσεις του Λιανικού Εμπορίου, από την πλευρά τους, φαίνεται να αντιλαμβάνονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία (80%) τη θετική συμβολή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη παραγωγικότητά τους, τόσο από την πλευρά της αύξησης των εσόδων (67%), όσο και από αυτήν της αποτελεσματικότητας των επιχειρηματικών διαδικασιών (78%), όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ.

Ωστόσο, αν και 1 στις 3 δηλώνει ότι εντοπίζει νέες ισχυρές τάσεις του καταναλωτικού κοινού που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες, ελάχιστες παραμένουν αυτές που δέχονται παραγγελίες on line.

Η πρόταση του Παρατηρητηρίου

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, οι επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια που σχετίζονται με τις τεχνολογίες πληροφορικής κι επικοινωνιών, στοχεύοντας σε ευκαιρίες βελτίωσης των πωλήσεων, σταθερή και ολοκληρωμένη προσέγγιση των πελατών, μείωση του κόστους λειτουργίας μέσω χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης καθώς και συνθήκες εξωστρεφούς ανάπτυξης και βελτίωσης της ανταγωνιστικής τους θέσης.

Στο πλαίσιο αυτό, η δράση «digi-retail» που σχεδίασε και υλοποιεί η «Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ» στοχεύει να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση τις επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου ώστε, μέσω της αξιοποίησης των τεχνολογιών, να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης και να προσαρμοστούν καλύτερα στις αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ειδικότερα η δράση έχει στόχο την εξοικονόμηση πόρων, την προώθηση των πωλήσεων μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών και την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops), έχοντας ως απώτερο σκοπό την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της διεύρυνσης του καταναλωτικού κοινού στον τομέα του Λιανικού Εμπορίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τον Οκτώβριο του 2010, πριν δηλαδή τη σχετική εκστρατεία πληροφόρησης, οι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις γνώριζαν τη δράση digi-retail και σχεδόν 1 στις 3 ενδιαφέρονταν για την επιδότηση, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ.

In.gr Τεχνολογία,Παρατηρητήριο της ΚτΠ

Sports in

Παναθηναϊκός – Μακάμπι Τελ Αβίβ 87-91: Τον «κρέμασε» ο Σλούκας, έκαναν το 0-1 οι Ισραηλινοί

Με το… καλημέρα πλεονέκτημα αντίο για τους πράσινους. έχασαν ξανά από τη Μακάμπι (87-91) που αγωνία για τον Μπόλντγουιν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024