Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o

Google, Yahoo και Bing προδιαγράφουν τον Σημασιολογικό Ιστό

Google, Bing και Yahoo συμφώνησαν σε ένα κοινό λεξικό, ένα πρότυπο ερμηνείας εννοιών στο περιεχόμενο του Παγκόσμιου Ιστού που θα διευκολύνει την αναζήτηση με πολλαπλά κριτήρια, εντούτοις προϋποθέτει από webmaster και δημιουργούς περιεχομένου να υιοθετήσουν το πρότυπο και να χαρακτηρίσουν το περιεχόμενο για να επιτύχει η προσπάθεια.

Google, Bing και Yahoo συμφώνησαν σε ένα κοινό λεξικό, ένα πρότυπο για την απόδοση εννοιών στο περιεχόμενο του Παγκόσμιου Ιστού που θα διευκολύνει την αναζήτηση με πολλαπλά κριτήρια, εντούτοις προϋποθέτει από webmaster και δημιουργούς περιεχομένου να υιοθετήσουν το πρότυπο και να χαρακτηρίσουν το περιεχόμενο για να επιτύχει η προσπάθεια.

Το αποτέλεσμα της συναίνεσής τους είναι η σύσταση του Schema.org. Οι δημιουργοί περιεχομένου αποκτούν ένα λεξικό το οποίο μπορούν να αξιοποιήσουν για να αποδίδουν όλες οι μηχανές την ίδια «σημασία» στα δεδομένα, εάν θέλουν να εμφανίζονται στα αποτελέσματά τους.

Το πρόβλημα ως τώρα ήταν ότι πολλές φορές η πληροφορία υπήρχε δομημένη σε βάσεις δεδομένων -με την ένταξη των δεδομένων σε πεδία (π.χ. Όνομα, Ημερομηνία γέννησης κ.λπ.). Αυτή η σημασία όμως, χανόταν όταν γινόταν η μεταφορά σε HTML. Η κοινή μέθοδος που υιοθετούν πλέον οι μηχανές αφορά στην ένταξη των χαρακτηρισμών στη γλώσσα του Παγκόσμιου Ιστού, την HTML (στην έκδοση 5).

Το πρότυπο που υιοθετούν οι τρεις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης ονομάζεται microdata και αφορά στις προδιαγραφές που προστίθενται βαθιά στην HTML5. Έτσι, για παράδειγμα όταν αναφέρονται στοιχεία για ένα πρόσωπο, η microdata προδιαγράφει ότι για να περιγραφούν τα χαρακτηριστικά του μπορούν να χρησιμοποιηθούν, για παράδειγμα, στην HTML οι ετικέτες itemprop=»name», itemprop=»birthdate», itemprop=»jobtitle» για να αποδοθεί η έννοια του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης και του επαγγέλματος αντίστοιχα κάθε φορά που αναφέρονται αυτά τα δεδομένα στο περιεχόμενο.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης στο εξής θα στέλνουν τα ρομποτάκια τους να συλλέξουν στοιχεία από τον λεγόμενο Σημασιολογικό Ιστό (το λεγόμενο Semantic Web κατά τον Τιμ Μπέρνερς Λι, τον «πατέρα του World Wide Web»). Έτσι, οι μηχανές θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες αναζήτησης με σαφή κριτήρια και θεωρητικά τουλάχιστον εγγυημένα αποτελέσματα -έχει ήδη γίνει λόγος για εκμετάλλευση.

Το πείραμα του Google με τις συνταγές

Η Google έχει κάνει το πείραμα με τις συνταγές: ο επισκέπτης μπορεί να αναζητήσει συνταγές με βάση το βασικό συστατικό τους και να παραμετροποιήσει περαιτέρω την αναζήτησή του με πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως άλλα συστατικά, χρόνο μαγειρέματος, επιθυμητό μέγιστο αριθμό θερμίδων και άλλα.

Για να φέρει αποτελέσματα, η μηχανή αναζήτησης συνταγών του Google αντλεί πληροφορία από το σημασιολογικό ιστό, δηλαδή σάιτ μαγειρικής που έχουν συμπεριλάβει ήδη στην HTML των σελίδων τους τις ετικέτες όπως αυτές περιγράφονται στο πρότυπο της microdata.

Στο λεξικό περιλαμβάνονται ήδη ετικέτες για την σαφή περιγραφή των παρακάτω και πολλών ακόμα:

Οι Πρώτες Αντιρρήσεις

Πάντως, η επιλογή του λεξικού microdata έγινε αφού οι τρεις μεγάλες μηχανές αναζήτησης συμφώνησαν ότι σε αυτό βρίσκεται η χρυσή τομή μεταξύ απλότητας και ευρύτητας (το ανταγωνιστικό πρότυπο ΡDFa θεωρείται πολύ πιο εκτενές και σε μια μορφή του έχει υιοθετηθεί και από το Facebook). Το λεξικό microdata είναι επεκτάσιμο και μπορεί να διευρυνθεί για να περιλάβει και άλλες έννοιες (δείτε την ανοικτή επιστολή του Μάρτιν Μουρ σχετικά με προτεινόμενες προσθήκες για τον ορισμό του ειδησεογραφικού άρθρου, από τον επικεφαλής του βρετανικού ανεξάρτητου μη κερδοσκοπικού οργανισμού ειδήσεων R&D -προτείνεται να προστεθεί στον ορισμό του ειδησεογραφικού άρθρου η παράμετρος για τις αρχές που ακολουθεί ο εκάστοτε ειδησεογραφικός τόπος).

Η απόφαση των μεγάλων μηχανών του Διαδικτύου δέχεται κριτική από τους δημιουργούς περιεχομένου. Οι δεύτεροι θεωρούν ότι θα έπρεπε να διατηρούν τον έλεγχο του χαρακτηρισμό του περιεχομένου τους και όχι να αποφασίζουν οι μηχανές πώς θα καταχωρίζουν το περιεχόμενο που εκείνοι δημιουργούν. Επίσης, αμφισβητούν ποιος τελικά θα αποκομίζει τα μέγιστα από μια τέτοια μετάβαση στο σημασιολογικό ιστό: οι μηχανές ή οι δικαιούχοι δημιουργοί. Εάν το Google επιστρέφει όλη την απαραίτητη πληροφορία στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων του, τότε ο χρήστης δεν έχει λόγο να επισκεφτεί τον δημιουργό του περιεχομένου, μειώνοντας έτσι την επισκεψιμότητά του.

Ο αντίλογος λέει ότι οι μόνοι που θα χάσουν είναι όσοι δεν παρείχαν ουσιαστικές απαντήσεις: εάν μια μηχανή αναζήτησης είναι αρκετά έξυπνη ώστε να κάνει μετατροπές σε μονάδες βάρους, μέτρησης κ.λπ. δεν υπάρχει λόγος να τους οδηγεί η μηχανή σε δικτυακούς τόπους που παρέχουν κυρίως τέτοιες υπηρεσίες ή εάν παρέχει και τέτοιες υπηρεσίες τότε αυτά τα εργαλεία παύουν στο εξής να δημιουργούν κίνηση.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024