Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Γιατί οι μετοχές του Facebook μπορεί να μην σας κάνουν πλούσιους

Γιατί οι μετοχές του Facebook μπορεί να μην σας κάνουν πλούσιους

Η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να εισέλθει στο χρηματιστήριο και να συγκεντρώσει τουλάχιστον 5 δισ. δολάρια από την πρώτη δημόσια προσφορά μετοχών. Μαζί με την αίτηση, δημοσιοποίησε και τις παραμέτρους που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο το μέλλον του. Δείτε τι θα μπορούσε να αλλάξει προς το χειρότερο την τύχη του Facebook, όπως ομολογεί η επιχείρηση.

Η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης επιβεβαίωσε τις οργιάζουσες φήμες ανακοινώνοντας ότι σκοπεύει να εισέλθει στο χρηματιστήριο και να συγκεντρώσει τουλάχιστον 5 δισ. δολάρια από την πρώτη δημόσια προσφορά μετοχών. Μάλιστα, με την αίτηση που υπέβαλε στις αμερικανικές αρχές, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δημοσιοποίησε για πρώτη φορά στοιχεία τόσο για τον ίδιο όσο και για την κερδοφορία και τις προοπτικές του Facebook.

Μεταξύ άλλων το πολυσέλιδο έγγραφο αποκαλύπτει τις παραμέτρους που βάζουν σε ρίσκο τις προοπτικές του Facebook.

  1. Για πόσο θα παραμείνει ζωντανό το ενδιαφέρον των μελών του; H μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης έχει 845 εκατομμύρια μέλη. Ο ρυθμός με τον οποίο αναπτύσσεται θα μειωθεί καθώς αυξάνονται τα ενεργά μέλη και καθώς αυξάνεται η διείσδυση. Εάν δεν κατορθώσει να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον τους, ίσως ακολουθήσει και η διαφήμιση.
  2. Πόσες θα είναι οι χώρες που θα περιορίζουν την πρόσβαση στο Facebook; Η πρόσβαση στο Facebook έχει περιοριστεί στην Κίνα, το Ιράν, την Βόρεια Κορέα και την Συρία. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί και σε άλλες χώρες, προειδοποιεί η υπό ένταξη στο χρηματιστήριο εταιρεία, με πιθανό το ενδεχόμενο να διεισδύσουν οι ανταγωνιστές της σε αυτές τις αγορές.
  3. Πότε παραβιάζεται το απόρρητο των μελών του; Το Facebook αντιμετωπίζει την λεγόμενη ρυθμιστική αβεβαιότητα, δηλαδή διαφορετικούς νόμους που ρυθμίζουν θέματα ιδιωτικότητας, πνευματικής ιδιοκτησίας και προστασίας δεδομένων. Η νομοθεσία εξελίσσεται και μπορεί να αλλάξει με τέτοιο τρόπο ώστε να βλάψει την επιχείρηση. Για παράδειγμα η ερμηνεία κάποιων νόμων και ρυθμίσεων που αφορούν την χρήση των ονομάτων και των Like σε συνδυασμό με τις ενέργειες διαφήμισης και προώθησης παραμένει αδιευκρίνιστη.
  4. Πόσο θα παίζουμε Zynga games μόνο στο Facebook; Η Zynga, η εταιρεία πίσω από εξαιρετικάδημοφιλή παιχνίδια στο Facebook -όπως το FarmVille- απέφερε το 12% των εσόδων του Facebook το 2011. Εάν η δημοτικότητά τους μειωθεί ή εάν η Zynga λανσάρει τα παιχνίδια της σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες, ίσως επιφέρει ένα πλήγμα στο Facebook.
  5. Τι θα γινόταν αν Google και Apple έδιωχναν το Facebook από συσκευές Android και iOS; Ο αριθμός των μελών που μπαίνουν στο Facebook από το κινητό τους διαρκώς αυξάνεται. Ωστόσο, η πλειονότητα των smartphone που το επιτρέπουν είναι η Google και η Apple, δύο από τους ανταγωνιστές του Facebook. Οποιεσδήποτε αλλαγές στην στρατηγική τους, που υποβαθμίζουν την λειτουργικότητα του Facebook ή προάγουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση του Facebook από φορητές συσκευές.
  6. Η τύχη του Facebook (και των επενδυτών του) στα χέρια ενός ισχυρού ανδρός; Πριν την υποβολή της αίτησης για την αρχική δημόσια προσφορά, οι μετοχές του Μαρκ Ζάκερμπεργκ του έδιναν το 57% του ελέγχου της επιχείρησης. Μετά το IPO, η δύναμή του δεν θα εξασθενίσει, γεγονός που εναποθέτει την τύχη της επιχείρησης στα χέρια ενός ανδρός, κάτι που ίσως ανησυχήσει τους επενδυτές.
  7. Ποιος άλλος θα μηνύσει το Facebook; Ως διαδικτυακή επιχείρηση, εμπλέκεται ήδη σε δικαστικές διαμάχες για καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων, πατέντες ή άλλα θέματα, συχνά με οντότητες που κάνουν τις μηνύσεις για να εξασφαλίσουν κερδοφόρους διακανονισμούς. Το φαινόμενο αναμένεται να συνεχιστεί, ιδιαίτερα μάλιστα, μετά την αρχική δημόσια προσφορά.

Διαβάστε επίσης: Τι έγινε γνωστό ή επιβεβαιώθηκε από την αίτηση του Facebook

Reuters,In.gr Τεχνολογία

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024