Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί το Facebook αγόρασε το Instagram

Γιατί το Facebook αγόρασε το Instagram

Το Facebook θα καταβάλλει 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μετρητά και μετοχές για το Instagram, την εταιρεία ανάπτυξης μιας μικροεφαρμογής μοιράσματος φωτογραφιών, η οποία συστάθηκε μόλις δύο χρόνια πριν. Γιατί όμως σπεύδει το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο να εξαγοράσει και μάλιστα με μια τέτοια προσφορά τον δημιουργό ενός app που διορθώνει φωτογραφίες και τις μοιράζει σε όσους θέλουν να τις βλέπουν;

Το Facebook θα καταβάλλει 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μετρητά και μετοχές για το Instagram, την εταιρεία ανάπτυξης μιας μικροεφαρμογής μοιράσματος φωτογραφιών, η οποία συστάθηκε μόλις δύο χρόνια πριν. Η μεγαλύτερη εξαγορά στα χρονικά του Facebook ανακοινώνεται λίγο πριν οι μετοχές του Νο1 προορισμού κοινωνικής δικτύωσης αρχίσουν να διαπραγματεύονται δημόσια.


Δείτε μερικές από τις φωτογραφίες που μοιράστηκαν οι χρήστες του Ιnstagram με αφορμή το πρότζεκτ
#twoofakind. Τα μέλη της δημοφιλούς υπηρεσίας μοιράζονται ξεχωριστές φωτογραφίες ανθρώπων και πραγμάτων σε ζεύγη. Φωτογραφίες από τους @mikultcarter, @mark_marchesi, @cata42, @amazinggrayce, @perfectblonde, @emies, @damarsh, @fiks, @mikemartinez, @pakzam, @stephenleopold & @pakiviritz.

Το τίμημα θεωρείται εκπληκτικό για μια εταιρεία ανάπτυξης μικροεφαρμογών χωρίς σημαντικά έσοδα, ακόμα και όταν συγκριθούν με τα υψηλά στάνταρτ της Σίλικον Βάλεϊ, στην οποία η αποτίμηση νεοσύστατων επιχειρήσεων τεχνολογίας (των λεγόμενων startup) φτάνουν στα ύψη τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, φανερώνει τις αυξανόμενες προκλήσεις στην αγορά των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία υπηρεσίες όπως το Facebook απαιτείται να διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον των μελών τους με νέες λειτουργίες και εφαρμογές για smartphone και tablet.

Με την εξαγορά του Instagram -η οποία ανακοινώθηκε λίγες μόλις ημέρες αφότου η εταιρεία δέχτηκε επενδυτικά κεφάλαια που την αποτιμούν στα 500 εκατομμύρια δολάρια- το Facebook ενδέχεται να επιδιώκει να απορροφήσει έναν πιθανό ανταγωνιστή ή τουλάχιστον, να αποτρέψει το ενδεχόμενο να πέσει στα χέρια άλλων, όπως το Twitter ή το Google.

«Κάθε φορά που βλέπει κανείς μια «κοινωνική» πλατφόρμα να μεγεθύνεται τόσο γρήγορα, προκαλείται νευρικότητα», λέει ο Paul Buchheit, συνεργάτης στο εκκολαπτήριο startup, Y Combinator, και συνιδρυτής του FriendFeed, το οποίο επίσης εξαγόρασε το Facebook το 2009.

«Θα ήταν καλύτερα να είχε εξαγοράσει το Twitter σήμερα», λέει ο αναλυτής στο Reuters, αναφερόμενος στο Facebook. «Εάν λοιπόν θεωρεί ότι πρόκειται για το επόμενο Twitter, θα ήταν έξυπνο να προβεί στην εξαγορά», προσθέτει.

60 pixel το δευτερόλεπτο

Η εφαρμογή Instagram επιτρέπει στους χρήστες να περνούν από φίλτρα και να προσθέτουν εφέ σε φωτογραφίες από το iPhone και τα smartphone με Android και να τις κοινοποιούν στους φίλους τους. Έχει κερδίσει 30 εκατομμύρια χρήστες από την πρώτη διάθεσή της, τον Ιανουάριο του 2011.

Οι επικεφαλής της Instagram λένε ότι έως το τέλος του 2011, οι χρήστες είχαν ανεβάσει περί τα 400 εκατομμύρια φωτογραφίες ή… 60 pix per second, υποδηλώνοντας ότι οι αριθμοί αυτοί αντικατοπτρίζουν τους στόχους του Facebook σε μια προσπάθεια να αντλήσει έσοδα από φορητές συσκευές. Το app για Android διατέθηκε στο Google Play, το κατάστημα μικροεφαρμογών για Android, μόλις την περασμένη εβδομάδα και αριθμεί ήδη ένα εκατομμύριο download.

Καθώς η δημοτικότητα του Instagram εκτοξεύεται τους τελευταίους μήνες, οι επικεφαλής της εταιρείας αναζητούν τη στρατηγική που θα διευρύνει την υπηρεσία και θα δημιουργήσει ένα πλήρες κοινωνικό δίκτυο -κάτι σαν ένα Facebook, ένα Twitter, ή ακόμα και το Path, με έμφαση στην φωτογραφία, λένε πηγές από το εσωτερικό της.

Ο ιδρυτής του Social Internet Fund, Lou Kerner λέει ότι, το Instagram θα αποτελούσε ένα εξαιρετικά πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο όχι μόνο για το Facebook, αλλά σίγουρα και για το Twitter, το οποίο επίσης αναζητά τρόπους να διευρύνει την παρουσία του.

«Μάλιστα, θεωρώ βέβαιο ότι και η Google ενδιαφερόταν. Έτσι, σε κάποιο βαθμό, η εξαγορά αυτή αποτελεί μια πράξη επιθετική αλλά και αμυντική. Θα συνιστούσε μοχλό ανάπτυξης για οποιονδήποτε θα ήθελε να ανταγωνιστεί το Facebook», συμπληρώνει.

Στην εταιρεία πίσω από το Instagram, με μόλις 13 υπαλλήλους και έδρα στο Σαν Φρανσίσκο, επένδυσαν πρόσφατα 50 εκατομμύρια δολάρια επενδυτές συμπεριλαμβανομένων των Sequoia Capital και Greylock Partners, μεταφέρουν πηγές προσκείμενες στην εταιρεία. Έτσι, η αξία του αποτιμάται στα $500 εκατομμύρια.

Από την άλλη, το Facebook, που εκτιμάται ότι θα αποκομίσει περί τα 5 δισεκατομμύρια από την μεγαλύτερη δημόσια προσφορά μετοχών στα χρονικά της Σίλικον Βάλεϊ το Μάιο, θα προσλάβει όλη την ομάδα του Instagram.

«Πρόκειται για σημαντικό ορόσημο για το Facebook, καθώς είναι η πρώτη φορά που αγοράζουμε ένα προϊόν και μια επιχείρηση με τόσο πολλούς χρήστες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ σε σχετική ανάρτηση στο προφίλ του. «Δεν σκοπεύουμε να το επαναλάβουμε, για πολλές ακόμη ή έστω και για μια».

Η συμφωνία, που αποτελούσε επτασφράγιστο μυστικό στην μικρή νεοσύστατη εταιρεία, αναμένεται να κλείσει το τρέχον τρίμηνο. Ο διευθύνοντας σύμβουλός της, Κέβιν Σίστρομ ανακοίνωσε τη συναλλαγή στους εργαζόμενους στην Instagram πρωί-πρωί τη Δευτέρα 9 Απριλίου.

Μια σελίδα από το βιβλίο της Google


Η εξαγορά θεωρείται εξαίρεση στην στρατηγική του Facebook, το οποίο παραδοσιακά αγόραζε μικρές επιχειρήσεις για να προσλαμβάνει μαζικά ομάδες αποδεδειγμένα ικανών μηχανικών λογισμικού. Συνήθως, διακόπτει την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων ή δημιουργεί παρόμοιες εκδόσεις που ενσωματώνονται στις υπηρεσίες του.

Εντούτοις, στην περίπτωση του Instagram, η υπηρεσία όχι μόνο θα συνεχίσει να παρέχεται αλλά το Facebook θα την εμπλουτίσει με νέες λειτουργίες, σύμφωνα με δηλώσεις και από τις δύο πλευρές.

Αναλυτές της αγοράς τεχνολογίας αμέσως παρομοίασαν την εξαγορά με αυτήν του YouTube από το Google το 2006 (αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων). Το YouTube διατήρησε την έδρα του και συνεχίζει να λειτουργεί ανεξάρτητα από το Google.

To Facebook εξαγοράζει μια παρόμοια επιχείρηση, με την έννοια ότι αναπτύσσεται τάχιστα, δεν έχει έσοδα ή επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά έχει κατορθώσει να αποτελέσει μέρος της κουλτούρας των χρηστών online, υποστηρίζει ο αναλυτής της εταιρείας μελετών Gartner, Ray Valdes.

«Θα στοιχημάτιζα ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες του Instagram είναι ταυτόχρονα και μέλη του Facebook, οπότε αν το δει κανείς έτσι, δεν διευρύνεται το Facebook», σχολίασε ο αναλυτής. Αυτό που εξαγόρασε το Facebook είναι η «έλξη», «η δέσμευση», «το brand», πρόσθεσε.

To Facebook είναι το μεγαλύτερο σάιτ κοινωνικής δικτύωσης και έχει 845 εκατομμύρια χρήστες, αντιμετωπίζει όμως έντονο ανταγωνισμό. Πέρυσι, η Google λάνσαρε το Google+, μια ανταγωνιστική υπηρεσία που προσφέρει πολλές από τις λειτουργίες του Facebook.

Με την αγορά αυτή, το Facebook δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσει το Instagram, ως ανεξάρτητο app που θα συνεχίσει να συνεργάζεται με άλλες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης.

  • «Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε λειτουργίες όπως αυτή της δημοσίευσης σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, την δυνατότητα να μην κοινοποιούνται τα Instagram στο Facebook εάν το επιλέξει ο χρήστης καθώς και, να έχει κανείς ακόλουθους και ακολουθούμενους ξεχωριστά από τους φίλους του στο Facebook, έγραψε ο Ζάκερμπεργκ.

Το Instagram υποστηρίζεται από πολλούς επενδυτές που διατηρούν δεσμούς και με το Facebook, μεταδίδει το Reuters, όπως η Benchmark Capital και ο Andreessen Horowitz. Ο συνεργάτης της Benchmark, Matt Cohler επένδυσε $7 εκατομμύρια στον πρώτο γύρο άντλησης επενδυτικών κεφαλαίων για το Instagram το 2011 και βρίσκεται στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Υπήρξε επίσης από τους πρώτους συνεργάτες του Facebook, και διατηρεί τη θέση του «ειδικού συμβούλου» σε αυτό, όπως μαρτυρά το προφίλ του στο LinkedIn.

Το Facebook είχε έσοδα $3,7 δισεκατομμύρια το 2011, και η χρονιά έκλεισε με $3,9 δισεκατομμύρια μετρητά.


Δημιουργήθηκε από τον @jordanicolefowler

Ο χορός των εξαγορών εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί με άλλους πιθανούς στόχους -όπως το Pinterest, μια υπηρεσία στην οποία οι χρήστες δημιουργούν pinboard, όπου καρφιτσώνουν με πινέζες ότι τους ενδιαφέρει για να σχεδιάσουν μια γαμήλια τελετή, μια ταξιδιωτική εξόρμηση ή απλά να εξασκήσουν ένα αγαπημένο χόμπι.

  • Πάντως, η δική μας ερμηνεία, βασισμένη σε έγκριτους οικονομικούς αναλυτές, επιχειρεί μια διαφορετική προσέγγιση που εστιάζει στην επικείμενη δημόσια εγγραφή του Facebook στο χρηματιστήριο: Η τελευταία είδηση που αφορούσε το Facebook ήταν μάλλον «κακή», αφού έφερνε στο προσκήνιο το κυνήγι των πατεντών (Yahoo εναντίον Facebook και τανάπαλιν). Για να ερμηνεύσει κανείς το 1 δισεκατομμύριο δολάρια -το δυσθεώρητο αυτό ποσό για την εξαγορά μιας εταιρείας χωρίς έσοδα, χωρίς χρήστες που θα προστεθούν στα 785 εκατομμύρια των μελών του Facebook-, δεν αρκεί να τεκμηριώσει την ένταση του ανταγωνισμού στην αγορά κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook, λίγο πριν το περίφημο IPO, δείχνει ότι κινείται, ότι δουλεύει, ότι εξελίσσεται και αυτό θα του αποφέρει και μάλιστα άμεσα, πολύ περισσότερα όταν κατά την δημόσια εγγραφή του συλλέξει πολύ περισσότερα από όσα εκτιμώνται σήμερα και δει την χρηματιστηριακή του αξία να εκτοξεύεται ανεξέλεγκτα.

{{{related}}}

Reuters

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024