Αναξιόπιστες οι υπηρεσίες σύγκρισης τιμών στην ΕΕ
Προβληματική κρίνει την λειτουργία των δικτυακών τόπων που συγκρίνουν τιμές στην Ευρώπη η Κομισιόν. Σε σχετική μελέτη, διαπιστώνει πως δεν φανερώνουν στους επισκέπτες ποια είναι η σχέση τους με τα καταστήματα ή γενικότερα, την πηγή των εσόδων τους, και, μεταξύ άλλων, παρέχουν ανακριβείς πληροφορίες.
Spotlight
-
Πώς ένας καφές οδήγησε μια 21χρονη στην εντατική - Τι βρήκε μέσα στο ποτήρι
-
Έζησα στην Αθήνα της δεκαετίας του 1980 για έναν χρόνο - αυτό μου έμαθε ότι μπορείς να ανήκεις οπουδήποτε
-
Είναι 110 ετών και ζει μόνος του - Αυτό είναι το μυστικό του
-
Γονείς προσοχή - Έφηβη έπαθε σοβαρά εγκαύματα αφού μιμήθηκε βίντεο στο TikTok
Προβληματική κρίνει η Κομισιόν την λειτουργία των δικτυακών τόπων που συγκρίνουν τιμές προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρώπη. Σε σχετική μελέτη, διαπιστώνει πως περισσότερες από τις μισές από τις επιχειρήσεις αυτές δεν φανερώνουν στους επισκέπτες ποια είναι η σχέση τους με τα καταστήματα ή γενικότερα, την πηγή των εσόδων τους, και, μεταξύ άλλων, παρέχουν ανακριβείς πληροφορίες.
Στην Ελλάδα, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (83%), οι χρήστες διαπιστώνουν την αναξιοπιστία των μηχανών σύγκρισης τιμών, όταν επισκέπτονται τον δικτυακό τόπο που ανέδειξε η κατάταξη.
Το πρόβλημα που δημιουργείται συχνότερα είναι η μη διαθεσιμότητα του προϊόντος για το οποίο έγινε η σύγκριση τιμών (32%). Ακολουθεί η εσφαλμένη τιμή (21%) και η εσφαλμένη περιγραφή του προϊόντος (18%), ποσοστά που δεν είναι διόλου αμελητέα.
Στόχος της Κομισιόν είναι να ορίσει κανόνες που θα εξασφαλίζουν τα ακόλουθα:
1. Οι επιχειρήσεις σύγκρισης τιμών online ή μέσω apps θα πρέπει να φανερώνουν την σχέση που τις συνδέει με τα καταστήματα που αξιολογούν και να κάνουν σαφή τον διαχωρισμό με την διαφημιστική προβολή.
2. Επίσης, θα πρέπει να δηλώνουν το μερίδιο της αγοράς που καλύπτουν, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντλούν τα στοιχεία τους καθώς και την συχνότητα ενημέρωσής τους.
3. Η αντικειμενικότητα είναι εκ των ων ουκ άνευ σε αυτές τις υπηρεσίες και έτσι, θα πρέπει να είναι φανερό πώς γίνεται η κάθε σύγκριση και αξιολόγηση.
4. Τα κριτήρια που χρησιμοποιούν για την κατάταξη θα πρέπει επίσης να είναι γνωστά στους επισκέπτες.
5. Θα πρέπει ακόμα, να βεβαιώνουν ότι η πληροφορία που προβάλλουν είναι ακριβής και ενημερωμένη, καθώς και ότι εμφανίζεται η πλήρης και τελική τιμή αγοράς του προϊόντος.
6. Η νομοθεσία επιβάλλει να δημοσιεύουν στοιχεία επικοινωνίας με την υπηρεσία.
7. Τέλος, οι υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να υιοθετήσουν έναν μηχανισμό λήψης παραπόνων και αποκατάστασης.
In.gr Τεχνολογία
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις