«Είναι βέβαιο ότι θα συμβούν τροχαία»

[Βίντεο]: Με κομμένη την ανάσα, οδηγοί αφήνουν το τιμόνι στο Autopilot

[Βίντεο]: Με κομμένη την ανάσα, οδηγοί αφήνουν το τιμόνι στο Autopilot
H ενημέρωση λογισμικού 7.0 για το Tesla Model S διατέθηκε τον Οκτώβριο του 2015 και έκτοτε ανεβαίνουν στο YouTube πλήθος βίντεο όπου το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιδεικνύεται.   (Φωτογραφία:  Reuters )
Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα μέσα σε ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε μόνο του το Μάιο του 2016 δεν ήταν αρκετό για να σταματήσει τους τολμηρούς που επιμένουν να εμπιστεύονται τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και να καταγράφουν εαυτούς να παίζουν... τζένγκα ή ακόμα και να κοιμούνται σε βίντεο που έχουν γίνει δημοφιλή στο YouTube.

Στο βίντεο που ακολουθεί ο οδηγός φαίνεται να έχει μελετήσει το Autopilot, το σύστημα αυτόματης οδήγησης των Tesla (Model S) που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2015. Κι αυτό καθώς, γνωρίζει τις ατέλειες του συστήματος: ότι πρέπει να υπάρχει διαγράμμιση στους δρόμους που καλείται να ακολουθήσει το αυτοκίνητο-ρομπότ, τα φανάρια που δεν διακρίνονται και άλλα, τα οποία αναφέρει καθ'οδόν προς τον προορισμό του, επί 50 περίπου λεπτά. Όποτε χρειαστεί, αναλαμβάνει ο οδηγός το τιμόνι και σίγουρα, δεν παίζει και δεν παρακολουθεί ταινία κατά τη διαδρομή.



Η Tesla είχε προειδοποιήσει ότι το Autopilot δεν είναι επαρκές για να αναλάβει την οδήγηση άνευ όρων, συνιστά στους οδηγούς να διατηρούν τα χέρια τους στο τιμόνι ανά πάσα στιγμή και αποποιείται την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί με το Autopilot ενεργό.

Εντούτοις, ο πειρασμός να αφήσει κανείς το αυτοκίνητο να οδηγήσει φαίνεται ότι είναι μεγάλος.

Στο βίντεο που ακολουθεί μια γυναίκα στη θέση του οδηγού με το σύζυγό της συνεπιβάτη και επιβάτη ένα μικρό παιδί δοκιμάζει το Autopilot και, παρά τις αναστολές της, τολμά να τραβήξει τα χέρια της από το τιμόνι και το πόδι της από το φρένο (εάν το αγγίξει, το σύστημα Autopilot απενεργοποιείται αυτομάτως).



Στο ενημερωτικό Slow News Day, δύο συντάκτες τολμούν να εμπιστευτούν το Autopilot και να παίξουν ντάμα και άλλα επιτραπέζια...

Τα παραπάνω βίντεο καταγράφηκαν πριν γίνει γνωστό ότι ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν σκοτώθηκε, εμπιστευόμενος περισσότερο απ'όσο θα έπρεπε το σύστημα Autopilot της "Tessy" του. Ένα μήνα νωρίτερα, είχε καταγράψει πως το Autopilot τον έσωσε από ένα φορτηγό τον προσπέρασε επικίνδυνα. Μάλιστα, στο βίντεο αυτό αναφέρθηκε και ο Έλον Μασκ, ο επικεφαλής της Tesla, γεγονός που έκανε τον Τζόσουα Μπράουν ευτυχή...


Πάντως, αναλυτές δηλώνουν στη USA Today πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στην προσπάθεια να αναπτυχθεί ένα επαρκές σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό θα σημειωθούν τροχαία ατυχήματα -ακόμα και θανατηφόρα. Εντούτοις, η πορεία προς αυτή την κατεύθυνση δεν θα σταματήσει καθώς η συντριπτική πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων σήμερα αποδίδεται σε κάποιας μορφής ανθρώπινο λάθος, και ως εκ τούτου υπάρχει σημαντικό κίνητρο για ένα εναλλακτικό τρόπο.

8 φωτογραφίες


πως εξηγεί το auto.in.gr, σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής σήμανσης καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα σαρώνει το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.

Η συνδυαστική λειτουργία όλων των παραπάνω με τη συνδρομή των χαρτών υψηλής ακρίβειας, σχεδιασμού της Tesla, εξασφαλίζει ιδιαίτερη ακρίβεια στο Autopilot σε σημείο που εκτός από το να «διαβάζει» το δρόμο γύρω του, μπορεί να υπολογίσει βάσει της πυκνότητας της κυκλοφορίας και της μορφολογίας του οδικού δικτύου, ένα μποτιλιάρισμα σε μακρινή απόσταση αλλά και να κρίνει, βάσει των συνθηκών κατά πόσο πρέπει να αξιοποιήσει στοιχεία από τις κάμερες, το GPS ή το ραντάρ με βάση την αξιοπιστία τους.

Αυτή η ιδιότητα του Autopilot, επιτρέπει σύμφωνα με τις συστάσεις της Tesla, την ελαχιστοποίηση απρόβλεπτων αντιδράσεων του αυτόματου συστήματος διεύθυνσης. Εκτός πόλης και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το Autopilot εξασφαλίζει ένα καθεστώς ημιαυτόνομης οδήγησης με το σύστημα «Αuto Lane Change» να δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα ενός έξυπνου cruise control το οποίο, μπορεί να αλλάξει και λωρίδα, αρκεί ο οδηγός να υποδείξει την πλευρά.

Μια άλλη παράμετρος λειτουργίας του Autopilot είναι και η δυνατότητα πλήρους αυτόνομης στάθμευσης με το αυτοκίνητο να εκτελεί μόνο του, τους απαιτούμενους ελιγμούς.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του συστήματος σε σχέση με τους πιο ευπαθείς χρήστες του δρόμου, ο Elon Musk, δήλωνε κατά τη διάθεση του λογισμικού τον Οκτώβριο του 2015 πως «λογικά θα αποτρέψει ένα ατύχημα με πεζό. Μπορεί να τους ανιχνεύσει. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους ποδηλάτες και να φρενάρει πριν τους χτυπήσει.

Ωστόσο, οι οδηγίες μας είναι σαφείς, οι οδηγοί θα πρέπει να επαγρυπνούν και να είναι έτοιμοι να πάρουν τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή».

Επίσης, ο επικεφαλής της Tesla, εφιστούσε από τότε την προσοχή των ιδιοκτητών του Tesla Model S, προειδοποιώντας ότι η Tesla δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα που προκύψουν στη λειτουργία Autopilot.

tech.in.gr

Αναλύσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: