Δικαίωμα βέτο από τις πλατφόρμες

Apple: «Έχουμε ιδιαίτερη ευθύνη για τη διάχυση ψευδών ειδήσεων»

Apple: «Έχουμε ιδιαίτερη ευθύνη για τη διάχυση ψευδών ειδήσεων»
To Facebook θα συνεργαστεί με τον ερευνητικό φορέα Correctiv του Βερολίνου για να επιχειρήσει να σταματήσει τη διάχυση ψευδών ειδήσεων στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.   (Φωτογραφία:  EPA pictures )
Οι επιχειρήσεις τεχνολογίας φέρουν «ιδιαίτερη ευθύνη» για τη διάχυση ψευδών ειδήσεων και θα πρέπει να την αναγνωρίσουν, υποστήριξε ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης λογισμικού και υπηρεσιών της Apple. Ο Έντι Κιου τόνισε ότι το Apple News διατηρεί το δικαίωμα βέτο, αφού έχει την ευθύνη της εγκυρότητας των ειδησεογραφικών φορέων που διοχετεύουν περιεχόμενο από την πλατφόρμα του.

«Ανησυχούμε ιδιαίτερα για το φαινόμενο του clickbait», είπε στο πλαίσιο του συνεδρίου Code Media στην γραφική πόλη Ντάνα Πόιντ στην Καλιφόρνια, αναφερόμενος στους ηχηρούς, παραπλανητικούς, τίτλους ειδήσεων χάρη στους οποίους οι εκδότες «ψαρεύουν» με επιτυχία αναγνώστες, χωρίς ωστόσο να δίνουν προτεραιότητα στην εγκυρότητά τους.

Εν όψει εκλογών ήδη έχει κηρυχθεί...

«Δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις, πρέπει να δουλέψουμε», είπε ο Έντι Κιου, και συντάχθηκε με την άποψη που εξέφρασε μια ημέρα νωρίτερα ο Τιμ Κουκ, σύμφωνα με τον οποίο το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων αλλοιώνει την ανθρώπινη αντίληψη ("fake news is killing people's minds") και γι'αυτό θα πρέπει να ξεκινήσει μια μεγάλη καμπάνια από τις εταιρείες τεχνολογίας για να εξαλειφθεί το φαινόμενο αυτό.

  • Ξέρετε ότι... Δεν θα πρέπει να προσδοκάτε αντικειμενικότητα από τις μηχανές αναζήτησης. Στο όνομα της ελευθερίας του λόγου, οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να έχουν άποψη. Για παράδειγμα, μια εξαιρετικά δημοφιλής μηχανή αναζήτησης μπορεί να επιθεωρεί και να επιλέγει να μην επιστρέφει στα αποτελέσματά της παραπομπές σε δικτυακούς τόπους με περιεχόμενο που δεν εγκρίνει, με το επιχείρημα της ελευθερίας του λόγου.
Ιδιαίτερα το Facebook είχε δεχθεί τις περισσότερες επικρίσεις για τα λεγόμενα fake news -ο όρος δείχνει ότι έχουν πλέον μπει στη δημόσια συζήτηση ως συγκεκριμένο φαινόμενο, που αφορά ειδικά τις ψευδείς αναφορές (ουκ ελάχιστες φορές, συνωμοσιολογικού «αρώματος») που διαδίδονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η έννοια των fake news συνδέεται με τον άλλον όρο που επίσης ακούγεται στη δημόσια συζήτηση μετά τον Τραμπ, την «μετα-αλήθεια». Μετά τις επικρίσεις -κυρίως στον απόηχο της εκλογής Τραμπ- για το πόσο εύκολα διαδίδονται στο Facebook ανυπόστατες και ψευδείς ειδήσεις, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε πως εισάγει εργαλεία που στοχεύουν στον περιορισμό των λεγόμενων fake news.

Δείτε τι είχε επιχειρήσει το 2014 να αλλάξει το Facebook για να προστατέψει τα μέλη τους από τους επίδοξους «ψαράδες κλικ»:

  • Συνήθως, οι «ψαράδες κλικ» υπόσχονται στο post κάτι διαφορετικό από αυτό στο οποίο πράγματι παραπέμπουν, με αποτέλεσμα να κερδίζουν πολλά κλικ και έτσι να ξεγελούν τον αλγόριθμο του Facebook που βασίζεται στον αριθμό των κλικ για να αποφασίσει εάν θα διευρύνει το κοινό του post και θα το τοποθετήσει σε προβεβλημένη θέση. Αυτό που θέλει η συντριπτική πλειονότητα των μελών του Facebook (80% σύμφωνα με εσωτερική έρευνα) είναι τίτλους που περιγράφουν με ακρίβεια τι θα διαβάσουν πριν κάνουν κλικ.

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr περισσότερα θέματα για το clickjacking και το Likejacking:

  • «Στείλτε αυτό το μήνυμα σε φίλους σας»... και καλά ξεμπερδέματα «Συγχαρητήρια! Κερδίσατε χρηματικό έπαθλο…». «Το email σας κέρδισε £1,000,000.00». «Στείλτε το σε 20 φίλους σας αλλιώς θα έχετε κακοτυχία για 12 χρόνια»… «Σώστε τον βασιλιά, κερδίστε 500 δολάρια με δουλειά από το σπίτι σας, προωθήστε αυτό το μήνυμα για να σώσετε τον εαυτό σας». Η πιο απλή και σύντομη απάντηση σε όλα αυτά; «Μην ασχολείστε». Δεν υπάρχουν δωρεάν πράγματα σε αυτή τη ζωή… ούτε και στην ψηφιακή.
  • Κάνατε κλικ στο Install Facebook Valentines Theme; Την διάθεση των ερωτευμένων να ντύσουν δυο-δυο στα κόκκινα τα προφίλ τους στο Facebook επιχειρούν να εκμεταλλευτούν οι σκοτεινοί τύποι του Διαδικτύου λίγες μόλις ημέρες πριν την γιορτή του λεγόμενου Αγίου Βαλεντίνου. Εταιρεία antivirus μας εξηγεί τι θα συμβεί εάν ακολουθήσετε την ψευδεπίγραφη προτροπή Install Facebook Valentines theme στον τοίχο του φίλου ή της φίλης σας στο Facebook.
  • Facebook Like με το Ζόρι; Εκατοντάδες χιλιάδες μέλη του Facebook «την πάτησαν» τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου 2010, αφού πρότειναν εν αγνοία τους στους φίλους τους έναν άγνωστο δικτυακό τόπο, αποκαλύπτει η εταιρεία αντι-ιικής προστασίας Sophos. Το «σκουλήκι» που ακόμα σέρνεται από προφίλ σε προφίλ στο μεγαλύτερο σάιτ κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί επίδειξη μιας νέας τακτικής διάδοσης spam που ονομάστηκε Clickjacking ή Likejacking.
  • H Microsoft «ακριβαίνει» τα ψευδή κλικ Αποζημίωση 750.000 δολαρίων αξιώνει η Microsoft με μήνυση που κατέθεσε στις 16 Ιουνίου εναντίον κυκλώματος που διενεργούσε ψευδή κλικ σε διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Χρυσοποίκιλτα τα ψεύτικα κλικ Η ραγδαία αύξηση που σημείωσαν τους τρεις τελευταίους μήνες του 2008 οι απάτες με ψευδή κλικ σε διαφημίσεις από υποτιθέμενους ενδιαφερόμενους δεν συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi








tech.in.gr

Αναλύσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: