Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Άλμα της διαφήμισης στο Διαδίκτυο το 2016 ισοφαρίζει την πτώση του 2015

Άλμα της διαφήμισης στο Διαδίκτυο το 2016 ισοφαρίζει την πτώση του 2015

Σημαντική «για τα δεδομένα της αγοράς» χαρακτηρίζεται η άνοδος της διαφημιστικής δαπάνης στο Διαδίκτυο το 2016 στην Ελλάδα. Η αύξηση έφτασε το 12,7% σε σχέση με το 2015, έδειξε η έρευνα ADEX 2016 που εκπόνησε το IAB Hellas σε συνεργασία με την 22 Publishers/Networks. Στα ταμεία 133 δικτυακών τόπων διοχετεύτηκαν 77,2 εκατομμύρια ευρώ το 2016 για display διαφήμιση.

Σημαντική «για τα δεδομένα της αγοράς» χαρακτηρίζεται η άνοδος της διαφημιστικής δαπάνης στο Διαδίκτυο το 2016 στην Ελλάδα. Η αύξηση έφτασε το 12,7% σε σχέση με το 2015, έδειξε η έρευνα ADEX 2016 που εκπόνησε το IAB Hellas σε συνεργασία με την 22 Publishers/Networks. Στα ταμεία 133 δικτυακών τόπων διοχετεύτηκαν 77,2 εκατομμύρια ευρώ το 2016 για display διαφήμιση.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, στα ταμεία των sites διοχετεύθηκαν την περασμένη χρονιά περί τα 77,2 εκατ. ευρώ (+12,7%) έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2015. Η επιμέρους μελέτη της διαφημιστικής δαπάνης για το digital display, σύμφωνα με την ΑDEX 2016 του ΙΑΒ Hellas, γεννά συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς διαφαίνεται ότι «ισοφαρίζονται» οι απώλειες του 2015 κατά το οποίο σημειώθηκε «βουτιά» κατά -13%.

Ωστόσο ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι η αύξηση αυτή το 2016 βαίνει αυξανόμενη από την αρχή προς το τέλος του έτους: Το α’ τρίμηνο επενδύθηκαν στο Διαδίκτυο 12,8 εκατ. ευρώ, το β΄ τρίμηνο 21,2 εκατ. ευρώ, το γ΄ τρίμηνο 18,5 εκατ. ευρώ και το δ’ τρίμηνο 23,2 εκατ. ευρώ.

Ποιοι τομείς διαφημίζονται

Σύμφωνα με την αναφορά, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αποτέλεσαν και το 2016 την κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε επίπεδο έτους (μερίδιο 19,7% έναντι 21,8% το 2015) καθώς η display δαπάνη στον κλάδο αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ.

«Αργυρό» μετάλλιο απορρόφησης διαφημιστικών κονδυλίων αποσπά ο κλάδος του Λιανεμπορίου με 10,6 εκατ. ευρώ και μερίδιο 13,7% ενώ την τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία των Τηλεπικοινωνιών με μερίδιο 12,3% (έναντι 14,1% το 2015) και είσπραξη της τάξεως των 9,5 εκατ. ευρώ. Στην 4η θέση αναρριχάται η κατηγορία «Media Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος» προσελκύοντας διαφημιστικά κονδύλια ύψους 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%) παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί ισχυρούς κλυδωνισμούς τα τελευταία χρόνια.

Θα πρέπει ωστόσο να επισημανθεί, σημειώνει το IAB Hellas, ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση, αποτυπώνονται με βάση τιμές τιμοκαταλόγων Μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

H εξέλιξη του online display advertising στην Ελλάδα

Έτος, Διαφηµιστική δαπάνη (σε εκατ. €) Ποσοστό µεταβολής

  • 2007 30,5 εκατ. €
  • 2008 39,9 εκατ. € Αύξηση +30,8%
  • 2009 57,8 εκατ. € Αύξηση +44,8%
  • 2010 62,0 εκατ. € Αύξηση +7,2%
  • 2011 76,4 εκατ. € Αύξηση +23,2%
  • 2012 76,1 εκατ. € Μείωση -0,3%
  • 2013 75,1 εκατ. € Μείωση -1,3%
  • 2014 79,3 εκατ. € Αύξηση +5,5%
  • 2015 67,2 εκατ. € Μείωση -13%
  • 2016 77,2 εκατ. € Αύξηση +12,7%

Πηγή: ΙΑΒ Ηellas

Ο Σπύρος Παπαγεωργίου, πρόεδρος του IAB Hellas, εξηγεί: «Η αύξηση κατά 12,7% της display διαφήμισης στο Διαδίκτυο το 2016 προκαλεί θετικά αισθήματα στις εταιρείες digital και καταδεικνύει περίτρανα ότι το Διαδίκτυο στην Ελλάδα έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει προκειμένου να φθάσει τους αντίστοιχους δείκτες στις ώριμες αγορές της Ευρώπης.
Η θετική μεταβολή αυτή, ωστόσο, συνιστά παράλληλα και μια ‘διόρθωση’ στις επιδόσεις του 2015, χρονιά των capital controls και άλλων αρνητικών παραμέτρων που έθεσαν προσκόμματα στη διαφημιστική επένδυση. To ΙΑΒ Hellas παρακολουθεί στενά τις επιδόσεις των επιμέρους κλάδων που καταμετρούνται στην έρευνα, διαπιστώνοντας σταθερά σαφές προβάδισμα στις κατηγορίες των Χρηματοοικονομικών, του Retail και των Τηλεπικοινωνιών, διαφημιζόμενοι που κρατούν εξάλλου τα σκήπτρα της διαφημιστικής επένδυσης και στα αναλογικά παραδοσιακά Μέσα».

Τα στοιχεία προέρχονται από τις 22 εταιρείες-μέλη του ΙΑΒ Hellas, οι οποίες αντιπροσωπεύουν 133 website που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό. Τα 22 αυτά μέλη είναι οι 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), Καθημερινή, Liquid Media, Media2Day, Mega TV, Prime Media, Pegasus Interactive, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L και Yahoo!.

tech.in.gr

Sports in

Κυκλοφορούν και… εξαφανίζονται τα εισιτήρια για το πρώτο ματς με τη Φενέρμπαχτσε

Η ανακοίνωση της ΠΑΕ Ολυμπιακός για τα εισιτήρια του μεγάλου αγώνα με τη Φενέρμπαχτσε

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024