O Γιώργος Γρηγοριάδης στο Πρακτορείο FM

Διαφορετικά μηνύματα, σε διαφορετικούς ψηφοφόρους, χάρη στα Big Data

Διαφορετικά μηνύματα, σε διαφορετικούς ψηφοφόρους, χάρη στα Big Data
  (Φωτογραφία:  EPA pictures )
Η ομαδοποίηση των ψηφοφόρων ανάλογα με το τι θέλουν να ακούσουν είναι το αποτέλεσμα της επεξεργασίας μεγάλων συνόλων δεδομένων για τα χαρακτηριστικά του ακροατηρίου των σύγχρονων πολιτικών, μια πτυχή που μόλις αρχίζει να αναλύεται από τους ειδικούς.

Αυτή την πτυχή ανέλυσε ο 36χρονος Γιώργος Γρηγοριάδης, ειδικός σε θέματα ανάλυσης δεδομένων και υπέρμαχος του επονομαζόμενου data verbalization (μια προσπάθεια εξαγωγής νοήματος από την ανάλυση των δεδομένων, συχνά υπό μορφή γραφήματος), μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Πρακτορείο FM 104,9 του ΑΠΕ-ΜΠΕ. O κος Γρηγοριάδης ήταν ομιλητής στο TedXThessaloniki 2017 (22 Απριλίου 2017) και είναι ιδρυτής της Bare Square, αντικείμενο της οποίας είναι τα digital analytics.

«Εισερχόμαστε σε μια εποχή σημαντικής διαφοροποίησης: Το καινούριο είναι πως, μέχρι σήμερα, τα δεδομένα απλώς ενημέρωναν "κατόπιν εορτής" τους πολιτικούς και αυτούς που χάραζαν την επικοινωνιακή πολιτική.

Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι, δεν υπάρχει πλέον ένα (ενιαίο) πολιτικό μήνυμα που θα βγάλει ένας πολιτικός και θα απευθύνει στον κόσμο. Τα Μεγάλα Δεδομένα βοηθούν τους ανθρώπους που τρέχουν τις καμπάνιες των πολιτικών να αξιολογήσουν και να δημιουργήσουν ομάδες από διαφορετικούς ψηφοφόρους, σύμφωνα με χαρακτηριστικά τα οποία μέχρι τώρα δεν είχαμε στο νου μας», εξηγεί ο κος Γρηγοριάδης.

Στη νέα εποχή της πολιτικής μάχης και χάραξης στρατηγικής, τα επιτελεία που κάνουν χρήση αυτών των νέων τεχνολογικών εργαλείων, «μαθαίνουν» τον κάθε ψηφοφόρο και εστιάζουν πάνω σε κάθε ομάδα: «αν  κάποιος για παράδειγμα είναι τελειομανής, είναι κοινωνικός ή του αρέσουν οι νέες εμπειρίες, κ.ο.κ, όλα αυτά είναι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα οποία όταν τα γνωρίζει ένας υπεύθυνος επικοινωνίας, μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικά μηνύματα για κάθε γκρουπ.

Μιλάμε για χιλιάδες διαφορετικά μηνύματα διατυπωμένα με διαφορετικό τρόπο που απευθύνονται σε κάθε ομάδα.

Δημιουργήθηκαν (σ.σ προεκλογικές καμπάνιες το τελευταίο διάστημα) επειδή τα Μεγάλα Δεδομένα ήταν εκεί. Μπορούμε έτσι να καταλάβουμε σε ποιο γκρουπ βρίσκονται οι ψηφοφόροι και ο ψηφιακός κόσμος μας δίνει τη δυνατότητα να τους δίνουμε διαφοροποιημένο μήνυμα», συμπληρώνει.

Τα Big Data κρύβουν μεγάλους θησαυρούς, σημείωσε ο κ.Γρηγοριάδης: «Ο ειδικός είναι σε θέση να τα χρησιμοποιήσει με αυτοματοποιημένο τρόπο, ενώ νέα προγράμματα με εξειδικευμένο λογισμικό δημιουργούν και τη νέα συνθήκη, η οποία σιγά- σιγά βγαίνει πλέον στην αγορά. είτε αυτό σημαίνει χρήση από εταιρείες στο λιανεμπόριο είτε, από εταιρείες στον τομέα της πληροφορίας και των ειδήσεων είτε, φυσικά, στο κομμάτι της πολιτικής, όπου τους τελευταίους μήνες έχουμε δει πλείστες εξελίξεις. Εξελίξεις που με τους κλασικούς τρόπους ανάλυσης δεν θα μπορούσαμε να τις καταλάβουμε να τις αναλύσουμε, όπως το Brexit, αλλά και οι αμερικανικές εκλογές» τονίζει ο Έλληνας ειδικός.

Διαβάστε επίσης για την ανεπαρκή ανάλυση των big data στο tech.in.gr:





tech.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αναλύσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: