Οι συστάσεις της ΕΕΤΤ

Απενεργοποιήστε την αυτόματη σύνδεση στο Διαδίκτυο από το smartphone

Απενεργοποιήστε την αυτόματη σύνδεση στο Διαδίκτυο από το smartphone
  (Φωτογραφία:  Associated Press )
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξέδωσε στις 22 Σεπτεμβρίου 2011 τις πρώτες της συστάσεις για τη χρήση των smartphone, αφού έλαβε πλήθος καταγγελιών για υψηλούς λογαριασμούς από την χρήση του Διαδικτύου μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Η ΕΕΤΤ εξηγεί πως μπορεί να επιβαρυνθεί ο λογαριασμός σας και συστήνει μεταξύ άλλων να απενεργοποιήσετε την αυτόματη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Δείτε αναλυτικά την ανάλυση της Αρχής.

Προστασία καταναλωτών από ανεπιθύμητες χρεώσεις ή υπερχρεώσεις

Τα smartphone έχουν αναδειχθεί σε πολλαπλώς χρήσιμα εργαλεία, καθώς συνδυάζουν τις λειτουργίες ενός κινητού τηλεφώνου, ενός προσωπικού υπολογιστή με σύνδεση στο Διαδίκτυο και, συχνά, μιας συσκευής εύρεσης θέσης και πλοήγησης (GPS). Ωστόσο, κατά τη χρήση τους, είναι σημαντικό να έχετε υπόψη σας ότι:

  • Τα smartphone έχουν σχεδιαστεί να παρέχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό, είναι συνήθως εκ των προτέρων ρυθμισμένα, ενώ η δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο είναι ενεργοποιημένη από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας σχεδόν σε κάθε πρόγραμμα (συμβολαίου ή καρτοκινητής). Συνεπώς, μόλις τοποθετήσετε την κάρτα συνδρομητή (κάρτα SIM) στο καινούριο σας smartphone και ανοίξετε τη συσκευή, για πρώτη φορά, είναι πολύ πιθανό να έχετε και πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
  • Τα smartphone διαθέτουν εφαρμογές σχεδιασμένες ώστε να συνδέονται αυτόματα στο Διαδίκτυο, όπως ακριβώς ένας προσωπικός υπολογιστής που έχει σταθερή διαδικτυακή πρόσβαση.
Κατά συνέπεια: 

Μπορείτε να επισκεφθείτε ιστοσελίδες, να συνδεθείτε με το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο, να επικοινωνήσετε, μέσω σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, να «ανεβάσετε» φωτογραφίες, να «κατεβάσετε» μουσική, να δείτε βίντεο και να χρησιμοποιήσετε εφαρμογές, όπως ακριβώς συμβαίνει μέσω του υπολογιστή σας.

  • Επίσης, είναι δυνατό η συσκευή να έχει ρυθμιστεί, ώστε να επιτρέπονται οι αυτόματες ενημερώσεις εφαρμογών (π.χ., πρόβλεψη καιρού, αναβάθμιση λειτουργικού συστήματος κλπ).
  • Η χρήση του Διαδικτύου μέσω smartphone περιλαμβάνει χρεώσεις ανάλογα με το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει.
  • Η χρέωση, συνήθως, υπολογίζεται σύμφωνα με τον όγκο των δεδομένων που λαμβάνονται και αποστέλλονται.
  • Ο όγκος των δεδομένων εξαρτάται από παράγοντες όπως είναι το είδος των εφαρμογών, η διάρκεια σύνδεσης, η συσκευή και οι ρυθμίσεις της.
  • Σε προγράμματα κινητής τηλεφωνίας που δεν περιλαμβάνουν προπληρωμένο όγκο δεδομένων, συνήθως, οι χρεώσεις για τη χρήση του Διαδικτύου είναι σημαντικά υψηλότερες.
Ωστόσο, σήμερα, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας προσφέρουν διάφορα προγράμματα τα οποία περιλαμβάνουν προπληρωμένο όγκο δεδομένων σε τιμές πιο συμφέρουσες για τον καταναλωτή.

  • Σε περιπτώσεις, όμως, αποστολής/λήψης όγκου δεδομένων, μεγαλύτερου του προπληρωμένου από το πρόγραμμα επιλογής, υπάρχει το ενδεχόμενο υπερχρέωσης.  
Επίσης, προσφέρεται, μέσω των συσκευών και κατόπιν επιλογής του χρήστη, η δυνατότητα για πρόσβαση στο Διαδίκτυο με εναλλακτικούς τρόπους (συχνά χωρίς χρέωση) όπως είναι η σύνδεση με ασύρματα τοπικά δίκτυα (WiFi hotspots).

  • Ο χρήστης του smartphone έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει τη συσκευή του, ώστε να εμποδίσει την αυτόματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, τόσο για αναβαθμίσεις του λογισμικού της συσκευής όσο και γενικότερα κατά τη χρήση εφαρμογών που απαιτούν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΕΤΤ συστήνει να:

  • Ενημερώνεστε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά της συσκευής που επιλέγετε
  • Διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης του smartphone, ώστε να κατανοείτε τις ρυθμίσεις και ιδίως αυτές που αφορούν στη χρήση του Διαδικτύου
  • Ενημερώνεστε για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αποτρέψετε, εφόσον δεν επιθυμείτε, την αυτόματη σύνδεση της συσκευής σας με το Διαδίκτυο – είτε κατόπιν επικοινωνίας με την εταιρία κινητής τηλεφωνίας ή διαβάζοντας προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης ή απευθυνόμενοι στον αντιπρόσωπο της εταιρίας που κατασκευάζει το κινητό.
  • Ενημερωθείτε από την εταιρία κινητής για τους μηχανισμούς ενημέρωσης που διαθέτει, σχετικά με τη χρέωση χρήσης του Διαδικτύου, ώστε να αποφεύγετε τις υψηλές χρεώσεις
  • Επιβεβαιώνετε εάν και πως η εφαρμογή, που σας ενδιαφέρει, χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο πριν προχωρήσετε σε χρήση της
  • Ενημερώνεστε αναλυτικά για τα προγράμματα κινητής τηλεφωνίας, που αφορούν στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο, τα χαρακτηριστικά και τον τρόπο χρέωσης, ώστε να επιλέγετε το κατάλληλο πρόγραμμα που ταιριάζει στις ανάγκες σας
Προστασία χρηστών και συσκευών από κακόβουλο λογισμικό

Τα smartphone είναι δυνατόν να «μολυνθούν» από κακόβουλο λογισμικό (malware), ακριβώς όπως συμβαίνει και με τους προσωπικούς υπολογιστές. Καθώς ο αριθμός των χρηστών αυξάνεται, τόσο τα περιστατικά αυτά πληθαίνουν, και οφείλονται κυρίως σε:

  • Λήψη (download) «μολυσμένων» εφαρμογών από μη νόμιμες ή αξιόπιστες πηγές, οι οποίες είτε περιέχουν ή αποτελούν οι ίδιες κακόβουλο λογισμικό.
  • Επιλογή συνδέσμων (link) που εμπεριέχονται σε μηνύματα (SMS) ή απαντώνται, κατά την περιήγηση των χρηστών, στο Διαδίκτυο.
Επισημαίνεται ότι η παρουσία και ενεργοποίηση κακόβουλου λογισμικού σε συσκευές smartphone συνεπάγεται κινδύνους, όπως είναι η:  
•   συνεχής αποστολή μηνυμάτων και κατ΄ επέκταση οι αυξημένες χρεώσεις στο λογαριασμό
•   υποκλοπή προσωπικών δεδομένων
•   παρακολούθηση της χρήσης του κινητού
•   καταγραφή κλήσεων και μηνυμάτων

Με τα οφέλη της χρήσης των smartphone να είναι σημαντικά, σε καμία περίπτωση, δε θα πρέπει να αποθαρρυνθείτε ή να διστάσετε να προμηθευθείτε μία τέτοια συσκευή.

Ωστόσο, για την προστασία και την ασφάλειά σας, η ΕΕΤΤ συστήνει να:

  • Μην παραλείπετε τις αναβαθμίσεις του λειτουργικού συστήματος της συσκευής τους, καθώς συχνά οι αναβαθμίσεις περιέχουν σημαντικές προσθήκες ασφαλείας για την αντιμετώπιση κακόβουλου λογισμικού.
  • Λαμβάνετε (download) εφαρμογές μόνο από νόμιμες και αξιόπιστες πηγές και αποφεύγετε να επιλέγετε συνδέσμους (link) των οποίων την προέλευση δεν έχετε ελέγξει.
  • Είστε προσεκτικοί, κατά τη σύνδεση της συσκευής με ελεύθερα προσβάσιμα, δημόσια ασύρματα τοπικά δίκτυα (free public WiFi hotspots).
Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr

Συνδρομητές Wind: Με αφορμή την κυκλοφορία ενός σχετικά οικονομικού smartphone από την Wind και την ZTE τον Σεπτέμβριο του 2011, αναλύουμε τις χρεώσεις της Wind για την κίνηση ανά ΜΒ και «τι σημαίνει εγγύηση λογαριασμού»

Επίσης: Όλες οι λεπτομέρειες για την έγκαιρη ειδοποίηση λογαριασμού από την Wind

Ακόμα, με αφορμή την ενημέρωση που άρχισε να παρέχει στους συνδρομητές η Vodafone για τη χρήση του προγράμματός της από τον Ιούνιο, αναλύσαμε τις χρεώσεις μετά την προπληρωμένη χρήση του προγράμματος συμβολαίου.





In.gr Τεχνολογία

Συμβουλές:  Περισσότερες ειδήσεις

Τα σχόλιά σας

  • Θύμα του data

    Έχω πέσει θύμα της ρύθμισης data. Μ'εχουν χρεώσει με 180 ευρώ σε λίγες μέρες.Είμαι καταναλωτής που δεν υπερβαίνει ούτε το δικαιούμενο των 100 λεπτών.Τα 180 ευρώ είναι το εισόδημά μου μιας εβδομάδος.Μπορεί κάποιος με γνώσεις η εμπειρία επί του θέματος να με βοηθήσει ? Ευχ. #0001

  •  

    προς όλους του τεχνο-γνώστες

    Το επιχείρημα ότι όποιος χρησιμοποιεί smartphone πρέπει να ξέρει αρκετά για να κάνει set up το κινητό του είναι ΑΙΣΧΡΟ!! Εγώ χρειάζομαι Blackberry διότι λόγω δουλειάς ΠΡΕΠΕΙ να έχω άμεση πρόσβαση στο email μου με τρόπο εύκολο και αξιόπιστο. Εγώ ΑΥΤΟ αγοράζω. ΔΕΝ είναι δική μου δουλειά να υποδείξω στο κατάστημα τον τρόπο που πρέπει να γίνει το set up της συσκευής για να μπορέσω να κάνω χρήση της υπηρεσίας. Αναφέρομαι συγγκεκριμένα στα Blackberry διότι το set up, δεν μπορείς να το κάνεις μόνος σου. Σε εμένα τουλάχιστον, όταν ανέκυψε το πρόβλημα χρεώσεων μέσω WAP και όχι μέσω Blackberry internet service, δεν μπορούσαν να με βοηθήσουν από το κατάστημα και χρειάστηκε setαρισμα από τα κεντρικά... #0003

    Απαντήσεις: 1 | Εμφάνιση όλων 

    •  

      Μπορεί ορισμένα smartphones να έχουν περίεργες ρυθμίσεις. Ωστόσο, πρέπει να ξέρει κανείς ότι όσο πιο "γενικού σκοπού" και όσο πιο "έξυπνο" είναι ένα μηχάνημα, τόσο περισσότερες γνώσεις χρειάζεται. Χωρίς να υπερβάλω, πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να αποκτήσουμε και κάποια τεχνολογική παιδεία. Δηλαδή να ξέρουμε όχι μόνο τεχνικές αλλά και ουσιαστικές γνώσεις. Για να το πω πιο απλά πρέπει όταν χειριζόμαστε μία συσκευή να καταλαβαίνουμε τι πατάμε... Πείτε ότι πρέπει επειδή κάποιες συσκευές είναι περίεργες. Το θέμα είναι ότι πρέπει... Γιατί όταν κανένας δεν σε "προστατεύει" όπως όλοι ζητάτε, τότε πρέπει να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου... #0002

  • Αισχρό...

    Εκτος θέματος όλοι. Η λύση είναι απλή: υπέρογκα πρόστιμα στους παρόχους μέχρι να συμμορφωθούν και να δίνουν πακέτα μετά την συγκατάθεση του χρήστη και όχι στα μουλωχτά. Τα smartfones by default αρχίζουν και κατεβάζουν δεδομένα με το που ανοίξουν πρώτη φορά, χωρίς να ρωτήσουν κανένα, ωσπου να σου έρθει ο λογαριασμός και το πάρεις χαμπάρι. Αισχρό... #0005

Διαβάστε όλες τις απόψεις (17)

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Θέματα: