Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ποιες φωτογραφίες κερδίζουν τα περισσότερα Like στο Facebook, βρήκε η Nikon

Ποιες φωτογραφίες κερδίζουν τα περισσότερα Like στο Facebook, βρήκε η Nikon

Ανεβάστε φωτογραφίες με τοπία, ζωάκια ή τρόφιμα, αφήστε offline τα πορτρέτα και τις ομαδικές φωτογραφίες από εκδηλώσεις, φροντίστε για την σωστή έκθεση της λήψης στο φως και ελαχιστοποιήστε το θάμπωμα. Τ+Ζ+(Ε+Α+Χ) / ΣΕ - Θ, είναι η φόρμουλα που θα σας εξασφαλίσει περισσότερα Like στο Facebook, λέει η Nikon κατά την παρουσίαση της Nikon Coolpix S800c.

Ανεβάστε φωτογραφίες με τοπία, ζωάκια ή τρόφιμα, αφήστε offline τα πορτρέτα και τις ομαδικές φωτογραφίες από εκδηλώσεις, φροντίστε για την σωστή έκθεση της λήψης στο φως και ελαχιστοποιήστε το θάμπωμα. Τ+Ζ+(Ε+Α+Χ) / ΣΕ – Θ, είναι η φόρμουλα που θα σας εξασφαλίσει περισσότερα Like στο Facebook, λέει η Nikon κατά την παρουσίαση της Nikon Coolpix S800c, της πρώτης φωτογραφικής μηχανής της Nikon με Android.

Η Nikon COOLPIX σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Berkeley της California αποκάλυψαν τον επιστημονικό τύπο για τις ιδανικές φωτογραφίες στο Facebook:

Τ + Ζ + (Ε + Α + Χ)
ΣΕ (σωστή έκθεση) – Θ (θάμπωμα)

Εάν θέλετε να ανεβάσετε φωτογραφίες που θα «αρέσουν» πιο πολύ στο Facebook, θα πρέπει να τραβήξετε και να ανεβάσετε σκηνές τοπίων παρά πορτρέτα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη της Nikon COOLPIX που έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Berkeley στην Καλιφόρνια.

  • Οι φωτογραφίες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα «Μου αρέσει» – τη σημερινή ηλεκτρονική ένδειξη αποδοχής από το κοινό – είναι αυτές που απεικονίζουν γραφικά τοπία, χαριτωμένα ζωάκια ή φωτογραφίες τροφίμων.

Αυτό τουλάχιστον έδειξε η μελέτη στην οποία συμμετείχαν 500 άτομα από την Ευρώπη, τα οποία κλήθηκαν να αξιολογήσουν 35 φωτογραφίες, με ποικιλία θεμάτων και ποιότητας εικόνας. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι τα πορτρέτα ανθρώπων ή οι ομαδικές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν σε εκδηλώσεις προκάλεσαν τις λιγότερες θετικές αντιδράσεις.

Χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματά τους, οι ερευνητές ανέπτυξαν έναν τύπο τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως οδηγό για τις φωτογραφίες που θα τραβήξουν και θα δημοσιεύσουν, αν επιδιώκουν τις καλύτερες δυνατές αντιδράσεις από τους φίλους τους.

Οι φωτογράφοι του Facebook θα πρέπει ίσως να συμπεριλάβουν ένα τοπίο (Τ) ή ένα ζώο (Ζ) στη φωτογραφία τους και, επίσης, να εστιάσουν στην προβολή ενός στοιχείου που εμπνέει (Ε) – για παράδειγμα, ενός ηλιοβασιλέματος – ή ενός αστείου (Α) ή χαριτωμένου (Χ) στοιχείου στη σύνθεσή τους. Ταυτόχρονα, η λήψη του φωτός στην πιο φυσική μορφή του (με άλλα λόγια, η επίτευξη της σωστής έκθεσης (ΣΕ) και η ελαχιστοποίηση του θαμπώματος (Θ)) παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο.

Σημαντικά είναι και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, καθώς τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι φωτογραφίες με χαμηλή ανάλυση ή οι θαμπές φωτογραφίες έχουν λιγότερες πιθανότητες να τραβήξουν τα βλέμματα, ενώ μια φωτογραφία με σωστό φωτισμό γίνεται πάντα καλύτερα αποδεκτή σε σχέση με μια φωτογραφία με αμυδρό φωτισμό ή υπερέκθεση στο φως.

  • Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι παρά τη δημοτικότητα των καλλιτεχνικών φίλτρων που αλλάζουν τα χρώματα και την υφή, το πείραμα έδειξε πως αυτά τα εφέ έχουν ελάχιστη έως καμία επίδραση στο ποσοστό των «Μου αρέσει» που αποσπά μια φωτογραφία. Έτσι, από την μελέτη της Nikon δεν τεκμηριώνεται καμία προστιθέμενη αξία σε υπηρεσίες τύπου Instagram, συμπεραίνουμε εμείς.

«Σύμφωνα με τη μελέτη μας, αυτό που πραγματικά μετράει είναι το συναίσθημα και η ποιότητα», αναφέρει ο Dr. Paul Piff, ο οποίος διηύθυνε την ερευνητική ομάδα. «Όταν ρωτήσαμε τους συμμετέχοντες ποιες φωτογραφίες θα κέρδιζαν την αποδοχή τους στο Facebook, αξιολογήσαμε επίσης τα συναισθήματά τους για κάθε φωτογραφία. Τα περισσότερα «Μου αρέσει» συγκέντρωσαν οι φωτογραφίες που ενέπνευσαν το θεατή, και σε αυτό υπερείχαν οι σκηνές με τοπία σε σχέση με αυτές που απεικόνιζαν άτομα. Οι σκηνές με άτομα προκαλούν κυρίως το συναίσθημα της ευτυχίας παρά έμπνευση. Παρόμοια, η κακή ποιότητα της φωτογραφίας εμποδίζει την ανάπτυξη συναισθημάτων. Αν κάποιος παρατηρήσει κόκκινα μάτια, σκηνές με κακό φωτισμό ή θαμπά πρόσωπα, οι πιθανότητες να επηρεαστεί από τη φωτογραφία είναι αισθητά λιγότερες.»

Διαβάστε ακόμα στο tech.in.gr

Μεθοδολογία

Για να καθορίσει τους λόγους για τους οποίους κάποιες φωτογραφίες «αρέσουν» περισσότερο, η ομάδα από το Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνια ζήτησε από 500 άτομα από όλη την Ευρώπη να δουν 35 φωτογραφίες ταξινομημένες με τυχαία σειρά μέσα από πέντε θεματικές ενότητες που εμφανίζονται συχνά στα κοινωνικά δίκτυα.

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να φανταστούν ότι κοιτούσαν κάθε φωτογραφία στις Ενημερώσεις του Facebook στο προφίλ τους και ότι κάθε φωτογραφία είχε δημοσιευτεί από κάποιον γνωστό ή φίλο τους. Κατόπιν, ρωτήθηκαν αν θα έκαναν κλικ στο «Μου αρέσει» κάτω από τη φωτογραφία και τους ζητήθηκε να σχολιάσουν αν οι φωτογραφίες ήταν ελκυστικές και ποια ήταν τα συναισθήματά τους για αυτές.

Ανάμεσα στις 35 φωτογραφίες υπήρχαν πολλές φωτογραφίες ανθρώπων, τοπίων, μια σειρά φωτογραφιών σημαντικών γεγονότων, όπως γενέθλια ή γάμοι, πολλές φωτογραφίες ζώων και μια συλλογή φωτογραφιών τροφίμων. Ορισμένες φωτογραφίες εμφανίζονταν δύο φορές στο τεστ με τροποποιημένα τα φωτογραφικά τους στοιχεία, όπως το zoom, η ανάλυση, η έκθεση και το θάμπωμα. Στη συνέχεια, αναλύθηκαν στοιχεία, όπως η διαφορά στις απαντήσεις μεταξύ της μεγεθυμένης και της σμικρυμένης εκδοχής της ίδιας φωτογραφίας, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ποιότητα εικόνας και η σύνθεση έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο ποσοστό των «Μου αρέσει».

Το πείραμα πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με την πρόσφατη κυκλοφορία της φωτογραφικής μηχανής Nikon COOLPIX S800c, η οποία συνδυάζει την ισχύ απεικόνισης μιας φωτογραφικής μηχανής Nikon με τις δυνατότητες σύνδεσης μιας έξυπνης συσκευής Android. Ο Nicolas Gillet, Διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων της Nikon Europe, δήλωσε: «Η έρευνα έδειξε ότι μπορείτε να αποτυπώσετε πραγματικά κορυφαίες στιγμές σε μια φωτογραφία, αλλά αν δεν αποτυπώσετε το φως με τον κατάλληλο τρόπο ή η φωτογραφία είναι πολύ θαμπή, μπορεί να μην τραβήξει την προσοχή που της αξίζει όταν την μοιραστείτε στο Internet. Με την COOLPIX S800c, δεν χρειάζεται πλέον να θυσιάζετε την ποιότητα της φωτογραφίας για χάρη της άμεσης αποστολής ή το αντίστροφο.»

In.gr Τεχνολογία

Sports in

«Τρελάθηκε» ο Μπαρτζώκας: Οι πανηγυρισμοί μετά το τέλος του Παρτίζαν – Ολυμπιακός (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ξέσπασε μετά την ανατροπή και το μεγάλο διπλό στο Βελιγράδι και πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη του Ολυμπιακού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024