Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σας επιτρέπουμε να εκτεθείτε δημόσια, λέει σε παιδιά 13-17 ετών το Facebook

Σας επιτρέπουμε να εκτεθείτε δημόσια, λέει σε παιδιά 13-17 ετών το Facebook

Μέχρι τώρα, το μεγαλύτερο κοινό που μπορούσαν να επιλέξουν οι ανήλικοι στο Facebook για όσα κοινοποιούν ήταν οι φίλοι των φίλων τους. Στις 16 Οκτωβρίου 2013 το Facebook ανακοίνωσε ότι στο εξής, τα παιδιά 13 έως 17 ετών που εγγράφονται στην υπηρεσία, αρχικά και προεπιλεγμένα, θα κοινοποιούν μόνο στους φίλους τους, γεγονός που φαίνεται να συνάδει με την τακτική του παρελθόντος. Αλλάζει και κάτι ακόμα όμως: τα παιδιά θα μπορούν να κάνουν δημόσιες τις αναρτήσεις τους, όταν προηγουμένως δεν είχαν αυτή την επιλογή για να προστατεύονται.

Μέχρι τώρα, το μεγαλύτερο κοινό που μπορούσαν να επιλέξουν οι ανήλικοι στο Facebook για όσα κοινοποιούν ήταν οι φίλοι των φίλων τους. Αυτός ο περιορισμός ίσχυε, «επειδή θέλουμε να προστατεύουμε τα προσωπικά δεδομένα των νεότερων ατόμων» εξηγούσε η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης στο Ίντερνετ. Στις 16 Οκτωβρίου 2013 το Facebook ανακοίνωσε ότι στο εξής, τα παιδιά 13 έως 17 ετών που εγγράφονται στην υπηρεσία, αρχικά και προεπιλεγμένα, θα κοινοποιούν μόνο στους φίλους τους, γεγονός που φαίνεται να συνάδει με την τακτική του παρελθόντος.

Εντούτοις, το Facebook μάλλον αλλάζει την πολιτική του. Η προεπιλογή για κάθε ανάρτηση των παιδιών στο Facebook είναι να την βλέπουν μόνο οι φίλοι τους, μπορούν όμως πλέον να απευθυνθούν σε όλους, σε πολύ περισσότερους από τους φίλους των φίλων τους. Προηγουμένως, η φωνή τους, οι φωτογραφίες και τα σχόλιά τους μπορεί να έφταναν μόνο σε αυτούς. Τώρα, οι αναρτήσεις τους μπορούν να γίνουν δημόσιες και μάλιστα σε μέλη και μη μέλη του Facebook. Αποτελέσματα από το κοινωνικό δίκτυο εμφανίζονται και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, π.χ. του Google. Δείτε για παράδειγμα, τι έφερε η αναζήτηση στο Google για τη φράση privacy change for teens on Facebook τις τελευταίες 24 ώρες από το facebook.com

Έτσι, θα βελτιωθεί η εμπειρία των εφήβων στο Facebook, υποστηρίζει η εταιρεία που τρέφεται από την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στα μέλη του δικτύου της.

Εκτός από την δημόσια έκθεση των παιδιών στο Ίντερνετ με δική τους ευθύνη, το Facebook δηλώνει πως αναζητά τρόπους «για να βελτιώσει τον τρόπο που οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα μηνύματα και συνδέονται με ανθρώπους που ίσως γνωρίζουν» (ή δεν γνωρίζουν, συμπληρώνουμε εμείς).

  • Όταν ένα παιδί αποφασίσει να κάνει δημόσια την ανάρτησή του, θα ενημερώνεται πως η δημοσίευσή του μπορεί να προκαλέσει πλήθος αιτημάτων φιλίας και μηνύματα από ανθρώπους που δεν γνωρίζει προσωπικά. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείξετε στο παιδί σας πώς να περιορίσει στους φίλους των φίλων του την δυνατότητα να του στέλνουν αιτήματα προσωπικής «φιλίας». Δείξτε του πώς θα μεταβεί στις Ρυθμίσεις (το εικονίδιο με το γρανάζι επάνω δεξιά), και στην συνέχεια στις Ρυθμίσεις Απορρήτου (αριστερά στο μενού) ή απευθείας στις Ρυθμίσεις απορρήτου (από το γρανάζι). Διαφορετικά μπορεί να κάνει κλικ στις Ρυθμίσεις Απορρήτου και να κρατήσει την διεύθυνση αυτή στα bookmarks του. Εκεί θα δει την ενότητα «Ποιοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου;» και μπορεί να επιλέξει μόνο τους φίλους των φίλων του. Μετά θα πρέπει να μάθει να αποδέχεται και να απορρίπτει υπεύθυνα διαδικτυακούς, και πιθανά, άγνωστους, «φίλους» που θα βλέπουν ό,τι αναρτά.

Επίσης, σημειώστε πως η πολιτική του Facebook ορίζει πως εάν το παιδί αλλάξει μια φορά το κοινό των δημοσιεύσεών του, στην προκειμένη περίπτωση εάν δημοσιεύσει δημόσια μια φορά, τότε και τα επόμενα δημοσιεύματά του θα είναι επίσης δημόσια.

Το Facebook θα επαναλαμβάνει την προειδοποίησή του, λέγοντας στο παιδί πως αφού έχει επιλέξει να αναρτά δημόσια, οποιοσδήποτε μπορεί να δει την ανάρτησή του και θα του δίνει την επιλογή να περιορίσει το κοινό, ωστόσο η προεπιλογή που έκανε η υπηρεσία δεν είναι αυτή, αλλά το «ΟΚ».

Όποιος βλέπει τις δημοσιεύσεις των παιδιών θα μπορεί να τα προσθέσει και ετικέτα.

Η αλλαγή στην πολιτική απορρήτου που υιοθετεί στο εξής το Facebook βασίζεται στο γεγονός ότι τουλάχιστον στις ΗΠΑ μόλις 9% από τους εφήβους δηλώνουν ότι ανησυχούν για το απόρρητό τους στο Facebook (Pew Internet Research). Από την άλλη, η αλλαγή αυτή εξυπηρετεί τους σκοπούς της επιχείρησης, αφού έτσι μπορεί να προωθεί προϊόντα και διαφημίσεις από το δίκτυό του και σε εφήβους, αφού οι δυνητικά διαφημιζόμενοι αποκτούν στο εξής κοινό.

Ανθή Παναγιωτάκη
@anthi

Τι κάνει το παιδί στο Facebook;
H φυγή του 13χρονου παιδιού από τα Σπάτα μετά την γνωριμία της με 23χρονο μέσω Facebook επαναφέρει την συζήτηση για τους κινδύνους του διαδικτύου και συγκεκριμένα της κοινωνικής δικτύωσης. Αντί να κυνηγάμε όμως φαντάσματα, θα ήταν προτιμότερο να μπούμε στο Facebook. Η άγνοια δεν είναι δικαιολογία για τους κηδεμόνες.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

LIVE: Τενερίφη – Περιστέρι

Παρακολουθήστε live στις 19:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Τενερίφη – Περιστέρι για τον ημιτελικό του Final Four του Basketball Champions League. Tηλεοπτικά από Cosmote Sports 4.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024