Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Τι είναι το WhatsΑpp;

Τι είναι το WhatsΑpp;

Το WhatsApp είναι μια συνδρομητική υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες smartphone να ανταλλάσσουν μηνύματα μέσω Διαδικτύου, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή στο smartphone τους. Μάλιστα, η συζήτηση μπορεί να γίνει ομαδική. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο χρήστης δεν χρειάζεται να ορίσει ένα ακόμα username, αλλά να εμφανίζεται με τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου.

Το WhatsApp είναι μια συνδρομητική υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες τηλεφώνου (smartphone) να ανταλλάσσουν μηνύματα μέσω Διαδικτύου, υπό την προϋπόθεση ότι και οι δύο πλευρές έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή στο smartphone τους και έχουν τον αριθμό τηλεφώνου καταχωρισμένο στις επαφές του τηλεφώνου τους.

Από την πρώτη στιγμή που θα εγκαταστήσετε το WhatsApp, τα πρόσωπα που χρησιμοποιούν την εφαρμογή και βρίσκονται στις επαφές στο τηλέφωνό σας θα ενταχθούν αυτομάτως στα Αγαπημένα.

Ένα από τα στοιχεία που αποκαλύπτονται αυτομάτως στις Αγαπημένες Επαφές σας είναι η γεωγραφική σας θέση.

Στο WhatsApp η συζήτηση μπορεί να γίνει ομαδική και να γίνει αποστολή του ίδιου μηνύματος σε πολλαπλούς παραλήπτες -χωρίς να είναι ορατοί στους άλλους (όπως το BCC στο e-mail). Η υπηρεσία επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει ολόκληρες ομάδες επικοινωνίας (group) και να οργανώσει group chat.

Εάν έχεις κινητό, έχεις και WhatsApp

Το ενδιαφέρον είναι ότι ο χρήστης δεν χρειάζεται να ορίσει ένα ακόμα username, αφού η συμμετοχή του στο δίκτυο επικοινωνίας ορίζεται από τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου και την συσκευή του. Με το WhatsApp ο χρήστης δεν δημιουργεί νέο λογαριασμό (Sign Up), δεν αποκτά ένα ακόμα username και password, δεν αναζητά χρήστες (όπως στο Skype, στο Facebook, στο Google ή άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες). Username είναι ο αριθμός του κινητού του, και το δυναμικό του password λέγεται ότι συνδέεται με το μοναδικό αναγνωριστικό της συσκευής του (και ίσως και την διεύθυνση IP του).

Επιπλέον, η επικοινωνία είναι εφικτή και μεταξύ τηλεφώνων που βασίζονται σε διαφορετικό λειτουργικό σύστημα (iPhone, Android, iOS, Blackberry, Nokia Symbian κ.ά.).

Ένας από τους λόγους που το WhatsApp θεωρείται ότι θα καταστήσει παρελθόν το SMS -και οι δυνητικοί χρήστες παροτρύνονται να το αντικαταστήσουν- είναι ότι οι χρήστες που χρησιμοποιούν το app δεν χρεώνονται ανάλογα με τον αριθμό των σύντομων μηνυμάτων που στέλνουν. Ακόμα, είναι απαλλαγμένοι από τις επιπλέον χρεώσεις την αποστολής SMS με περιαγωγή (roaming).

Ξεχάστε την τηλεφωνία, μεταβείτε στην εποχή των data

Από την άλλη, όπως έχει επισημάνει o Μπράιαν Άκτον, ένας από τους δημιουργούς του, σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Reuters, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας δεν θα πρέπει να φοβούνται την μείωση των εσόδων τους από την διακίνηση SMS, αφού το WhatsApp δημιουργεί κίνηση δεδομένων στα δίκτυά τους και τελικά ωθεί τους χρήστες στην υπογραφή συμβολαίων με περισσότερα MB. Σημειώστε πως, με το WhatsApp οι χρήστες μπορούν να στείλουν όχι μόνο μηνύματα κειμένου αλλά και «βαριά» αρχεία, όπως οι φωτογραφίες, τα βίντεο και τα ηχητικά μηνύματα. Αυτό μπορεί να σημαίνει μεγάλη κίνηση data μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Ακόμα κι αν το WhatsApp ή οποιαδήποτε διαδικτυακή υπηρεσία μπορεί να μην χρησιμοποιείται αρχικά μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας με τον φόβο του σοκ του λογαριασμού, όσο περνάει ο καιρός και η ανάγκη για τη χρήση της αυξάνεται, ο χρήστης θα οδηγηθεί στην ενσωμάτωση data στο συμβόλαιό του με το δίκτυο. Με το WhatsApp, μπορεί να γίνει ενημέρωση για τα μηνύματα που στάλθηκαν όταν ο χρήστης είχε απενεργοποιημένη την χρεώσιμη κίνηση δεδομένων μέσω δικτύου κινητής (push) και να του τα παραδώσει όταν βρεθεί πάλι online, μέσω WiFi.

  • Με την ανακοίνωση της εξαγοράς από το Facebook μάθαμε ότι το συνολικό πλήθος των μηνυμάτων που στέλνονται και λαμβάνονται από τους χρήστες του WhatsApp προσεγγίζει τον αντίστοιχο αριθμό των SMS που διακινούνται από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Γνωρίζαμε δε πως, μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2013, μέσω WhatsApp διακινούνταν 54 δισεκατομμύρια μηνύματα την ημέρα…

«Εάν δεν κάναμε συνδρομητικό το WhatsApp, τότε το προϊόν θα ήσασταν εσείς»

Η υπηρεσία είναι συνδρομητική. Ως στρατηγική επιλογή των δημιουργών του -των Αμερικανικών πρώην στελεχών στην Yahoo, Τζαν Κουμ και Μπράιαν Άκτον- ήταν να μην πωλούν διαφημίσεις, αντλώντας στοιχεία για τον χρήστη (μπορείτε να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση με τίτλο «Why do not sell ads«).

Σήμερα, το WhatsApp χρησιμοποιείται από 450 εκατομμύρια χρήστες το μήνα. Η εκπληκτική ταχύτητα με την οποία αυξήθηκε ο αριθμός των χρηστών του αποδίδεται και στο γεγονός ότι η χρήση της υπηρεσίας παρέχεται δωρεάν τον πρώτο χρόνο. Έπειτα, χρεώνεται περίπου 1 δολάριο το χρόνο. Η απουσία ορίου μηνυμάτων είναι φανερό ότι έχει ωθήσει τους χρήστες να προσκαλέσουν τις επαφές τους στο WhatsApp, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν πιο οικονομικά από το SMS.

Ασφάλεια και ιδιωτικότητα στο WhatsApp

Θέματα ασφάλειας έχουν ανακύψει και στην περίπτωση του WhatsApp. Aνάγκασαν δε, την εταιρεία να την ενισχύσει με κρυπτογράφηση της αποστολής των μηνυμάτων στους διακομιστές της. Επιπλέον, ερωτήματα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, όχι τόσο των μηνυμάτων τα οποία αναφέρεται πως δεν αποθηκεύονται στους διακομιστές της και μεταδίδονται κρυπτογραφημένα. Τα θέματα ιδιωτικότητας αφορούν στην αυτόματη μεταφορά ενός αντιγράφου όλων των επαφών από το τηλέφωνο που προστίθεται στο Whatsapp στους διακομιστές της υπηρεσίας. Κι αυτό καθώς η λίστα του βιβλίου διευθύνσεων είναι απαραίτητη για να γίνει αντιστοίχιση με τα μέλη του WhatsApp με κλειδί τον αριθμό τηλεφώνου και να μπορεί ο χρήστης να επικοινωνήσει μαζί τους χωρίς να κάνει ο ίδιος την αναζήτηση των επαφών.

Ανησυχία προκαλεί επίσης το γεγονός ότι οποιοσδήποτε μπορεί να επικοινωνήσει με έναν άλλο χρήστη WhatsApp χωρίς την συναίνεσή του, αρκεί να έχει το τηλέφωνό του (αν και μετά μπορεί να υποστεί «μπλοκάρισμα»). Τέλος μια ακόμα ανησυχία είναι ότι μπορεί κανείς να δει πότε προβλήθηκαν τα μηνύματα ενός άλλου χρήστη της υπηρεσίας (που είναι στις Επαφές του), αφού εμφανίζεται η ακριβής ώρα που έγινε αυτό («προβλήθηκαν χτες στις 3:01μμ», «προβλήθηκαν στις 22/10»).

Τι μπορεί να συμβεί μετά την εξαγορά του WhatsApp από το Facebook;

Είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς σε τι μεταφράζονται δεκαέξι δισεκατομμύρια δολάρια, όσα δηλαδή επένδυσε το Facebook στο WhatsApp. Οι αναλυτές ξύνουν το κεφάλι τους για να ερμηνεύσουν την κίνηση του Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ο οποίος όταν είχε πληρώσει 1 δισ. για το Instagram είχε προειδοποιήσει ότι δεν πρόκειται να ξαναδώσει τόσα λεφτά.

Ένα πιθανό σενάριο -δεδομένου ότι οι δημιουργοί του WhatsApp έχουν πει και έχουν ξαναπεί ότι δεν πακετάρουν προσωπικά δεδομένα για να τα πουλήσουν ως δυνητικούς αποδέκτες διαφημίσεων σε διαφημιζόμενους, είναι να έρθει ο κόσμος του WhatsApp στο Facebook και ο κόσμος του Facebook στο WhatsApp.

Μέχρι τώρα, στις επαφές ενός smartphone μπορεί να υπάρχουν και «φίλοι» από το Facebook. Αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι το βιβλίο διευθύνσεων έχει και τηλέφωνα. Το WhatsApp ήταν «εξωτερική εφαρμογή» και αυτές δεν μπορούν να ανακτήσουν λεπτομέρειες των επαφών από το Facebook -ανάμεσά τους και το τηλέφωνό τους.

Μετά την εξαγορά, ένα από τα πρώτα που περιμένουμε να δούμε είναι η δυνατότητα προσθήκης των επαφών από το Facebook στη λίστα των «Αγαπημένων» επαφών του WhatsApp.

Όπως είναι γνωστό, ο αριθμός του κινητού μας τηλεφώνου είναι πολύ πιθανό να είναι γνωστός στο Facebook (μεταξύ άλλων για την επαλήθευση του λογαριασμού αμέσως μετά την εγγραφή στο FB), ακόμα και για την είσοδο/login στο σάιτ κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, αναρωτηθείτε πόσοι είναι οι άνθρωποι που είστε «φίλοι» στο Facebook, δεν έχετε όμως τον αριθμό του κινητού τους στις Επαφές σας.

Διαβάστε περισσότερα για τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιείται ο αριθμός του κινητού σας στο Facebook.

Από την άλλη, η συμφωνία μπορεί να ζωντανέψει το λεγόμενο status update του WhatsApp, αφού μάλλον συχνότερα το ενημερώνουμε στο Facebook για τους «φίλους» μας παρά στο WhatsApp προς ενημέρωση των τηλεφωνικών Επαφών μας.

Πάντως φαίνεται ότι το Facebook δίνει ιδιαίτερη αξία στους αριθμούς κινητής τηλεφωνίας, ιδιαίτερα αν θυμηθούμε ότι πρόσφατα επιχείρησε να εξαγοράσει μια ακόμα μικρή αλλά πολύτιμη εταιρεία που έχει πολλούς, το SnapChat, υποβάλλοντας μια γενναία προσφορά.

Ανθή Παναγιωτάκη, @techingr, @anthi

Διαβάστε επίσης:

  • Σύμφωνα με τους Times, η νέα γενιά αποφεύγει το Facebook για να μην στιγματιστεί από την χρήση ενός κοινωνικού δικτύου «για γηραιότερους» αλλά και για να αποφύγει την συσχέτιση με αδιάκριτους συγγενείς. Οι νέοι έχουν άλλες επιλογές, όπως την υπηρεσία microblogging του Twitter, το φωτογραφικό Instagram, το παροδικό SnapChat και το άμεσο WhatsApp: Το Facebook είναι… MomBook, λένε οι έφηβοι και στη Μ.Βρετανία

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Η Φενέρμπαχτσε σκέφτεται να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα Τουρκίας

Η Φενέρμπαχτσε συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από το πρωτάθλημα, μετά τα επεισόδια στην Τραπεζούντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024