Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ESET: Τι πρέπει να κάνει κάθε εταιρία, θύμα κυβερνοεπίθεσης

ESET: Τι πρέπει να κάνει κάθε εταιρία, θύμα κυβερνοεπίθεσης

Αναλυτική εξέταση της επίθεσης, ενημέρωση υπαλλήλων ή/και πελατών για πιθανή παράβαση και η παροχή συμβουλών στο οικοσύστημα, απομόνωση του εξοπλισμού που έχει παραβιαστεί, απομάκρυνση του κακόβουλου κώδικα και εις βάθος έρευνα για το τι συνέβη, συνιστούν οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας από την ESET Hellas στις επιχειρήσεις που έχουν δεχτεί πλήγμα κυβερνοασφάλειας.

Αναλυτική εξέταση της επίθεσης, ενημέρωση υπαλλήλων ή/και πελατών για πιθανή παράβαση και η παροχή συμβουλών στο οικοσύστημα, απομόνωση του εξοπλισμού που έχει παραβιαστεί, απομάκρυνση του κακόβουλου κώδικα και εις βάθος έρευνα για το τι συνέβη, συνιστούν οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας από την ESET Hellas στις επιχειρήσεις που έχουν δεχτεί πλήγμα κυβερνοασφάλειας.

Οι εταιρίες όλο και περισσότερο μετατρέπουν τα περιουσιακά στοιχεία τους σε ψηφιακή μορφή και στηρίζουν ακριβώς εκεί τη λειτουργία και τη δραστηριότητά τους, γεγονός που προσδίδει στην προστασία των εταιρικών δεδομένων ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Καθώς οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις δεν θα σταματήσουν να υφίστανται, η ESET Hellas κατέγραψε πέντε σημαντικά βήματα που μπορούν να ακολουθήσουν εταιρίες που έχουν πέσει θύμα επίθεσης για να ξεπεράσουν ευκολότερα την κατάσταση αυτή και να διαφυλάξουν την επιχειρηματική τους συνέχεια.

  1. Για αρχή, είναι σημαντικό οι εταιρίες να προβούν σε αναλυτική εξέταση της επίθεσης. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να προσδιοριστεί καλύτερα και σωστότερα ποια συστήματα έχουν παραβιαστεί και με ποιο τρόπο, και να απαντηθούν σημαντικά ερωτήματα όπως: Η μόλυνση περιορίζεται σε ένα μόνο κομμάτι του εξοπλισμού ή σε μέρος του δικτύου; Έχουν διαρρεύσει ευαίσθητα δεδομένα; Μιλάμε για εταιρικά ή προσωπικά δεδομένα, που αφορούν τους εργαζομένους ή / και τους πελάτες;
  2. Σε περίπτωση διαρροής πληροφοριών που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο εργαζόμενους ή πελάτες, το δεύτερο βήμα είναι η ενημέρωση για πιθανή παράβαση και η παροχή συμβουλών να προσέξουν τυχόν ασυνήθιστες κινήσεις. Αν υπάρχει σημαντική βλάβη του hardware, τότε θα πρέπει να ξεκινήσουν διαδικασίες ενεργοποίησης αντιγράφων ασφαλείας, ώστε να διατηρηθεί η εξυπηρέτηση των πελατών.
  3. Στη συνέχεια, θα πρέπει να γίνουν ενέργειες για τον περιορισμό της μόλυνσης, ξεκινώντας με την απομόνωση του εξοπλισμού που έχει παραβιαστεί. Αν διαπιστωθεί ότι πρόκειται για κακόβουλο λογισμικό που χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση, θα πρέπει να γίνει προσπάθεια αντίστροφης μηχανικής για να αποκτηθούν τα κλειδιά. Ωστόσο, εάν η επικοινωνία λαμβάνει χώρα σε μη εμπιστευτικά πρωτόκολλα όπως HTTP, η παρακολούθηση θα είναι πιο εύκολη. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να δημιουργηθούν νέοι κανόνες firewall. Δεδομένου ότι οι περισσότερες από τις παραπάνω διαδικασίες προϋποθέτουν τη μη αυτοματοποιημένη ανάλυση των πληροφοριών, είναι σημαντικό να τεθεί σε εφαρμογή μια ολοκληρωμένη λύση ασφάλειας.
  4. Στο τέταρτο βήμα βρίσκονται οι πολύπλοκες διαδικασίες απομάκρυνσης του κακόβουλου κώδικα, στις οποίες συνίσταται η χρήση λύσεων Antivirus για ταχύτερα και καλύτερα αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και μετά τον καθαρισμό, υφίσταται κίνδυνος να υπάρχει και άλλος μολυσμένος εξοπλισμός που δεν έχει ανακαλυφθεί ενώ λειτουργεί κανονικά. Για να αποφευχθεί αυτό, πρέπει να ενισχυθεί η ανάλυση των πακέτων που μεταδίδονται από το δίκτυο. Η αλλαγή των κωδικών πρόσβασης σε εταιρικά δίκτυα είναι ένα άλλο προληπτικό μέτρο, παράλληλα με την επικαιροποίηση των κλειδιών. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να διαπιστωθεί κατά πόσον η μόλυνση ήταν το απλό αποτέλεσμα μίας online απροσεξίας, ή αν αποτελεί ένα κρίκο σε μια αλυσίδα επίμονων στοχευμένων επιθέσεων.
  5. Κλείνοντας, η διεξαγωγή εις βάθος έρευνας για το τι συνέβη, θα δώσει αφορμή για τη βελτίωση των διαδικασιών εντός του οργανισμού. Η αφαίρεση τυχόν τρωτών σημείων ενισχύει την περίμετρο των εταιρικών δικτύων, αποδεικνύοντας ότι πολλές φορές οι μολύνσεις δεν είναι πάντα απολύτως αρνητικά γεγονότα για μια εταιρεία, αφού υποδεικνύουν τα σημεία που πρέπει να ενισχυθούν για ένα καλύτερο σχεδιασμό της εταιρικής προστασίας.

Symantec: Βέλτιστες πρακτικές πρόληψης

Την ίδια στιγμή, η Symantec προτείνει τις παρακάτω βέλτιστες πρακτικές για επιχειρήσεις:

  • Μην μένετε απροστάτευτοι: Κάνετε χρήση εξελιγμένων λύσεων αντιμετώπισης απειλών, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να βρείτε ενδείξεις έκθεσης σε απειλές και να ανταποκριθείτε ταχύτερα σε αντίστοιχα περιστατικά.
  • Κάνετε χρήση μίας ισχυρής προσέγγισης όσον αφορά την ασφάλεια: Υλοποιείστε μία πολυεπίπεδη προστασία ασφαλείας endpoint και δικτύων που να περιλαμβάνει encryption, ισχυρό authentication και reputation-based τεχνολογίες.
  • Συνεργαστείτε με μία εταιρεία που παρέχει managed security υπηρεσίες για να επεκτείνετε την ομάδα ΙΤ της εταιρείας σας.
  • Προετοιμαστείτε για το χειρότερο: Η διαχείριση περιστατικών διασφαλίζει ότι το πλαίσιο ασφαλείας που έχετε θέσει είναι βέλτιστο, μετρήσιμο και αξιόπιστο και ότι τυχόν μαθήματα από το παρελθόν έχουν ενισχύσει την προσέγγιση της εταιρείας όσον αφορά την ασφάλεια. Συζητείστε το ενδεχόμενο να εντάξετε έναν εξωτερικό συνεργάτη στο ευρύτερο δυναμικό της εταιρείας σας που θα συμβάλει στη διαχείριση κρίσεων.
  • Παρέχετε στα στελέχη σας συνεχή εκπαίδευση: Καθιερώστε κατευθυντήριες γραμμές και εταιρικές πρακτικές και διαδικασίες για την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων που βρίσκονται σε προσωπικές και εταιρικές συσκευές. Αξιολογείτε σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω πρακτικών ασκήσεων τις εσωτερικές ομάδες ΙΤ, έτσι ώστε να διασφαλίζετε ότι έχουν τις κατάλληλες δεξιότητες να καταπολεμήσουν τις κυβερνοαπειλές.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Αυτά μόνο ο Ολυμπιακός: Διεκδικεί 6 ευρωπαϊκά σε 4 αθλήματα!

Δεν υπάρχει αυτό που έχει καταφέρει ο Ολυμπιακός, καθώς βρισκόμαστε στο δεύτερο μισό του Απρίλη και διεκδικεί ακόμα 6 ευρωπαϊκά σε 4 διαφορετικά αθλήματα!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024