Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Χρυσοποίκιλτα τα ψεύτικα κλικ

Χρυσοποίκιλτα τα ψεύτικα κλικ

Η ραγδαία αύξηση που σημείωσαν τους τρεις τελευταίους μήνες του 2008 οι απάτες με ψευδή κλικ σε διαφημίσεις από υποτιθέμενους ενδιαφερόμενους δεν συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Η ραγδαία αύξηση που σημείωσαν τους τρεις τελευταίους μήνες του 2008 οι απάτες με ψευδή κλικ σε διαφημίσεις από υποτιθέμενους ενδιαφερόμενους δεν συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Click Forensics.
Το επονομαζόμενο Click Fraud μειώθηκε στο 13,8% από 17,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2008: δηλαδή το 13,8% των κλικ σε διαφημίσεις που πληρώνονται από τον διαφημιζόμενο ήταν ψεύτικα και ως εκ τούτου αναποτελεσματικά, είτε από πρόθεση είτε από λάθος (π.χ. διπλά κλικ).

Ποιοι κερδίζουν από το Click fraud

Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν ανάλογα με τον αριθμό των κλικ στις διαφημίσεις τους (pay-per-click, PPC). Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται σε μεγάλο αριθμό συνεργαζόμενων δικτυακών τόπων με περιεχόμενο σχετικό με το διαφημιζόμενο προϊόν.

Οι ιδιοκτήτες των δικτυακών αυτών τόπων έχουν συμφέρον από την αύξηση των κλικ, καθώς πληρώνονται ανάλογα με τον αριθμό τους.

Ωστόσο, οι εταιρείες, κυρίως οι μηχανές αναζήτησης, που διατηρούν έτσι μεγάλα διαφημιστικά δίκτυα στο Διαδίκτυο έχουν υιοθετήσει διάφορες μεθόδους αφενός για να προστατεύσουν τους διαφημιζόμενους και την αξιοπιστία τους, αφετέρου για να μην πληρώνουν τους διαφημιστές-δικτυακούς τόπους για κλικ που έκαναν οι ίδιοι ή εντεταλμένοι τους με σκοπό να αυξήσουν τεχνητά τα έσοδά τους από τη διαφήμιση.
Το Google για παράδειγμα με το πρόγραμμα AdSense έχει αυστηρούς ελέγχους για να αποτρέπει το Click fraud. Οι συνεργάτες του αποκλείονται από το δίκτυο εάν διαπιστωθεί ότι διενεργούν απάτη (το Google έχει όχι μόνο εργαλεία software για αυτό αλλά και προσωπικό που επιθεωρεί τα σχετικά site).

Click fraud θεωρούνται επίσης τα ασταμάτητα κλικ από ανταγωνιστές των διαφημιζόμενων. Έτσι, κατορθώνουν να εξαντλήσουν τη διαθέσιμη επένδυση του ανταγωνιστή τους σε προβολή μέσω Διαδικτύου, καθώς εκείνος έχει προκαθορίσει πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει για τις εμφανίσεις των διαφημιστικών του.

Νέες μέθοδοι click fraud

Οι απάτες του είδους όμως μπορεί να είναι πολύ πιο καταστροφικές, όταν χρησιμοποιούνται ολόκληρα δίκτυα υπολογιστών που ελέγχονται από τον καταχραστή (botnet). Αν και επιφέρουν το μεγαλύτερο χτύπημα στη διαφημιστική αυτή πρακτική, φέτος παρατηρήθηκε ιδιαίτερη αύξηση στη χρήστη script.
H νέα αυτή μέθοδος, χρηιμοποιεί προγραμματάκια σε Javascript που εκτελούνται όταν ο ανυποψίαστος χρήστης επισκέπτεται ένα φαινομενικά «νόμιμο» δικτυακό τόπο -χωρίς να το καταλάβει, καταγράφονται κλικ σε διαφημίσεις που δεν έκανε ποτέ και μάλιστα, χωρίς να μείνει ίχνος malware στο σύστημά του.

Δείτε ένα αποκαλυπτικό βίντεο click fraud από την διαφημιστική εταιρεία Vizi Inc.



Ο χρήστης έκανε ένα κλικ σε μια μόνο διαφήμιση, ωστόσο προκάλεσε 500 ad impression, και τόσα κλικ σε διαφημίσεις (CPC) που τελικά ο υπολογιστής που τα κατέγραφε κράσαρε….

Cost per Action: Η απάντηση στο click fraud;

Η σχετική αναξιοπιστία της διαφημιστικής μεθόδου CPC έχει οδηγήσει τις διαδικτυακές διαφημιστικές εταιρείες στη δημιουργία νέων, όπως το CPA, ή Cost per Action.
Με αυτή την μέθοδο, ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν ο χρήστης που έφτασε στο δικτυακό του τόπο πραγματοποιήσει κάποια επιθυμητή ενέργεια -αγοράσει προϊόντα, ζητήσει στοιχεία κ.ά.
Ωστόσο, ούτε αυτή η μέθοδος είναι απρόσβλητη, εξηγεί ο καθηγητής του Χάρβαρτ Ben Edelman.

  • Αγοράζουν, αλλά τα επιστρέφουν
    Εάν ο διαφημιζόμενος πληρώνει άμεσα την προμήθεια στην διαφημιστική εταιρεία -δηλαδή, την στιγμή της παραγγελίας- τότε οι επίδοξοι εχθροί του μπορεί πράγματι να αγοράσουν μέσω της διαφημιστικής παραπομπής, λίγο αργότερα όμως να επιστρέψουν τα προϊόντα, απαιτώντας επιστροφή χρημάτων. Ακόμα κι αν ο πελάτης επιστρέψει τα προϊόντα, ο διαφημιζόμενος δεν μπορεί να πάρει πίσω την προμήθεια.
  • Δεν οδηγήθηκα στο eBay από διαφήμιση!
    Μια άλλη, πιο εξεζητημένη απάτη είναι η απόκρυψη των πληρωμένων διαφημιστικών παραπομπών σε φαινομενικά «ήσυχες» ιστοσελίδες ή διαφημιστικά μπάνερ που καταγράφουν κλικ που δεν έκανε ποτέ ο χρήστης. Αν αργότερα, ο ίδιος χρήστης επισκεφτεί και αγοράσει από τα διαφημιζόμενα σάιτ, οι αγορές του θα καταγραφούν ως αποτέλεσμα της διαφήμισης και ο συνεργαζόμενος δικτυακός τόπος που την πρόβαλε θα πάρει προμήθεια, αν και δεν έγινε έτσι. Εάν μάλιστα οι παραπομπές (υπό μορφήν cookies) κρύβουν δημοφιλή καταστήματα όπως το Amazon και το eBay, οι απολαβές μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλές.
    Το eBay έχει ήδη αντιμετωπίσει τέτοιου είδους απάτες και προσέφυγε τον περασμένο Αύγουστο στη Δικαιοσύνη ενάντια στην Digital Point Solutions Inc. Οι εναγόμενοι κατηγορούνται ότι έστειλαν cookies εν αγνοία χρηστών των υπηρεσιών του και απαίτησαν υπέρογκες προμήθειες από το eBay χωρίς να προσφέρουν τις ανάλογες υπηρεσίες μάρκετινγκ ή διαφημιστικής προβολής με νόμιμα μέσα.
  • Θα το αγόραζα ούτως ή άλλως
    Τέλος, μια πιο προχωρημένη μέθοδος επιτρέπει στον επιτιθέμενο να καταγράψει τις διαδικτυακές επισκέψεις του χρήστη και όταν αυτός πραγματοποιεί αγορές να της εμφανίζει ως αποτέλεσμα κλικ CPA. Αν για παράδειγμα, κάποιος επισκέπτεται το σάιτ της Dell και αργότερα αγοράσει ένα φορητό, αυτή η αγορά θα εμφανιστεί ως CPA και ο επιτιθέμενος θα απαιτήσει προμήθεια αν και δεν την δικαιούται.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

In.gr Τεχνολογία

Sports in

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024