Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ένας στους Έξι απαντά στα Spam

Ένας στους Έξι απαντά στα Spam

Φυσικά, εγώ δεν ανοίγω ποτέ μηνύματα που υποψιάζομαι ότι είναι spam. Ούτε κι εσείς, φαντάζομαι. Κι όμως, ένας στους έξι χρήστες ανταποκρίνεται σε τέτοιου είδους μηνύματα, το 90% όλων των e-mail που κυ

Φυσικά, εγώ δεν ανοίγω ποτέ μηνύματα που υποψιάζομαι ότι είναι spam. Ούτε κι εσείς, φαντάζομαι. Κι όμως, ένας στους έξι χρήστες ανταποκρίνεται σε τέτοιου είδους μηνύματα, το 90% όλων των e-mail που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο είναι spam ακόμα κι αν εμποδίζονται πριν φτάσουν στο inbox μας, ενώ η πλειονότητά τους αποστέλλονται από τους λογαριασμούς ανυποψίαστων, αθώων χρηστών που έγιναν άθελά τους μέρος ενός κυκλώματος bot που στέλνει σωρηδόν spam…

Ακόμα και το χαμηλό ποσοστό ανταπόκρισης στα spam (16,6%) είναι αρκετά υψηλό για να δικαιολογήσει την επένδυση από τους επίδοξους spammer. (Χρόνια πριν στις ΗΠΑ, με 100 δολάρια μπορούσε κανείς να αγοράσει 100 εκατομμύρια διευθύνσεις e-mail. O ετήσιος τζίρος των σπάμερ υπολογίζεται σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια).

Στα συμπεράσματα αυτά οδηγήθηκε η ειδική επιτροπή της βιομηχανίας για την αντιμετώπιση του φαινομένου, MAAWG, μετά από έρευνα (αρχείο PDF) με τη συμμετοχή 800 χρηστών από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Ανάλογη μελέτη έχει προγραμματιστεί με τη συμμετοχή χρηστών από την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:

* Οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν φίλτρα στα μηνύματά τους για να αποφύγουν το spam. Το ένα τρίτο αποφεύγουν να δημοσιεύουν το e-mail τους, και το ένα τέταρτο χρησιμοποιούν διαφορετικό e-mail όταν υποπτεύονται ότι, αν δώσουν μια διεύθυνση, μπορεί να λάβουν spam.

* Όμως, τo 21% δεν κάνει τίποτα για να αποφύγει το spam

* Οι νέοι κάτω των 35 ετών είναι λιγότερο πιθανό να δημοσιοποιήσουν το e-mail τους με την ίδια ευκολία που επιδεικνύουν οι γηραιότεροι και είναι αυτοί που χρησιμοποιούν διαφορετικό e-mail όταν υποψιάζοντια ότι θα λάβουν spam.

* Οι περισσότεροι ορίζουν ως spam τα e-mail που έλαβαν χωρίς να ζητήσουν σχετική πληροφόρηση ή αυτά που καταλήγουν «μόνα τους» στον φάκελο spam.

* Οι σημαντικότερες ενδείξεις spam θεωρούνται το όνομα του αποστολέα και το θέμα του μηνύματος.

* Όταν λαμβάνουν spam, οι περισσότεροι είτε το σβήνουν χωρίς να το ανοίξουν ή το μετακινούν στον φάκελο junk.

* Σχεδόν οι μισοί από όσους συμμετείχαν στην έρευνα, είπαν ότι δεν έκαναν ποτέ κλικ σε μηνύματα που θεώρησαν spam. Όσοι το έκαναν, έγινε κατά λάθος, δεν ξέρουν γιατί το έκαναν, είτε ενημέρωσαν τον εργοδότη τους για αυτό, ή απλά ενδιαφέρονταν για το προϊόν ή την υπηρεσία στην οποία αναφερόταν.

* Αν και η πλειονότητα των spam αποστέλλονται από προσβεβλημένους υπολογιστές εν αγνοία του χρήστη, το 14% των χρηστών πιστεύει ότι δεν θα γίνει ποτέ μέρος ενός botnet, 41% το θεωρεί απίθανο και μόνο 37% διατηρεί μια επιφύλαξη.

* Ευχάριστο είναι ότι το 65% των χρηστών που δεν δηλώνουν ειδικοί σε θέματα ιντερνετικής ασφάλειας, δεν ανταποκρίνονται στο spam ή τουλάχιστον χαρακτηρίζουν εσφαλμένη αυτή τη συμπεριφορά.

* Όμως, ένας στους έξι δέχεται τις προσφορές των spam.

Δέκα Εντολές Αντι-Σπαμ

1. Μην υποτιμάτε το πρόβλημα – Δείτε πως υπολογίζει το Google το κόστος του spam ανά υπάλληλο στις επιχειρήσεις.

2. Μην περιορίζεστε στη διαγραφή του σπαμ, κατάγγειλε το

3. Μην δίνετε το e-mail σας απερίσκεπτα σε Web site και mailing lists

4. Χρησιμοποιείτε διαφορετικά e-mail για διαφορετικούς σκοπούς

5. Μην χρησιμοποιείτε το εταιρικό σας e-mail για προσωπική επικοινωνία

6. Υιοθετείστε ομάδες διευθύνσεων e-mail για την επιχείρησή σας

7. Μην εκθέτετε το e-mail σας σε spam bot στο δικτυακό σας τόπο

8. Μην κάνετε κλικ στα URL των μηνυμάτων σπαμ

9. Μην επιχειρείτε να κάνετε unsubscribe

10. Θωρακίστε τους δικούς σας διακομιστές e-mail για να μην γίνετε ενδιάμεσοι μεταφορείς σπαμ

Υποκειμενικός ο ορισμός

Πάντως, ο ορισμός του spam παραμένει υποκειμενικός.
Ο όρος spam προέρχεται από μια… κονσέρβα καρυκευμένου κρέατος. Η κονσέρβα SPAM ήταν το κύριο «έδεσμα» στο βρετανικό στρατό από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και έπειτα, κάτι σαν τον δικό μας… Γκοτζίλα. Η υπερπροσφορά του SPAM έγινε κάποια στιγμή ανυπόφορη και ο κόσμος το μπούχτισε.

Το γεγονός σατιρίστηκε με ένα πολύ επιτυχημένο σκετς των περίφημων Άγγλων κωμικών Μόντι Πάιθον στη δεκαετία του 1970: Ένα ζευγάρι προσπαθεί απεγνωσμένα να παραγγείλει πρωινό σε ένα εστιατόριο. Σύντομα όμως αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να επιλέξει κάτι χωρίς SPAM, τα πάντα στο μενού το περιλαμβάνουν- αυγά με μπέικον και SPAM, λουκάνικα και SPAM, αυγά, λουκάνικο και SPAM… Παραπλεύρως κάθεται μια παρέα Βίκινγκς οι οποίοι στο άκουσμα της λέξης SPAM τραγουδούν κάθε φορά εν χορώ και ολοένα δυνατότερα «SPAM, Lovely SPAM, Wonderful SPAM» φτάνοντας σε ένα μελοδραματικό αποκορύφωμα. Η υπερβολή στο SPAM της εποχής είχε προφανώς πολλά κοινά με το σύγχρονο φαινόμενο σπαμ και έτσι ο όρος επιλέχτηκε (δικαίως) για να υποδηλώσει την απέχθεια των χρηστών που λαμβάνουν κατά κόρον απρόσκλητα e-mail.

Τι ακριβώς είναι όμως σπαμ; Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οτιδήποτε άχρηστο μας αποστέλλεται –από τα διαφημιστικά φυλλάδια στην εξώπορτα του σπιτιού μας έως τα απρόσμενα e-mail. Ειδικότερα, θα μπορούμε να ορίσουμε ως σπαμ τα μηνύματα που αποστέλλονται σε ένα σύνολο παραληπτών που δεν τα έχουν ζητήσει. Μπορούμε επίσης να συμπληρώσουμε τον ορισμό περιλαμβάνοντας σε αυτόν την αποστολή μηνυμάτων σε παραλήπτες που κάποτε ζήτησαν την αποστολή μηνυμάτων από τους αποστολείς, αργότερα όμως θέλησαν να απεμπλακούν. Σπαμ θεωρείται επίσης, η αποστολή εμπορικών μηνυμάτων από έναν αποστολέα που αποκρύπτει ή πλαστογραφεί την ταυτότητά του. Δεν θα έπρεπε όμως να περιορίσουμε τον ορισμό στα εμπορικά μηνύματα, αφού θα μπορούσαμε κάλλιστα να εντάξουμε σε αυτή την κατηγορία και τα μηνύματα μη κερδοσκοπικών οργανισμών ή πολιτικών κομμάτων.

Σύμφωνα με την ισχύουσα πρακτική, και το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98, ΦΕΚ 290 τεύχος Α και την οδηγία 2002/31/CE της ΕΕ ένα μήνυμα δεν μπορεί να θεωρηθεί spam όταν περιέχει τα στοιχεία του αποστολέα και δυνατότητα διαγραφής από τη λίστα παραληπτών.

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024