Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ώρα Μηδέν: Συνασπισμός Microsoft - Yahoo εναντίον Google

Ώρα Μηδέν: Συνασπισμός Microsoft – Yahoo εναντίον Google

Από στιγμή σε στιγμή αναμένεται να ανακοινωθεί η περίφημη συμφωνία ανάμεσα στη Microsoft και το Yahoo, μετά από έντονη φημολογία αρκετών μηνών.

Από στιγμή σε στιγμή αναμένεται να ανακοινωθεί η περίφημη συμφωνία ανάμεσα στη Microsoft και το Yahoo, μετά από έντονη φημολογία αρκετών μηνών. Από όσα έχουν διαρρεύσει προς το παρόν για την συμφωνία, το Yahoo θα βασιστεί στο Bing, τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft και στην τεχνολογία της για την επιλογή των διαφημίσεων που θα προβάλλονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ενημέρωση: Η συμφωνία ανακοινώθηκε την Τετάρτη 29 Ιουλίου και θα έχει διάρκεια 10 χρόνια, αρχής γενομένης το 2010. Η Microsoft θα μοιράζεται με το Yahoo τα έσοδα που θα της αποφέρει η αυξημένη κίνηση που θα της προσφέρει η χρήση του Bing στο Yahoo -τα πρώτα πέντε χρόνια, το 88% των διαφημιστικών εσόδων από την αναζήτηση θα μπαίνει στα ταμεία του Yahoo. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, μετά τα πρώτα δύο χρόνια, η συνεργασία αυτή θα αποφέρει ετησίως 500 εκατομμύρια δολάρια στο Yahoo και θα του εξοικονομεί 200 εκατομμύρια δολάρια (επιπλέον, θα αυξήσει τα ετήσια ρευστά διαθέσιμα του Yahoo κατά 275 εκατομμύρια δολάρια). Yahoo και Microsoft δηλώνουν ότι η συνεργασία τους θα δώσει σε χρήστες και διαφημιζόμενους την επιλογή που στερούνταν από την μονοκρατορία του Google και προβάλλουν τα πλεονεκτήματά της σε ειδικά αφιερωμένο δικτυακό τόπο υπό τον χαρακτηριστικό τίτλο Choice Value Innovation (Επιλογή, Αξία, Καινοτομία).

Ο μεγάλος νικητής της επικείμενης συμφωνίας φαίνεται ότι θα είναι το Bing, αφού η νέα μηχανή αναζήτησης της MS θα αποκαθηλώσει το Yahoo Search (επιβεβαιώθηκε).

To Bing, από την πρώτη του εμφάνιση νωρίτερα φέτος μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι ροκανίζει το μερίδιο του Google, αφού έχει κερδίζει από 5% έως και 15% της αγοράς, τη στιγμή που το μερίδιο του Yahoo παραμένει σχετικά σταθερό στο 11% (πηγή: StatCounter). Ένας συνδυασμός Yahoo Search – MS Bing υπολογίζεται ότι θα τους απέδιδε το 20% της αγοράς search, δεν είναι όμως σαφές εάν θα σηματοδοτούσε και την αύξηση του συνδυασμένου μερίδίου τους, απέναντι στο Google.

Η συμφωνία προβλέπει ότι τα δεδομένα που θα μοιράζεται το Yahoo με τη Microsoft από τη χρήση του Bing στα σάιτ της θα είναι «τα ελάχιστα απαιτούμενα για τη λειτουργία και βελτιστοποίηση της μηχανής», αρχή με βάση την οποία προστατεύεται το ιδιωτικό απόρρητο των χρηστών.

Τι έχει όμως να κερδίσει το Yahoo από το Bing; Οι αναλυτές σπεύδουν να θυμίσουν ότι το Yahoo θα γλιτώσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από την απαιτούμενη επένδυση στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης για την ανανέωση της μηχανής του. Εξάλλου, το Yahoo πάντοτε βασιζόταν σε τεχνολογία εταιρειών που εξαγόρασε στην πορεία του χρόνου (αρχικά από την Inktomi, μετά την Overture και το AltaVista και αργότερα, πριν αναπτύξει το δικό του Yahoo Search, από το Google). Αντίθετα, η Microsoft έχει δηλώσει, δια στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της Στηβ Μπάλμερ, ότι θα επενδύει επί πέντε συναπτά έτη από 5% έως και 10% των εσόδων της κάθε χρόνο στο Bing(!), προκειμένου να πλησιάσει το Google.

H Microsoft εμφανίζεται αποφασισμένη να διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος που γεύεται εδώ και χρόνια το Google από την προσοδοφόρο αγορά των διαδικτυακών διαφημίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μετά τις συνεχείς, αλλά αποτυχημένες, προσπάθειές της να ενώσει τις δυνάμεις της με τον δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς στις αρχές του 2008, φαίνεται ότι πετυχαίνει να μπει στο παιχνίδι με άλλους τρόπους, αν και το δέλεαρ των 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων που τότε του προσέφερε ήταν αναμφισβήτητα μεγάλος πειρασμός (από τότε, η χρηματιστηριακή αξία του Yahoo δεν έφτασε ξανά σε τόσο δυσθεώρητα ύψη).

Ωστόσο, έκτοτε πολλά έχουν αλλάξει. Επικεφαλής του Yahoo δεν είναι πλέον ένας μάλλον ορκισμένος εχθρός της, ένας εκ των ιδρυτών του, ο Τζέρι Γιάνγκ. Η νέα διευθύνουσα σύμβουλος, Κάρολ Μπαρτζ, δεν είναι το ίδιο διατεθειμένη να δυσαρεστήσει τους μετόχους του Yahoo που είδαν την αξία των μετοχών τους να κατακρημνίζονται έκτοτε.

Στην αγορά διαδικτυακών διαφημίσεων αλλάζουν χέρια περί τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο μόνο στις ΗΠΑ. Μετά τις συνεχείς απορρίψεις των προτάσεων εξαγοράς από τη Microsoft, το Yahoo είχε στραφεί στο Google για να κατευνάσει τις ανησυχίες των μετόχων του. Επιχειρούσε τότε να αναθέσει στο Google την προβολή διαφημίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η διοίκηση υπολόγιζε ότι η τεχνολογία που θα του υπενοικίαζε το Google θα απέφερε έως και 800 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον στα ταμεία του από τον πρώτο κιόλας χρόνο της συνεργασίας των δύο δημοφιλέστερων μηχανών αναζήτησης –με προοπτική να συνεχιστεί επί δέκα χρόνια. Ωστόσο, η συμφωνία αυτή δεν έγινε ποτέ, αφού ενόχλησε τις αρμόδιες Αρχές για την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού.

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024