Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
To Facebook επεκτείνεται σε όλο το Διαδίκτυο

To Facebook επεκτείνεται σε όλο το Διαδίκτυο

Το Facebook εξαπλώνεται στον Παγκόσμιο Ιστό παρουσιάζοντας εργαλεία που επιτρέπουν σε οποιονδήποτε δικτυακό τόπο να προσαρμόζει το περιεχόμενό του στις προτιμήσεις και τις κοινωνικές διασυνδέσεις κάθε

Το Facebook εξαπλώνεται στον Παγκόσμιο Ιστό παρουσιάζοντας εργαλεία που επιτρέπουν σε οποιονδήποτε δικτυακό τόπο να προσαρμόζει το περιεχόμενό του στις προτιμήσεις και τις κοινωνικές διασυνδέσεις κάθε χρήστη.

Συζητήστε: Αγαπάτε ή Μισείτε το Facebook;

Ακόμα και αν δεν έχουν συνδεθεί στο προφίλ τους στο Facebook, οι χρήστες θα σερφάρουν στο Διαδίκτυο με την πραγματική τους ταυτότητα και οι προτιμήσεις τους θα είναι ορατές σε ολόκληρη τη λίστα των φίλων τους.

«Ο Ιστός βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ένα σημαντικό σημείο καμπής» δήλωσε ο 26χρονος ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, παρουσιάζοντας το σχέδιο στο συνέδριο F8 της εταιρείας του στις 21 Απριλίου (εικόνα επάνω).

«Σήμερα, τα περισσότερα πράγματα [στο Διαδίκτυο] δεν είναι κοινωνικά και δεν χρησιμοποιούν τις πραγματικές μας ταυτότητες. Αυτό αρχίζει να αλλάζει» είπε.

Το μέλλον θα δείξει αν το διαδικτυακό κοινό θα συμμεριστεί το όραμα του Facebook για ένα «κοινωνικό» και «εξατομικευμένο» Διαδίκτυο, ή αν θα τρομάξει από το ενδεχόμενο ανεξέλεγκτης παραβίασης της ιδιωτικής ζωής.

«Μου αρέσει»

Το CNN, η Microsoft και το IMDb είναι μερικές από τις 70 εταιρείες που ήδη χρησιμοποιούν το νέο εργαλείο του Facebook, με την ονομασία Open Graph.

Στις σελίδες αυτών των δικτυακών τόπων έχει αρχίσει να εμφανίζεται το κουμπί «Μου αρέσει» (Like), το οποίο μπορούν να πατήσουν οι χρήστες αν δουν κάτι που τους φάνηκε χρήσιμο ή ενδιαφέρον.

Αν ο χρήστης πατήσει το κουμπί, ουσιαστικά προτείνει τη συγκεκριμένη σελίδα ή άρθρο σε όλη τη λίστα των φίλων του στο Facebook.

Mάλιστα η φωτογραφία του χρήστη θα εμφανίζεται στη συγκεκριμένη σελίδα κάθε φορά που την επισκέπτονται οι φίλοι του.

Χωρίς log-in

Το νέο σύστημα του Facebook λειτουργεί ακόμα κι αν ο χρήστης δεν εισάγει το όνομα και τον κωδικό του στους δικτυακούς τόπους που επισκέπτεται. Αρκεί να έχει συνδεθεί στο προφίλ του στο Facebook σχετικά πρόσφατα.

Έτσι, αν ο χρήστης επισκεφθεί για παράδειγμα μια υπηρεσία μουσικής, το σύστημα θα του προτείνει αυτόματα τα τραγούδια που προτίμησαν νωρίτερα οι φίλοι του.

Ακόμα, στο κάτω μέρος της σελίδας μπορεί να εμφανίζεται μια νέα γραμμή εργαλείων του Facebook μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να δηλώσουν ότι τους αρέσει ολόκληρη η ιστοσελίδα, ή ακόμα να κάνουν τσατ με τους φίλους τους.

Θέμα ιδιωτικότητας

Πολλοί χρήστες μπορεί να ανησυχήσουν με το γεγονός ότι οι προσωπικές φωτογραφίες και προτιμήσεις τους θα εμφανίζονται παντού στο Διαδίκτυο.

Σε αυτή την περίπτωση μπορούν να αλλάξουν τις ρυθμίσεις στο λογαριασμό τους στο Facebook ώστε αυτά που τους «αρέσουν» να είναι ορατά μόνο στους «φίλους» τους.

Οι ρυθμίσεις βρίσκονται επάνω και δεξιά στην οθόνη: Account>Privacy Settings>Profile Information>Likes and Interests.

Όλα τα λεφτά

Αν τελικά βρει ανταπόκριση το νέο εγχείρημα του Facebook, η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσε να απειλήσει την οικονομική κυριαρχία της Google στο Διαδίκτυο.

Το Facebook.com πρόσφατα ξεπέρασε το Google.com ως ο δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στις ΗΠΑ.

Η δημιουργία ενός συστήματος που συγκεντρώνει τις προτιμήσεις εκατομμυρίων χρηστών θα επέτρεπε στο Facebook να δημιουργήσει μια διαφημιστική πλατφόρμα που σερβίρει στοχευμένες διαφημίσεις, όπως συμβαίνει σήμερα με τις διαφημίσεις κειμένου της Google.

«Αν ήμουν η Google θα ήμουν πραγματικά τρομαγμένος επειδή το Facebook θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ εξυπνότερο» σχολίασε στο AP ο Αλεν Τσούαρντ, ιδρυτής της εταιρείας online μάρκετινγκ Wildfire.

Όπως επισήμανε, η Google προβάλλει διαφημίσεις ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που εισάγει ο χρήστης, ενώ το Facebook θα μπορεί να διαλέγει διαφημίσεις ανάλογα με τις πραγματικές προτιμήσεις του χρήστη.

Την ίδια γνώμη με τον Τσούαρντ έχει ο αναλυτής Ρομπ Έντερλε του ομίλου Enderle στη Σίλικον Βάλεϊ. «Πρόκειται για μια πολύ δυνατή ανταγωνιστική κίνηση κατά της Google» είπε.

Sports in

Τεράστια επιτυχία για τον Ολυμπιακό: Ξανά πρωταθλητές ΕΣΚΑΝΑ οι Έφηβοι!

Οι έφηβοι του Ολυμπιακού αναδείχθηκαν πρωταθλητές ΕΣΚΑΝΑ για 8η συνεχή σεζόν!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024