Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αντιγράφει το Google, η μηχανή αναζήτησης της Microsoft;

Αντιγράφει το Google, η μηχανή αναζήτησης της Microsoft;

Διαστάσεις λαμβάνει η μάχη ανάμεσα στο Google και τη Microsoft μετά τις κατηγορίες που εκτοξεύει η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του Διαδικτύου ότι το Bing «κλέβει» αποτελέσματα από το Google. Η Microsoft το αρνείται κατηγορηματικά και επιστρέφει τις κατηγορίες ενώ, η Google επανέρχεται στο θέμα και απαιτεί να σταματήσει αυτή η πρακτική της «φτηνής» απομίμησής του. Εσείς τι λέτε;

Σύμφωνα με το Google, όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2010 με… μια επέμβαση στα βλέφαρα, που περιγράφεται με τον όρο «tarsorrhaphy» ή εσφαλμένα torsorophy. Όταν κανείς έψαχνε για αυτή την μέθοδο στο Google χρησιμοποιώντας τον εσφαλμένο όρο, η μηχανή επέστρεψε μια πρόταση για την σωστή γραφή του και σχετικά αποτελέσματα με βάση την απόδοση που πρότεινε.

Την ίδια στιγμή, το Bing δεν επέστρεφε αποτελέσματα για τον εσφαλμένο όρο.

Αργότερα, το Bing άρχισε να εμφανίζει το πρώτο αποτέλεσμα που έφερνε νωρίτερα το Google, χωρίς όμως να εμφανίζει την προτεινόμενη διορθωμένη λέξη που ουδέποτε είχε εισαχθεί ως κριτήριο αναζήτησης. «Αυτό ήταν πολύ παράξενο», υποστηρίζει το Google: «Εάν ήξεραν την ορθογραφημένη εκδοχή του όρου θα επέστρεφαν περισσότερα σωστά αποτελέσματα».

Η παρατήρηση του φαινομένου επί μήνες μετά το γεγονός, συνεχίζει το Google, έδειξε ότι URL από τα αποτελέσματα του Google εμφανίζονταν στα αποτελέσματα του Bing με αυξημένη συχνότητα για κάθε μορφής αναζητήσεις: δημοφιλείς, σπάνιες, ασυνήθιστες ή με ορθογραφικά λάθη. Ακόμα και αποτελέσματα που το Google θα θεωρούσε σφάλμα των αλγορίθμων του, άρχισαν να εμφανίζονται στο Bing.

Τον Οκτώβριο, επανέρχεται δριμύτερη η αίσθηση ότι «κάτι συνέβαινε», γράφει στο επίσημο μπλογκ του Google o Amit Singhal, Google Fellow: παρατηρείται σημαντική αύξηση της συχνότητας με την οποία το πρώτο αποτέλεσμα του Google εμφανιζόταν στην κορυφή των αποτελεσμάτων του Bing, με πολλά διαφορετικά κριτήρια. Αυτή η στατιστική παρατήρηση, δεν μπορούσε να αγνοηθεί.

Για να ελέγξει την υπόθεσή του το Google έπρεπε να διεξάγει κάποια «πειράματα» και να αποδείξει ότι η Microsoft πράγματι χρησιμοποιούσε τα αποτελέσματα του Google για να ταξινομεί τα αποτελέσματα του Bing…

Η παγίδα με τα μαρκαρισμένα χαρτονομίσματα

Η ομάδα του Google έστησε 100 «συνθετικά κριτήρια αναζήτησης» -κριτήρια που δεν θα περίμενε ποτέ κανείς να εισάγει ο χρήστης, όπως το [hiybbprgag]. Για μια και μόνο φορά, το Google θα συνέδεε το συνθετικό κριτήριο αναζήτησης με μια μοναδική (πραγματική) ιστοσελίδα, η οποία όμως δεν θα είχε καμία προφανή άλλη σχέση με το κριτήριο αναζήτησης.

Αυτό σήμαινε ότι η σελίδα στην οποία παρέπεμπε το Google δεν περιείχε τον «εμφυτευμένο» στο ευρετήριό της όρο και δεν υπήρχαν παραπομπές στην σελίδα αυτή με αυτόν (άλλη ιστοσελίδα που να παραπέμπει με την λέξη αυτή στην εν λόγω ιστοσελίδα).

Ως εκ τούτου, καμία μηχανή αναζήτησης δεν θα έπρεπε να απαντά ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στην ιστοσελίδα αυτή και τον όρο αναζήτησης (έτσι, το Google ήταν σαν να βάζει μαρκαρισμένα χαρτονομίσματα σε τράπεζα).

Οι παγίδες

Είκοσι μηχανικοί λογισμικού της Google εξοπλίστηκαν με laptop που έφεραν MS Windows με τον Internet Explorer 8 και το Bing Toolbar. Κατά την εγκατάσταση, επέλεξαν να συμμετέχουν ως χρήστες να συμμέχουν στην δημιουργία της λίστας με τα Suggested Sites του IE8 -μια λειτουργικότητα που προσμετρά τις επιλογές των χρηστών από διάφορα σάιτ στο WWW για να ανακατατάξει τα αποτελέσματα του Bing- καθώς και τις εκ προοιμίου επιλογές για το Bing Toolbar.

Στη συνέχεια, οι μηχανικοί του Google έκαναν αναζήτηση από το Google μέσω του IE8 με τα «συνθετικά» κριτήρια που είχε εμφυτεύσει στο ευρετήριό του το Google και επέλεγαν τις εσκεμμένα προτεινόμενες ιστοσελίδες που δεν είχαν καμία σχέση με το κριτήριο αναζήτησης, αν εξαιρέσει κανείς την παγίδα.

Αργότερα, τα αποτελέσματα για σειρά συνθετικών κριτηρίων εμφανίζονταν πράγματι στο Bing.

Δείτε τις παγίδες του Google

Τι κάνει η Microsoft

Από το γεγονός αυτό το Google εξάγει τα εξής συμπεράσματα:

Το Bing χρησιμοποιεί κάποιον συνδυασμό του Internet Explorer 8 που στέλνει πληροφορία στη Microsoft μέσω της λειτουργίας Suggested Sites και του Bing Toolbar που στέλνει επίσης πληροφορία στη Microsoft μέσω του προγράμματος Customer Experience Improvement Program (για την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη) ή ίσως, εκτιμά το Google, άλλων μεθόδων ώστε τελικά το Bing να μαθαίνει τι ψάχνουν οι χρήστες στο Google και ποια αποτελέσματά του επιλέγουν. ‘Έτσι, αυτά τα αποτελέσματα γίνεται πιο πιθανό να προταθούν και από το Bing.
{{{ moto }}}
Με άλλα λόγια, ισχυρίζεται το Google, «κάποια αποτελέσματα του Bing ολοένα περισσότερο μοιάζουν με μια ατελή, μπαγιάτικη εκδοχή των αποτελεσμάτων του Google-μια φτηνή απομίμηση».

Google προς Microsoft: Σταματήστε

Η ανάρτηση στο επίσημο μπλογκ του Google καταλήγει με την παρότρυνση προς όλους τους χρήστες του Google να συνεχίσουν να το επιλέγουν, ζητά να σταματήσει αυτή η πρακτική της Microsoft και καλωσορίζουν τον ανταγωνισμό σε πραγματικά νέους αλγορίθμους αναζήτησης, όχι σε «ανακυκλωμένα αποτελέσματα» από έναν ανταγωνιστή.

Η απάντηση της Microsoft: «Δεν αντιγράφουμε. Τελεία και παύλα.»

H Microsoft απάντησε στις κατηγορίες επίσης με μια ανάρτηση στα μπλογκ του Bing Community διά στόματος του επικεφαλής του τμήματος Online Services Yusuf Mehdi.

O Mehdi απαντά κατηγορηματικά «δεν αντιγράφουμε αποτελέσματα από κανέναν από τους ανταγωνιστές μας» και χαρακτηρίζει τους ισχυρισμούς περί του αντιθέτου προσβλητικές για τους επιστήμονες που εργάζονται στο Bing. Το επιχείρημα που χρησιμοποιεί ο Mehdi είναι ότι το να μαθαίνει κανείς από τους πελάτες του καθώς περιηγούνται στο Web αποτελεί κοινή πρακτική για να βελτιώσει κανείς τις διαδικτυακές του υπηρεσίες, πρακτική γνωστή και δημοσιοποιημένη ήδη από τον Ιούνιο του 2009.

Όσο για την παγίδα του Google, την αποκαλεί εσκεμμένη click fraud (απάτη με ψευδή κλικ) με σκοπό να παραπλανήσει το Bing. Εξάλλου, υποστηρίζει η Microsoft, το πείραμα του Google δεν αποδεικνύει τίποτα περισσότερα από αυτό που είναι ήδη γνωστό στη βιομηχανία: το Bing χρησιμοποιεί με τη συναίνεση του χρήστη ανώνυμα περισσότερες από 1000 πηγές «σημάτων» (κλικ) που χρησιμοποιούνται για να συναποφασίσει το Bing εάν ένα σάιτ έχει νόημα να συμπεριληφθεί στο ευρετήριό του.

Κατόπιν, ο Senior Vice President του αρμόδιου τμήματος Microsoft συνεχίζει με μια εξήγηση για το τι πραγματικά θεωρεί ότι συμβαίνει, στα παρασκήνια:

Εκεί, ούτε λίγο, ούτε πολύ επιστρέφει τις κατηγορίες και υποστηρίζει ότι το Google αντιγράφει όλα όσα καινοτόμα έχει φέρει το Bing στις μηχανές αναζήτησης και παραπέμπει σε εκτενές άρθρο της εφημερίδας Τάιμς της Νέας Υόρκης με μερικά παραδείγματα λειτουργιών που υιοθέτησε με καθυστέρηση το Google, τα οποία «ομοιάζουν».

«Πρώτοι παρουσιάσαμε την ημερήσια εναλλαγή φωτογραφιών στην Αρχική σελίδα του Bing, ατελείωτο scroll στην αναζήτηση φωτογραφιών, καλύτερα αποτελέσματα σχετικά με τα ταξίδια και την αγορά προϊόντων και συνεργασίες με επιχειρήσεις ηγέτες, όπως το Facebook και το Twitter.» Εντούτοις, «εμείς δεν το κάναμε θέμα και αντιθέτως, χαιρόμαστε που μπορέσαμε να συμβάλλουμε ώστε να υιοθετηθούν κάποιες καλές ιδέες».

Φοβήθηκε το Google το Biiiing;

Οι αλλαγές μάλιστα που έγιναν στους πηγαίους αλγόριθμους του Bing τον Οκτώβριο του 2010 ήταν που θορύβησαν πραγματικά το Google, υποστηρίζει ο Mehdi. «Η χρονική σύμπτωση δεν είναι τυχαία. Είναι απάντηση στο γεγονός ότι αρκετοί στη βιομηχανία έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται εάν το Bing είναι πράγματι το ίδιο καλό καλό ή, σε κάποιες περιπτώσεις, καλύτερο από το Google».

Το ερώτημα αυτό θα παραμένει αναπάντητο όσο θα υπάρχει η αγορά του search, καταλήγει στο σημείωμά του ο Yusuf Mehdi και σημειώνει με νόημα ότι το Bing θα συνεχίζει να εστιάζει στο τι πραγματικά ζητούν οι χρήστες.

Τι συμβαίνει τελικά;

H διαμάχη, τα πειράματα και οι παγίδες έστρεψαν τα βλέμματα στην πρακτική που ακολουθείται τουλάχιστον στην προκειμένη περίπτωση από τη Microsoft για να αξιοποιηθούν οι διαδικτυακές μας συνήθειες, έστω και ανώνυμα, εκ προοιμίου ή κατ’επιλογή. Μας θύμισε πώς μπορεί να αξιοποιηθεί από μια μηχανή αναζήτησης ένα πρόγραμμα πλοήγησης στο Ίντερνετ που έρχεται πακέτο, δωρεάν μαζί με το λειτουργικό και μας έκανε να αναρωτηθούμε τι μπορεί να γίνει αν συμφωνήσουμε να προσμετρώνται οι διαδικτυακές μας επιλογές ανώνυμα, χωρίς αμφισβήτηση ανώνυμα, για να βελτιωθεί η εμπειρία της διαδικτυακής αναζήτησης. Αυτό που έδειξαν τα πειράματα του Google είναι ότι το Bing θεωρεί σωστό να επιστρέφει ως ακριβή αποτελέσματα στους πιο απίθανους όρους ακόμα κι αν δεν βρίσκουν οι αλγόριθμοί του καμία άλλη σχέση στις ιστοσελίδες που παραπέμπει πέρα από το κλικ σε αυτές κατ’ επιλογή μερικών, ελάχιστων (ανώνυμων) χρηστών (προφανώς πάντως η Microsoft δεν κατάλαβε ότι πρόκειται για εργαζόμενους στο Googleplex, γιατί τότε δεν θα έπεφτε στην παγίδα, εκτός εάν έπεσε εσκεμμένα για να αρχίσουμε να συζητάμε για το Bing :-).

Πάντως, η επιλογή Suggested Sites μπορεί να απενεργοποιηθεί από το μενού του Internet Explorer (Εργαλεία, αφαιρώντας το τσεκ στο Suggested Sites). Έτσι, οι χρήστες που αντιτίθενται στην πρακτική της Microsοft μπορούν να αρνηθούν να συμμετέχουν με τις επιλογές τους στο εξής στην ανακατάταξη των αποτελεσμάτων του Bing.

Εντούτοις, κάποιοι υποστηρίζουν ότι πράγματι δεν ενδιαφέρονται για τα μέσα που χρησιμοποίησε το Bing για να «μάθει» ποια είναι τα πιο δημοφιλή, αν όχι ακριβή, αποτελέσματα για κάθε όρο αναζήτησης που εισάγεται σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης, αρκεί να έχει τα σωστά αποτελέσματα από τη συλλογική γνώση των χρηστών (και τις επιλογές τους στα αποτελέσματα).

Εσείς τι λέτε;

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024