Microsoft Ελλάς

Υπάρχουν Πρωτοπόροι Δάσκαλοι - Ιδού!

Καινοτομία στην Εκπαίδευση: Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών

Η Ευαγγελία Μανούσου και ο κ. Γιώργος Φιλιππούσης (στο βάθος) αναδείχτηκαν Πρωτοπόροι Δάσκαλοι 2010 -εδώ παραλαμβάνουν το πρώτο βραβείο από τον κ.Γιάννο Λιβανό. Κάντε κλικ για να δείτε την παρουσίαση των Πρωτοπόρων Δασκάλων -συντονίζει ο κ.Γ.Πολίτης, δημοσιογράφος της εφημερίδας Τα Νέα 
Εκατόν δέκα προτάσεις πρωτότυπης διδασκαλίας σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο διαγωνίστηκαν στην έκτη διοργάνωση για την ανάδειξη πρωτοπόρων δασκάλων που διοργανώνει κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια η Microsoft Ελλάς. Εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνισμό εξέφρασαν 1.200 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, από τις οποίες εκατόν δέκα προτάσεις ξεχώρισαν...

Οι Έλληνες Πρωτοπόροι Εκπαιδευτικοί βρίσκονται έως τις 24 Μαρτίου στη Μόσχα προκειμένου να διαγωνιστούν στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων. Καλή Επιτυχία!

Το πρώτο βραβείο παρέλαβαν η κα Ευαγγελία Μανούσου, δασκάλα 7ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Φαλήρου και ο κ. Γεώργιος Φιλιππούσης, δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Λεοντείου Λυκείου Πατησίων, για το «Πρόγραμμα Διαδραστικών Τηλεδιασκέψεων – ΟΔΥΣΣΕΑΣ / Περιβάλλον – Ενεργειακή Επανάσταση – Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – 2010 – Τα ταξίδια του καπετάν ΣΟΣ στη Μεσόγειο».

Ο Οδυσσέας μέσω βιντεοδιασκέψεων, και μάλιστα διαδραστικών, επιτρέπει στα παιδιά από πέντε δημοτικά σχολεία να μαθαίνουν μαζί για το περιβάλλον. Με την καταλυτική συνδρομή της τεχνολογίας τα παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Λεοντείου Λυκείου Πατησίων Αθήνα, το Δημοτικό Σχολείο Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού Ναυστάθμου Κρήτης, το 7ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισσάμου Κρήτης και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αίγινας συζητούν για ζητήματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Μετά από αυτές τις συσκέψεις, δημιουργούν διαδικτυακές εφημερίδες, πλάθουν με πλαστελίνη τις ιστορίες τους, ιστορίες που ζωντανεύουν με κίνηση και τον ηχογραφημένο λόγο των παιδιών υπό μορφή animation στην οθόνη του υπολογιστή.


Η κα Ευαγγελία Μανούσου και ο κ. Γιώργος Φιλιππούσης με αφορμή τη βράβευσή τους δήλωσαν: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και ικανοποιημένοι που αναγνωρίστηκε η προσπάθειά μας στο πρόγραμμα διαδραστικών τηλεδιασκέψεων «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», από τη Microsoft και το Υπουργείο Παιδείας, μέσω του θεσμού των Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.

Σε μια τόσο δύσκολη εποχή είναι σημαντικό να υποστηρίζονται οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται τόσο για την πρωτοπορία και τις καινοτομίες, αλλά κυρίως για ένα σχολείο που προωθεί και υποστηρίζει ουσιαστικά τη μάθηση.

Είναι βαθιά μας πεποίθηση ότι μόνο μέσα από τέτοιες ενέργειες μπορεί πραγματικά το σχολείο να εξελιχθεί και να αναβαθμιστεί, καθιστώντας την εκπαιδευτική διαδικασία μη τυποποιημένη, ώστε να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα για τους μαθητές. Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι το πρόγραμμα διαδραστικών τηλεδιασκέψεων ΟΔΥΣΣΕΑΣ είναι ένα έργο συλλογικό και αποτυπώνει το αποτέλεσμα συνεργασίας πολλών εκπαιδευτικών και μαθητών και εμπειρίας πολλών χρόνων».

Φυσικά, δεν μπορούμε παρά να διακρίνουμε την καλλιέργεια αυτών των ανθρώπων ακόμα και στο λόγο τους.

Ο Δορυφόρος της Μάθησης

Τη δεύτερη θέση στον διαγωνισμό κέρδισε ο κ. Γιώργος Κοντέλλης, καθηγητής του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, για τη δράση «Κατασκευή Εκπαιδευτικού Δορυφόρου τύπου CanSat». Αυτή, είναι η δεύτερη φορά που ο δάσκαλος Κοντέλλης τιμάται με τον τίτλο του Πρωτοπόρου Εκπαιδευτικού και στρέφει με τον τρόπο αυτό τα βλέμματα όλων στα σχολεία της Μυτιλήνης.

Ο κ. Γιώργος Κοντέλλης ανέφερε: «Ευχαριστώ τη Microsoft που μου ξαναδίνει την ευκαιρία να συμμετάσχω στην ουσιαστικότερη ίσως διοργάνωση σχετικά με την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση που υπάρχει.

Tα Forum του Ζάγκρεμπ και του Χονγκ Κονγκ μου άλλαξαν την αντίληψη και τις ιδέες σχετικά με την εκπαίδευση και καθόρισε την πορεία μου σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού με έφερε σε επαφή με τις πιο καινοτόμες ιδέες από τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου. Αποτέλεσμα αυτών ήταν και η περσινή προσπάθεια που διακρίθηκε.

Βέβαια αυτή η διάκριση δεν είναι μόνο δική μου μιας και όλο το σχολείο μας από τον κλητήρα και τον φύλακα μέχρι τον Σύλλογο  καθηγητών και τον Διευθυντή βοήθησαν στην πραγματοποίηση του στόχου μας.

Φυσικά οι ήρωες αυτής της προσπάθειας ήταν οι μαθητές μας, οι οποίοι παρά το βεβαρημένο τους πρόγραμμα κατάφεραν επί ένα εξάμηνο να ασχοληθούν σε ώρες εκτός σχολείου με ένα εκπαιδευτικό διαστημικό πρόγραμμα το οποίο και προκάλεσε τον θαυμασμό των επιστημόνων της ESA και της NAROM».

Με την Μάθηση στο Τιμόνι

Την τρίτη θέση κατέκτησε ο κ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης, καθηγητής στο Επαγγελματικό Λύκειο Λιβαδειάς, για τη δράση «Αγώνας Ταχύτητας με την Μάθηση στο Τιμόνι».

Ο κ. Κώστας Καλοβρέκτης σημείωσε: «Ως εκπαιδευτικός, ένας από τους κυρίαρχους στόχους μου στην επαγγελματική εκπαίδευση όπου ανήκω αποτελεί η αύξηση κινήτρων και ενδιαφέροντος του κάθε μαθητή μέσα στην τάξη.

Κάθε χρόνο σχεδιάζω και εφαρμόζω καινοτόμες ιδέες που πηγάζουν από τα ενδιαφέροντα των μαθητών υλοποιώντας αυτές με τη συμμετοχή τους.

Το ενδιαφέρον των μαθητών μου απογειώνεται!


Το ενδιαφέρον των μαθητών μου απογειώνεται, και η συμμετοχή τους αυξάνεται ραγδαία νιώθοντας τους εαυτούς τους όχι ως παθητικά, αλλά ως ενεργά στοιχεία μέσα στην τάξη! Η αναγνώριση των ιδεών μου σε καινοτόμες εφαρμογές μάθησης από πρωτοβουλίες όπως είναι ο Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών του Προγράμματος Συνεργάτες στην Μάθηση της Microsoft Ελλάς, με ενδυναμώνει να συνεχίζω το έργο μου ενισχύοντας την αγάπη των μαθητών μου για τη μάθηση και το σχολείο!»

7 φωτογραφίες


Συνεργάτες στη Μάθηση με τη Microsoft

H κα Έλενα Ζαγλαρίδου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Microsoft Ελλάς, παρουσίασε το πρόγραμμα «Συνεργάτες στην Μάθηση» της Microsoft:

«Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, η Microsoft έχει πραγματοποιήσει σημαντικές συνεργασίες με κυβερνήσεις και σχολεία σε όλο τον κόσμο, προωθώντας την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινή διδασκαλία, μάθηση και έρευνα.



Καρπός της εν λόγω πρωτοβουλίας είναι ότι μέχρι σήμερα, περίπου 8 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί σε περισσότερες από 114 χώρες έχουν βοηθηθεί ώστε να υιοθετήσουν τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών στο μάθημά τους, ενώ περισσότεροι από 190 εκατομμύρια μαθητές έχουν γίνει κοινωνοί των πλεονεκτημάτων του προγράμματος παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία «Συνεργάτες στην Μάθηση» ξεκίνησε το 2004 και στο πλαίσιο αυτής έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανώσεις και εκπαιδευτικούς, καθώς και με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.»

Να σημειώσουμε ότι η Επίσημη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του Υπουργείου ανανεώθηκε τον Φεβρουάριο του 2007, μετά από πολύμηνη προσπάθεια. Είχε προηγηθεί το Δεκέμβριο του 2005 συμφωνία ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τη Microsoft στο πρόγραμμα Συνεργάτες στη Μάθηση: Η Microsoft προσέφερε την πλατφόρμα και την εκπαίδευση των υπευθύνων του νέου portal και το Υπουργείο, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πύλης. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο παραμένει υπεύθυνο για την έγκριση της ύλης που ανεβαίνει στην επίσημη εκπαιδευτική πύλη.

Μπορεί να γίνει ποιοτική η εκπαίδευση χάρη στην πληροφορική;

Η ανάδειξη των Ελλήνων Πρωτοπόρων Δασκάλων του 2010 έγινε στο πλαίσιο του πρώτου φόρουμ που διοργάνωσε η Microsoft Ελλάς με θέμα «Καινοτομία στην Εκπαίδευση: Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών» στις 19 Μαρτίου στο Κέντρο Καινοτομίας που διατηρεί στην πλατεία Μαβίλλη.

Εκεί, προσκαλώντας τους δασκάλους που έχουν αξιοποιήσει τα εργαλεία της επιχείρησε να δείξει ότι  η χρήση τους μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τίμησε με την παρουσία του ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς, κ. Γιάννος Λιβανός, απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου της Microsoft Ελλάς, κ. Στίχτερ, ο οποίος επανέλαβε ότι η εταιρεία παραμένει σταθερά στο πλευρό της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσω του προγράμματος Συνεργάτες στη Μάθηση.

Πράγματι, η Microsoft Ελλάς προσφέρει εργαλεία και προγράμματα, αφού έτσι θεωρεί ότι ενδυναμώνεται το το διδακτικό έργο και εμπλουτίζεται με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, που καθιστούν τη μαθησιακή διαδικασία πολύ πιο ενδιαφέρουσα για τους μαθητές. «Πιστεύουμε ότι η εποικοδομητική αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορεί πραγματικά να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και αυτό το διαπιστώνουμε κάθε χρόνο, βλέποντας ιδιαίτερα αξιόλογες προσπάθειες Ελλήνων εκπαιδευτικών σε αυτόν τον τομέα. Και φέτος είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τις ελληνικές συμμετοχές και ευχόμαστε καλή επιτυχία στους διακριθέντες που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκή διοργάνωση στη Μόσχα», είπε χαρακτηριστικά ο κος Στίχτερ.

Στην εισήγησή του ο Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (και Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης) κος Παναγιώτης Αναστασιάδης, είπε το προφανές: «Σε ένα περιβάλλον που η τεχνολογία και οι σύγχρονες μορφές επικοινωνίας έχουν διεισδύσει και μετασχηματίσει την καθημερινότητα των παιδιών, η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει με κριτικό τρόπο να  μετασχηματίσει την καθημερινή διδακτική της πρακτική». Ο κ. Αναστασιάδης αναφέρθηκε στην ανάγκη παιδαγωγικής αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών με έμφαση στην ανάπτυξη σημαντικών κοινωνικών και γνωστικών δεξιοτήτων.

MicrosoftIn.gr Τεχνολογία

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Τα σχόλιά σας

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Θέματα: