Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
To Consumer Watchdog προτείνει την διάσπαση της Google

To Consumer Watchdog προτείνει την διάσπαση της Google

Μετά το τελεσίγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Google, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την υπεράσπιση των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες επαναλαμβάνει την πρότασή του να επιβληθεί βαρύ πρόστιμο στην Google -ακόμα και αποζημίωση των χρηστών-, να θεωρηθεί επιχείρηση κοινής ωφέλειας και να διασπαστεί σε μικρότερες αυτόνομες επιχειρήσεις.

Μετά το τελεσίγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Google, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την υπεράσπιση των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προτείνει στις επιτροπές ανταγωνισμού σε ΗΠΑ και Ευρώπη να εξετάσουν το ενδεχόμενο όχι μόνο επιβολής προστίμου στην Google αλλά και την διάσπαση του γίγαντα της διαδικτυακής αναζήτησης και διαφήμισης.

Το Consumer Watchdog επισημαίνει ότι η Google κατέχει την μερίδα του λέοντος και στην αγορά των φορητών συσκευών, με 95%. Από τον Απρίλιο του 2010, ο οργανισμός καλεί το υπουργείο Δικαιοσύνης στις ΗΠΑ να δρομολογήσει μια ευρεία έρευνα για την Google και να το διασπάσει σε αυτόνομες επιχειρήσεις. Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, η Κομισιόν ξεκίνησε έρευνα, με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου στις ΗΠΑ να κάνει το ίδιο το καλοκαίρι του 2011. Με 65% στην αναζήτηση στις ΗΠΑ και πάνω από 90% στην Ευρώπη, η Google έχει καθαρά την ισχύ ενός μονοπωλίου και την καταχράζεται, δηλώνει ο επικεφαλής του Consumer Watchdog, Τζ.Σίμσον.

Προτείνει δε συγκεκριμένα μέτρα για να τιμωρηθεί αυστηρά η Google:

  • Το search θα πρέπει να διαχωριστεί από την DoubleClick, το Gmail, το YouTube και οι εφαρμογές για επιχειρήσεις θα πρέπει να αποτελέσουν διαφορετικές επιχειρήσεις όπως και το mobile. Η Google αγόρασε το 2008 την διαφημιστική DoubleClick για 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια και το 2006 το YouTube για 1,65 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • Μάλιστα, εκφράζεται η άποψη ότι ο ρόλος της Google στο Ίντερνετ είναι τόσο σημαντικός ώστε η υπηρεσία θα έπρεπε να θεωρηθεί «επιχείρηση κοινής ωφέλειας» και ως εκ τούτου να ρυθμιστεί. Μεταξύ των ρυθμίσεων θα έπρεπε να περιλαμβάνεται και η πλατφόρμα διαδικτυακών διαφημιστικών προγραμμάτων της Google ώστε να επιτραπεί στον ανταγωνισμό να υποβάλλουν ανταγωνιστικές προτάσεις (σημειώνοντας ότι στο AdWords δεν είναι γνωστό το μέγιστο ποσό της υψηλότερης προσφοράς, ούτε πόσοι όροι αναζήτησης εμφανίζονται ανά σελίδα, ή πως προκύπτει η βαθμολόγηση της ποιότητας –quality score– και πως χρησιμοποιείται).
  • Μια άλλη ποινή, θα μπορούσε να είναι να της επιβληθούν οικονομικές κυρώσεις και μάλιστα τόσο σημαντικές ώστε να αλλάξει την συμπεριφορά της. Θα μπορούσε να επιστρέψει στους καταναλωτές ένα μέρος από όσα κέρδισε «εκμεταλλευόμενη ιδιωτικές πληροφορίες και το περιεχόμενό τους χωρίς αποζημίωση», καταλήγει η ανακοίνωση.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

«Τελικός» για Παναθηναϊκό στην Μπολόνια και στο… βάθος ντέρμπι «αιωνίων»

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενείται (29/3, 21:30) στην έδρα της Βίρτους Μπολόνια για την 32η αγωνιστική της Euroleague με στόχο να διατηρηθεί στην τετράδα και να συνεχίσει στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024