Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Tο Facebook υποχρεώνεται να δώσει στα μέλη του δικαίωμα εξαίρεσης από τις διαφημιστικές ανακοινώσεις

Tο Facebook υποχρεώνεται να δώσει στα μέλη του δικαίωμα εξαίρεσης από τις διαφημιστικές ανακοινώσεις

Δικαστήριο στις ΗΠΑ υποχρεώνει το Facebook να δώσει τη δυνατότητα στα μέλη του να εξαιρεθούν από την προσθήκη του ονόματος ή/και της φωτογραφίας του προφίλ τους στις λεγόμενες διαφημιστικές ανακοινώσεις ή Sponsored Stories, για δύο τουλάχιστον χρόνια. Η απόφαση, εκτιμάται ότι θα κοστίσει στο Facebook περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια.

Δικαστήριο στις ΗΠΑ υποχρεώνει το Facebook να δώσει τη δυνατότητα στα μέλη του να εξαιρεθούν από την προσθήκη του ονόματος ή/και της φωτογραφίας του προφίλ τους στις λεγόμενες διαφημιστικές ανακοινώσεις ή Sponsored Stories προς τους φίλους τους, για δύο τουλάχιστον χρόνια. Η απόφαση, εκτιμάται ότι θα κοστίσει στο Facebook περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια.

Νωρίτερα, είχε γίνει γνωστό ότι η εταιρεία που έχει αναπτύξει το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο online κατέληξε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με πέντε μέλη του, που την μήνυσαν επειδή, μεταξύ άλλων, δεν είχαν την δυνατότητα αυτή.

Ο συμβιβασμός, που έγινε δεκτός υπό όρους από το αρμόδιο δικαστήριο, προβλέπει ότι, το Facebook θα καταβάλλει 10 εκατομμύρια δολάρια σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Επιπλέον, όπως αποκαλύπτει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, προβλέπεται ότι το Facebook πρέπει να αλλάξει τους όρους παροχής των υπηρεσιών του, ώστε να δίνει την δυνατότητα στα μέλη του να εξαιρούνται από τις διαφημιστικές ανακοινώσεις, τουλάχιστον για δύο χρόνια.

Tο δικαστήριο αναφέρεται στον όρο opt out, που σημαίνει ότι κάθε προτίμηση σε Σελίδες (και άλλες δραστηριότητα) κάθε μέλους του Facebook θα διαχέεται εκ προοιμίου στις ενημερώσεις των φίλων του, θα έχει όμως την δυνατότητα να το αποτρέψει εκ των υστέρων («εάν δεν θέλω, δεν θα διαφημίζω τι μου αρέσει στους φίλους μου»). Σε αντιδιαστολή, όταν εφαρμόζεται πολιτική opt in, θεωρείται ότι ο χρήστης εξαιρείται εκ των προτέρων από τέτοιες ενέργειες και μπορεί εάν θέλει, να συμμετέχει εκ των υστέρων («εάν θέλω, θα διαφημίζω στους φίλους μου»).

Ακόμα, το δικαστήριο υποχρεώνει το Facebook όταν πρόκειται για μέλη κάτω των 18 ετών, να έχει την συναίνεση των γονέων για να χρησιμοποιηθούν τα ονόματα παιδιών σε sponsored stories.

Σήμερα, «Δεν μπορείτε να εξαιρεθείτε και να μην προβάλλεστε στις διαφημιστικές ανακοινώσεις. Μπορείτε όμως να ανοίξετε το αρχείο δραστηριοτήτων και να βεβαιωθείτε ότι η δραστηριότητά σας είναι ορατή μόνο σε όσους θέλετε να την κοινοποιείτε», αναφέρεται στο Κέντρο Βοήθειας του Facebook.

Οικονομικός αναλυτής που προσέλαβαν οι ενάγοντες εκτιμά ότι αυτή η αλλαγή στους όρους του Facebook θα μπορούσε να στερήσει στην εταιρεία περίπου 103 εκατομμύρια δολάρια.

Μια διαφημιστική ανακοίνωση στο Facebook θεωρείται ότι χρεώνεται δύο ή και τρεις φορές περισσότερο σε σχέση με μια απλή διαφήμιση σε αυτό. Οι λεγόμενες κοινωνικές διαφημίσεις είναι εξαιρετικά προσοδοφόρες, αν δεχτούμε ότι η πιθανότητα να προτιμήσει κανείς ό,τι προτιμούν οι φίλοι του είναι σημαντικά αυξημένη και ως εκ τούτου, η διαφήμιση πιο αποδοτική.

Ανθή Παναγιωτάκη
@techingr

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024