Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δραστικά μέτρα για το παιχνίδι με την «διαθεσιμότητα» ετοιμάζει το skroutz.gr

Δραστικά μέτρα για το παιχνίδι με την «διαθεσιμότητα» ετοιμάζει το skroutz.gr

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει βαλθεί να επιλύσει το skroutz.gr, η γνωστή υπηρεσία σύγκρισης τιμών και έρευνας αγοράς. Η ψευδής αναφορά της διαθεσιμότητας προϊόντων από τα καταστήματα σε υπηρεσίες του είδους τούς προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, απειλεί όμως το κύρος των υπηρεσιών που συλλέγουν στοιχεία από εκατοντάδες e-shop.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει βαλθεί να επιλύσει το skroutz.gr, η γνωστή υπηρεσία σύγκρισης τιμών και έρευνας αγοράς. Η ψευδής αναφορά της ύπαρξης διαθεσιμότητας ενός προϊόντος χρησιμοποιείται από τα e-shop ως όπλο που τους προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όμως, αποτελεί απειλή για το κύρος και την βιωσιμότητα των υπηρεσιών που συλλέγουν στοιχεία από εκατοντάδες e-shop, όταν αδυνατούν να ελέγχουν ενδελεχώς όλα όσα τους στέλνουν αυτοματοποιημένα τα καταστήματα μέσω XML.

Έτσι, ο ρόλος των υπηρεσιών σύγκρισης τιμών αναβαθμίζεται και αντιμετωπίζουν την πρόκληση να διαχωρίσουν την ήρα από το στάρι.

To skroutz.gr έχει υιοθετήσει ήδη από τον Ιούλιο του 2012 μηχανισμούς για την ανατροφοδότηση της υπηρεσίας με αναφορές/καταγγελίες από τους χρήστες για προϊόντα και καταστήματα, εκτός του μηχανισμού αξιολογήσεων.

Έτσι, από τον σύνδεσμο «Αντιμετώπισες κάποιο πρόβλημα;» ο χρήστης της υπηρεσίας μπορεί να αναφέρει τα παρακάτω:

  • Το προϊόν έχει άλλη τιμή στο κατάστημα
  • Το προϊόν έχει άλλη διαθεσιμότητα στο κατάστημα
  • Το link με πήγε σε διαφορετικό προϊόν από αυτό που περίμενα
  • Στο κατάστημα βρήκα άλλα στοιχεία επικοινωνίας
  • Το κατάστημα αναφέρει διαφορετικούς τρόπους πληρωμής
  • Το κατάστημα έχει κρυφές χρεώσεις

αλλά και να περιγράψει το πρόβλημα που αντιμετώπισε εκτενώς.

Το δικό μου είναι φτηνότερο (με πειραγμένα spec)

Oμάδα περιεχομένου αποτελούμενη από 15 συντάκτες που έχει συστήσει το skroutz.gr, αναλαμβάνει να συμπληρώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των προϊόντων με στοιχεία απευθείας από τον κατασκευαστή. Η υπηρεσία παροτρύνει τους χρήστες του skroutz.gr να αντιπαραβάλλουν τα στοιχεία αυτά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προϊόντος που προβάλλει το εκάστοτε κατάστημα.

  • Είναι προφανές ότι εάν οι χρήστες διαπιστώνουν διαφορές στα προϊόντα που συγκρίνονται, οι υπηρεσίες σύγκρισης τιμών καθίστανται αναξιόπιστες.

Θα πω ότι το έχω, όταν ο άλλος δέχεται παραγγελίες

Θέμα επιβίωσης αποτελεί για τις υπηρεσίες αυτές και το θέμα της διαθεσιμότητας, καθώς διαφορετικά γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης και προσδίδουν ένα πλαστό συγκριτικό πλεονέκτημα σε καταστήματα που, ενώ ψεύδονται σχετικά, κερδίζουν πελάτες. Ο χρήστης είναι αναμενόμενο να επιλέξει ένα κατάστημα που έχει άμεση διαθεσιμότητα για το επιθυμητό προϊόν ακόμα και όταν αυτό διατίθεται σε ελαφρώς μεγαλύτερη τιμή από ένα άλλο κατάστημα που δεν δηλώνει άμεση διαθεσιμότητα, αλλά απλώς δέχεται παραγγελίες.

  • Ενδιαφέρον είναι ότι η ομάδα του skroutz.gr επεμβαίνει όταν αντιλαμβάνεται πως πολυαναμενόμενα προϊόντα εμφανίζονται διαθέσιμα από τα καταστήματα για να ελέγξει την ακρίβεια του ισχυρισμού. Αυτό συνέβη για παράδειγμα με το iPhone 5 16GB, το οποίο εμφανίζεται διαθέσιμο σε δύο καταστήματα της υπηρεσίας αντί 985 ευρώ κατόπιν παραγγελίας και στα 990 ευρώ, διαθέσιμο εντός 1 έως 3 ημερών.

Για την πιστοποίηση, θα πληρώσω και θα σωπάσουν

Μια πρακτική που ακολουθείται στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η πολιτική της χορήγησης κάποιας μορφής πιστοποίησης. Εντούτοις, παρατηρείται το φαινόμενο της κατάχρησής τους, με τα καταστήματα να πληρώνουν για να λάβουν την πιστοποίηση ώστε να εμφανίζονται υψηλότερα, συνεχίζοντας όμως να ψεύδονται για τα περί διαθεσιμότητας και άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Αυτή η πρακτική αν και χρησιμοποιείται, δεν μπορεί παρά να πλήττει την αξιοπιστία των υπηρεσιών που διαθέτουν τις πιστοποιήσεις επί πληρωμή, χωρίς όμως να πληρούνται οι όροι παροχής τους.

Εκεί, την πιστοποίηση την δίνουν οι χρήστες

Η λύση που θα υιοθετήσει το skroutz.gr είναι η περαιτέρω αξιοποίηση της ανατροφοδότησης από τους πελάτες των καταστημάτων. Έτσι, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να δούμε στο skroutz.gr να υιοθετείται ένα σύστημα που θα επιβραβεύει τα καταστήματα που έχουν δοκιμαστεί και έχουν αξιολογηθεί θετικά από τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό χρηστών, όπως επιλέχτηκαν από πραγματικούς πελάτες.

  • Αυτά και άλλα προβλήματα συστήθηκε για να αντιμετωπίσει και η νεοσύστατη Ένωση ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, GRECA.

Ανθή Παναγιωτάκη
Ακολουθήστε το @techingr στο Twitter

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Stella McCartney: H στήριξη από τον αδερφό της James και η ομοιότητά του με τον πατέρα τους

Oι οικογενειακές λήψεις από την οικογένεια McCartney στο show της Stella McCartney.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024