Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Θαύματα υπόσχεται ότι θα κάνει η Google στις φωτογραφίες στο Google+

Θαύματα υπόσχεται ότι θα κάνει η Google στις φωτογραφίες στο Google+

Ως ένα ισχυρό κίνητρο για να προσελκύσει περισσότερα μέλη στο δικό του σάιτ κοινωνικής δικτύωσης, απομαγνητίζοντάς τα από το Facebook, παρουσιάζει η Google τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειρίζεται στο εξής τις φωτογραφίες τους στο Google+. H Google βγάζει το βαρύ πυροβολικό που πρόσθεσε την λέξη Google στα λεξικό ως συνώνυμο της διαδικτυακής αναζήτησης για να διαλέγει, να συνδυάζει, να βελτιώνει και να «διαβάζει» τι λέει με χίλιες λέξεις κάθε φωτογραφία, ώστε να της συμπεριλάβει σε συζητήσεις με το ίδιο θέμα.

Ως ένα ισχυρό κίνητρο για να προσελκύσει περισσότερα μέλη στο δικό του σάιτ κοινωνικής δικτύωσης, απομαγνητίζοντάς τα από το Facebook, παρουσιάζει η Google τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειρίζεται στο εξής τις φωτογραφίες τους στο Google+. H Google βγάζει το βαρύ πυροβολικό που πρόσθεσε την λέξη Google στα λεξικό ως συνώνυμο της διαδικτυακής αναζήτησης για να διαλέγει, να συνδυάζει, να βελτιώνει και να «διαβάζει» τι λέει με χίλιες λέξεις κάθε φωτογραφία, ώστε να της συμπεριλάβει σε συζητήσεις με το ίδιο θέμα.

Αυτόματη επιλογή της καλύτερης φωτογραφίας: Ένα από τα πολλά υποσχόμενα χαρακτηριστικά του εργαλείου διαχείρισης φωτογραφιών που εισάγεται στο Google+ είναι η αυτόματη επιλογή των καλύτερων λήψεων. Ο αλγόριθμος που αναλαμβάνει να κάνει την επιλογή δεν βασίζεται μόνο στα τυχόν διαθέσιμα χαρακτηριστικά της λήψης, όπως η έκθεση, ο φωτισμός ή η θολούρα στις φωτογραφίες.

Οι πιο σημαντικές φωτογραφίες, λόγω θέματος: Η επιλογή γίνεται και με την συνδρομή της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπων. Έτσι, για παράδειγμα, μετά την επιτυχή αναγνώριση των προσώπων σε μια ομαδική λήψη, ο αλγόριθμος μπορεί να αναζητήσει τις σχέσεις που συνδέουν όσους εμφανίζονται στην φωτογραφία. Σύμφωνα με την Google, οι υπολογιστές της θα αναγνωρίζουν τις καλύτερες φωτογραφίες με τα μέλη της οικογένειας ή τους στενούς φίλους του προσώπου που ανεβάζει μαζικά φωτογραφίες στο Google+.


Οι καλές φωτογραφίες δεν γεννιούνται, γίνονται και «αισθάνομαι τυχερός»:
Ο Vic Gundotra, αντιπρόεδρος του τμήματος μηχανικών στην Google επαναφέρει στο τραπέζι της φωτογραφίας και υποστηρίζει πως οι καλές φωτογραφίες δεν είναι αυτές της λήψης, αλλά το αποτέλεσμα κοπιαστικής επεξεργασίας, ιδιαίτερα όταν αφορά σε πλήθος φωτογραφιών που λαμβάνουμε πλέον με κάθε λογής συσκευές.
Εξάλλου, το εργαλείο που έχει αναπτύξει η Google θα προσφέρει και δυνατότητες επεξεργασίας και μάλιστα, μαζικής και αυτόματης. Χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει και να εξοικειωθεί ο χρήστης με το Adobe Photoshop, το Apple iPhoto ή το Google Picasa, αναφέρθηκε στην παρουσίαση στο συνέδριο Google I/O, εργαλεία κατευθυνόμενα από υπολογιστές θα αναλαμβάνουν να διορθώνουν αυτόματα το φαινόμενο των κόκκινων ματιών, να βελτιώσουν την υφή του δέρματος, να τονίσουν τα χρώματα ή να προσαρμόσουν την αντίθεσή τους. Δηλαδή, κάτι που παρομοιάζεται με το κουμπί I’m Feeling Lucky (Αισθάνομαι τυχερός!) στο Google.

O Vic Gundotra, αντιπρόεδρος στην Google, παρουσίασε το Auto Awesome, μια λειτουργία που, μεταξύ άλλων, μπορεί να αναλάβει να βρει οικογενειακές φωτογραφίες με το καλύτερο χαμόγελο κάθε μέλους της και να τις ενώσει σε μια «φοβερή φωτογραφία».

  • Πείτε την γνώμη σας για το τι συνιστά καλή φωτογραφία στα σχόλια.

Αυτόματο backup στο Google+ με 15GB για κάθε μέλος: Για να αυξηθούν οι φωτογραφίες που θα δώσουν δουλειά στους υπολογιστές του Google+, η Google δίνει την δυνατότητα αυτόματης τήρησης αντιγράφων όλων των φωτογραφιών που λαμβάνονται από smartphone και tablet, αμέσως μετά την λήψη τους στο Google+. Για αρχή, κάθε μέλος του Google+ θα έχει στην διάθεσή του 15GB χώρο για να αποθηκεύσει τις φωτογραφίες του σε υψηλή ανάλυση (τα 15GB μοιράζεται ανάμεσα στο Google Drive, το Gmail και τις Google+ Photos). Περισσότερα GB είναι διαθέσιμα με συνδρομή που ξεκινά από τα 4,99 δολάρια το μήνα για 100GB.
Σύμφωνα με τον κ.Gundotra, τα εργαλεία διαχείρισης φωτογραφιών στο Google+ θα εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο για τους χρήστες, αφού αναλαμβάνουν τον φόρτο της επιλογής και της επεξεργασίας φωτογραφιών. Τα μέλη του Google+ διατηρούν την δυνατότητα να συγκρίνουν τις αυθεντικές λήψεις τους με τις τροποιημένες εκδόσεις από τους υπολογιστές του δικτύου. Επίσης, το εργαλείο αυτόματης επεξεργασίας μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Αυτόματη δημιουργία άλμπουμ, πανοράματος, clip με κίνηση: Μια ακόμα λειτουργία που προστίθεται στο Google+ είναι η δημιουργία μιας αλληλουχίας φωτογραφιών με την ίδια ομάδα ανθρώπων σε αυτές ή η δημιουργία μιας πανοραμικής σκηνής από μια ομάδα φωτογραφιών στον ίδιο τόπο. Επίσης, το «κοπτοραπτικό» σύστημα του Google+ θα μπορεί να δημιουργεί μια φωτογραφία με τις καλύτερες λήψεις ενός εκάστου προσώπου που εμφανίζονται σε μια σειρά φωτογραφιών. Ακόμα, θα δημιουργεί ένα κλιπ με κίνηση, στο οποίο θα αναπαράγονται οι κινήσεις που έκαναν οι πρωταγωνιστές της φωτογραφίας σε μια αλληλουχία φωτογραφιών στο ίδιο φόντο.

Η πρόκληση της μετανάστευσης από το Facebook στο Google+: Προφανής στόχος της Google είναι όχι μόνο να προσελκύσει περισσότερους χρήστες στο δικό της δίκτυο, αλλά και να τους αποσπάσει από το Facebook. Κι αυτό αναμένεται να αποδειχτεί αληθινή πρόκληση, δεδομένου ότι τα μέλη του μεγαλύτερου σάιτ κοινωνικής δικτύωσης έχουν ήδη φτιάξει τις σχέσεις τους εκεί.
Το Google+ εγκαινιάστηκε πριν από δύο περίπου χρόνια με το πλεονέκτημα ότι η είσοδος στο δικό του σάιτ κοινωνικής δικτύωσης ήταν ήδη ανοικτή, καθώς οι χρήστες του Gmail, ή άλλων υπηρεσιών της Google μπορούσαν να δημιουργήσουν τους «κύκλους» τους με τα ίδια στοιχεία εισόδου (login). Δύο χρόνια αργότερα, το Google+ έχει 190 εκατομμύρια χρήστες, δήλωσε ο Gundotra, που αλληλεπιδρούν από το σάιτ κάθε μήνα, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση από τα 135 εκατομμύρια μέλη τον Δεκέμβριο του 2012. Εντούτοις, ο αριθμός των χρηστών που κάνουν login στο Google+ κάθε μήνα εμφανίζεται σημαντικά υψηλότερος (390 εκατομμύρια) καθώς οι χρήστες έχουν συνδέσει τον λογαριασμό τους στο Gmail με το Google+. Σε αντιδιαστολή, το Facebook έχει 1,1 δισεκατομμύρια ενεργά μέλη, αριθμός που φανερώνει ότι η Google πρέπει να διανύσει πολύ ακόμα δρόμο.

Από το Facebook μοιράζονται 350 εκατομμύρια φωτογραφίες κάθε μέρα: Σε ότι αφορά στις φωτογραφίες, το Facebook έχει στο παρελθόν ισχυριστεί ότι επί χρόνια αποτελεί το μεγαλύτερο σάιτ μοιράσματος φωτογραφιών στον κόσμο και μετά την εξαγορά του Instagram έχει ενδυναμώσει περαιτέρω την θέση του. Το Instagram έχει σήμερα 100 εκατομμύρια ενεργά μέλη, από 22 εκατομμύρια όταν το Facebook συμφώνησε την εξαγορά του την άνοιξη του 2012.
Κάθε μέρα ανεβαίνουν στο Facebook 350 εκατομμύρια φωτογραφίες και το ισχυρό πλεονέκτημα του σάιτ είναι ότι εκεί «κατοικούν» πολλοί από αυτούς που ανεβάζουν αλλά και μοιράζονται αυτές τις φωτογραφίες, παρά το γεγονός ότι το Facebook δεν έχει να αντιπροτείνει έξυπνα εργαλεία διαχείρισης και επεξεργασίας των φωτογραφιών τους.
Στο πέρασμα του χρόνο, η ποιότητα των φωτογραφιών που προβάλλονται βελτιώθηκε και πρόσφατα το σάιτ επανασχεδιάστηκε ώστε να αποκτήσουν προνομιακή θέση προβολής οι φωτογραφίες (αλλαγές στο news feed). Με το Instagram, στο μεταξύ, το Facebook έχει ένα εύχρηστο app στα smartphone και πλήθος ελκυστικών φίλτρων που εφαρμόζονται και προσδίδουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στις φωτογραφίες.

  • Σε αντίθεση με το Facebook, η Google δηλώνει ότι δεν είναι στα τρέχοντα σχέδιά της να δείχνει διαφημίσεις στο ανανεωμένο Google+.

Φωτογραφίες με αυτόματη προσθήκη hash tag (ετικέτες) για να «ανοίξει» η συζήτηση: Μια άλλη σημαντική αλλαγή που έρχεται στο Google+ είναι η αυτόματη προσθήκη ετικετών, σε μορφή hash tag, στα δημοσιεύματα των μελών του αλλά και στις φωτογραφίες.
Εδώ, η Google αξιοποιεί την τεχνογνωσία της στον τομέα της σημασιολογικής ανάλυσης για να «κατανοήσει» τι συζητιέται ή τι εμφανίζεται στις φωτογραφίες ώστε να ομαδοποιεί post και φωτογραφίες που αναφέρονται στο ίδιο θέμα και να δημιουργήσει «συζητήσεις», συστήνοντας έτσι τα μέλη του μεταξύ τους.
Τα κοινά θέματα που συζητιούνται από τα μέλη της ίδιας οικογένειας ή φίλους θα εμφανίζονται πρώτα κάτω από το ίδιο hashtag, ταξινόμηση που αναλαμβάνει το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιεί η Google στην μηχανή αναζήτησής της για να δώσει προτεραιότητα στα πιο σχετικά αποτελέσματα.
Το Facebook δεν προσδίδει σήμερα αυτόματα hash tag, αν και υπάρχουν αναφορές ότι εργάζεται για να το επιτύχει, όπως κάνουν ήδη Twitter και Instagram, μεταδίδει το Associated Press.

Δείτε ένα βίντεο για τα λεγόμενα Related Hashtags στο Google+:

Associated Press,In.gr Τεχνολογία

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024