Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δείτε φωτογραφίες για να μπείτε στο πνεύμα των διακοπών, προτρέπει έρευνα

Δείτε φωτογραφίες για να μπείτε στο πνεύμα των διακοπών, προτρέπει έρευνα

Τα ευρήματα της Nikon και της Mindlab δείχνουν πως βλέποντας φωτογραφίες του προορισμού των διακοπών μας μπαίνουμε με τον καλύτερο τρόπο στο πνεύμα των διακοπών. Άλλα εντυπωσιακά, αλλά μάλλον αναμενόμενα αποτελέσματα για τον σύγχρονο άνθρωπο, ότι από την στιγμή που θα επιλέξουμε προορισμό, ονειρευόμαστε τις διακοπές τουλάχιστον μια φορά την ημέρα (45%) και σχεδόν οι μισοί περισσότερο από την δουλειά.

Τα ευρήματα της Nikon και της Mindlab δείχνουν πως βλέποντας φωτογραφίες του προορισμού των διακοπών μας μπαίνουμε με τον καλύτερο τρόπο στο πνεύμα των διακοπών. Άλλα εντυπωσιακά, αλλά μάλλον αναμενόμενα αποτελέσματα για τον σύγχρονο άνθρωπο, ότι από την στιγμή που θα επιλέξουμε προορισμό, ονειρευόμαστε τις διακοπές τουλάχιστον μια φορά την ημέρα (45%) και σχεδόν οι μισοί περισσότερο από την δουλειά.

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, οι άνθρωποι που έχουν πραγματοποιήσει κράτηση για κάποιο καλοκαιρινό προορισμό ενθουσιάζονται περισσότερο κυρίως από τις φωτογραφίες που βλέπουν παρά από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα.

Ενόψει της θερινής σεζόν, η Nikon σε συνεργασία με επιστήμονες της Mindlab International από το χώρο της νευρολογίας, εξέτασαν μια σειρά ερεθισμάτων των αισθήσεων για να δουν με ποιον τρόπο επηρεάζει ο κάθε παράγοντας τον ενθουσιασμό ενός ατόμου στην προοπτική των διακοπών.

Γενικά, οι φωτογραφίες επηρέασαν περισσότερο νοητικά και συναισθηματικά τους συμμετέχοντες σε σχέση με τις μυρωδιές, τις γεύσεις ή τους ήχους των διακοπών. Οι εικόνες ανθρώπων που απολαμβάνουν τις διακοπές τους, όπως για παράδειγμα κάποιος που κάνει ηλιοθεραπεία σε μια παραλία, είχαν επίσης μεγαλύτερο αντίκτυπο σε σχέση με παράγοντες, όπως η ανάγνωση μετεωρολογικών δελτίων ή άλλων πληροφοριών για κάποιο συγκεκριμένο καλοκαιρινό προορισμό.

  • Στο πείραμα μελετήθηκαν οι αντιδράσεις περισσότερων από 2.000 τουριστών από όλη την Ευρώπη. Η έρευνα έδειξε ότι από τη στιγμή που θα καταλήξουν σε κάποιον προορισμό για τις διακοπές τους, οι τουρίστες στην πλειονότητά τους (45%) ονειρεύονται αυτές τις διακοπές τουλάχιστον μια φορά την ημέρα.
  • Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί (47%) από αυτούς σκέφτονται τις διακοπές τους περισσότερο από ότι την εργασία τους.

Για τους σκοπούς του πειράματος, οι επιστήμονες βρήκαν 20 συμμετέχοντες από ολόκληρη την Ευρώπη, οι οποίοι είχαν όλοι πραγματοποιήσει κρατήσεις για κάποιον καλοκαιρινό προορισμό. Οι συμμετέχοντες συνδέθηκαν σε εξοπλισμό για την παρακολούθηση της ηλεκτροδερμικής δραστηριότητας (EDA) καθώς και των καρδιακών παλμών τους (HR), προκειμένου να μετρηθούν τα επίπεδα των φυσικών αντιδράσεών τους στον ενθουσιασμό, δηλαδή πώς ένιωθαν.

Κατά την εξέλιξη του πειράματος έγιναν επίσης ερωτήσεις σχετικά με τις διακοπές που επρόκειτο να πάνε, με σκοπό να μετρηθεί ο υποκειμενικός ενθουσιασμός, δηλαδή τι πίστευαν. Σε κάθε συμμετέχοντα δόθηκαν ερεθίσματα που σχετίζονταν με τις συγκεκριμένες διακοπές που σχεδίαζε, π.χ. φωτογραφίες του ξενοδοχείου όπου είχε κάνει κράτηση ή τοπικά φαγητά που πιθανόν να δοκίμαζε.

Ο Δρ. Δημήτριος Τσιβρίκος, σύμβουλος εργαστηρίου στη Mindlab International και επιβλέπων ψυχολόγος στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, σχολίασε σχετικά με τα ευρήματα: «Η προσμονή πιθανών εμπειριών είχε εντονότερο συναισθηματικό αντίκτυπο για τους συμμετέχοντες από ότι η γνώση επιβεβαιωμένων γεγονότων σχετικά με τους επιλεγμένους προορισμούς τους. Η ονειροπόληση για όσα ενδεχομένως θα κάνουν, τα φαγητά που θα δοκιμάσουν και αυτά που θα ακούσουν στον τόπο των διακοπών τους είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι καρδιακοί παλμοί και να εμφανιστεί μεγαλύτερη δραστηριότητα στον εγκέφαλό τους σε σχέση με την ανάγνωση ενός μετεωρολογικού δελτίου ή άλλων πληροφοριών για το συγκεκριμένο τόπο».

Μεμονωμένα, οι εικόνες τοπικών φαγητών είχαν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στον υποκειμενικό (δηλαδή νοητικό) ενθουσιασμό, ενώ η μυρωδιά του αντηλιακού προκάλεσε τα μέγιστα επίπεδα σωματικού ενθουσιασμού. Η ανάγνωση ταξιδιωτικών οδηγών είχε χαμηλή θέση στην κλίμακα του ενθουσιασμού.
{{{ moto }}}
Ο Δρ. Δημήτριος Τσιβρίκος προσθέτει: «Ήταν ενδιαφέρον ότι διαπιστώσαμε πως πολλές από τις τυπικές δραστηριότητες πριν τις διακοπές, όπως η ανάγνωση ενός ταξιδιωτικού οδηγού και η αναζήτηση ξενοδοχείου ή εισιτηρίων, δεν ήταν τελικά οι παράγοντες που αποπνέουν την αίσθηση των διακοπών. Σύμφωνα με την έρευνά μας, οι άνθρωποι προτιμούν περισσότερο να οραματίζονται τις δυνατότητες».

Οι εικόνες από δραστηριότητες των διακοπών ήταν στην κορυφή της λίστας των ερεθισμάτων καθώς είχαν ως αποτέλεσμα το μέγιστο νοητικό και σωματικό ενθουσιασμό, ξεπερνώντας εικόνες τοπικών φαγητών, της νυχτερινής ζωής στην περιοχή, του ξενοδοχείου ή του αεροδρομίου αναχώρησης.

  • Ενδιαφέρον είναι ότι ο παράγοντας που προκάλεσε τη μέγιστη σωματική αντίδραση (δηλαδή αυτό που ενίσχυσε στο μέγιστο τα συναισθήματα των συμμετεχόντων) διέφερε από αυτό που προκάλεσε το μέγιστο υποκειμενικό ενθουσιασμό (αυτό που νόμιζαν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι ότι ήταν το πιο συναρπαστικό). Ο εγκέφαλος λαμβάνει περισσότερα ερεθίσματα από εικόνες αλλά το σώμα αντιδρά στο μέγιστο βαθμό στις μυρωδιές, και η μυρωδιά του αντηλιακού ήταν αυτή που προκάλεσε τη μέγιστη αύξηση των σφυγμών στους συμμετέχοντες.

Ο Δρ. Δημήτριος Τσιβρίκος πρόσθεσε: «Παρατηρήσαμε διαφορά μεταξύ των συνειδητών και των υποσυνείδητων αντιδράσεων των συμμετεχόντων. Αξίζει να γνωρίζετε ότι εάν θέλετε να νιώσετε ενθουσιασμό για τις διακοπές σας, οι φωτογραφίες ενεργούν μεν πιο έντονα στο μυαλό σας, αλλά οι μυρωδιές και η μουσική επηρεάζουν τις άλλες αισθήσεις σας».

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Συγκλονιστικός Μασούρας: «Για το Ριαθόρ στο 90′, για τη Γιουβέντους, για τη Μέταλιστ, για τη Γουλβς»

Κάτι χρωστούσε στον Ολυμπιακό η τύχη και η μπάλα και του το έδωσε εχθές, σύμφωνα με όσα είπε ο Γιώργος Μασούρας

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024