Ζητούμενο η καλλιέργεια της αλγοριθμικής σκέψης

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πληροφορικής, με χορηγό την Google, και στην Ελλάδα

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πληροφορικής, με χορηγό την Google, και στην Ελλάδα
Στην άρτια επιμόρφωση των καθηγητών πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση εναποθέτουν οι επιστήμονες πληροφορικής τις ελπίδες τους για την καλλιέργεια της περίφημης αλγοριθμικής σκέψης στους μαθητές. Πανεπιστήμια στην Ελλάδα διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια των 25 έως και 50 ατόμων που υποστηρίζονται από το πρόγραμμα Computer Science for High School με χορηγό την Google.

Συγκεκριμένα, η Google δίνει κάθε χρόνο ένα κονδύλιο σε πανεπιστήμια, ινστιτούτα κτλ. για τη μετεκπαίδευση καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω στη γενικότερη ιδέα του Computational Thinking, στο πλαίσιο του προγράμματος Computer Science for High School.

Από το πρόγραμμα επιμορφώνονται καθηγητές στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Κίνα, την Μέση Ανατολή, την Αυστραλία μέχρι την μακρινή Νέα Ζηλανδία. Το 2013, επιμορφωτικά σεμινάρια με χορηγό την Google διοργανώθηκαν στο Πανεπιστήμιο Πειραιά 1-5 Ιουλίου με επιστημονικό υπεύθυνο τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων και υπεύθυνο του Εργαστηρίου Προηγμένων Τεχνολογιών Μάθησης και Πολιτισμού κ. Συμεών Ρετάλη, ενώ προηγήθηκαν σεμινάρια από το ΤΕΙ στο Ηράκλειο Κρήτης το 2012. Στον Πειραιά, 25 εκπαιδευτικοί του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα έμαθαν να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν τις δικές τους εκπαιδευτικές εφαρμογές-παιχνίδια και να τις εντάσσουν στην εκπαιδευτική πρακτική (τα παιχνίδια που αναπτύσσουν βασίζονται στη φυσική αλληλεπίδραση του χρήστη, μέσω της κάμερας βάθους MS Kinect, και αξιοποιείται το λογισμικό AppInventor, για τη σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικών εφαρμογών σε κινητές συσκευές). Εξάλλου, δεδηλωμένος στόχος αυτών των σεμιναρίων είναι να υπάρξουν πολλαπλασιαστικά οφέλη: να γίνουν οι επιμορφωμένοι καθηγητές ενεργά μέλη μιας κοινότητας εκπαιδευτικών και ερευνητών που θα υποστηρίζει το διαμοιρασμό και την διάχυση καλών πρακτικών και εμπειριών, που σχετίζονται με την ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης και την αξιοποίησή της στη διδασκαλία άλλων μαθημάτων, όπως μαθηματικά και φυσική.

Φέτος, η Google χρηματοδοτεί για πρώτη φορά το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και συγκεκριμένα το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, όπως μας ενημερώνει η κα Ευτυχία Κωλέτσου, εκπαιδευτικός Πληροφορικής και ερευνήτρια. To Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ) Ιωαννίνων για την επιμόρφωση 50 μόνιμων εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε ένα 2ημερο workshop στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου στους οποίους έχει απευθύνει πρόσκληση από τον Ιούνιο, ανταποκρίθηκαν και οι θέσεις συμπληρώθηκαν άμεσα. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει θέματα εκπαιδευτικής ρομποτικής (όλος ο εξοπλισμός παρέχεται από χρηματοδότηση αποκλειστικά της Google και στη συνέχεια σκοπός μας είναι να παραχωρηθεί μόνιμα στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμος σε όποιο σχολείο το επιθυμεί), προγραμματισμό με Scratch, και άλλα θέματα που αφορούν το λεγόμενο Computational Thinking, την αλγοριθμική σκέψη.

Το App Inventor είναι ένα εργαλείο που αναπτύχθηκε από την Google, το οποίο πριν από έναν χρόνο παραχωρήθηκε στην κοινότητα ανοικτού λογισμικού και από τότε την διαχείρισή του έχει αναλάβει το ΜΙΤ.

Το App Ιnventor είναι παρόμοιο σε φιλοσοφία με το Scratch (http://scratch.mit.edu/, ελληνικό φόρουμ στην διεύθυνση http://scratch.mit.edu/forums/viewforum.php?id=30) που αναπτύχθηκε από το ΜΙΤ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασσαχουσέττης) όπου ο προγραμματισμός γίνεται με την συναρμολόγηση blocks με τρόπο παρόμοιο με αυτόν των Lego!

Δείτε ένα σχετικό βίντεο από ένα TED Talk (Mitch Resnick)


Όπως μας μεταφέρει η κα Κωλέτσου, «στόχος μας είναι από τη μία ως τμήμα να ξεκινήσουμε μία συνεργασία με τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να προωθήσουμε την Πληροφορική ως επιστήμη -ιδιαίτερα τώρα που περνάει κρίσιμες στιγμές, δεδομένων όλων αυτών των συζητήσεων περί κατάργησης του μαθήματος από το Λύκειο, ώστε να υπάρχει μια άμεση ροή γνώσης και πληροφορίας στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης που να δρουν μαζί παράλληλα και όχι ανεξάρτητα και αποκομμένα, αλλά και να καταστήσουμε σταθερή αυτή τη συνεργασία με τη Google ως μια καλή πρακτική στο χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης.»

Διοργανωτές του εγχειρήματος είναι η Καθηγήτρια Ευαγγελία Πιτουρά του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, ο υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ιωαννίνων Άλκης Γεωργόπουλος, και η κα Ευτυχία Κωλέτσου.

Η Google συμμετέχει στην προσπάθεια του Future Library και συνεισφέρει στην επιμόρφωση των πρόθυμων βιβλιοθηκονόμων στις δημοτικές βιβλιοθήκες στην χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ανθή Παναγιωτάκη

@techingr



In.gr Τεχνολογία

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Τα σχόλιά σας

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Θέματα: