Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Μελέτη «διάθεσης» στο Facebook προκαλεί την οργή των μελών του

Μελέτη «διάθεσης» στο Facebook προκαλεί την οργή των μελών του

Η διεξαγωγή ενός επιστημονικού πειράματος στο Facebook χωρίς την συναίνεση των μελών του έχει προκαλέσει διαδικτυακή κατακραυγή, καθώς οι δυνητικά υποκείμενοι δεν είδαν με καλό μάτι την δοκιμή δημιουργίας συναισθημάτων online και της μεταφοράς τους στον πραγματικό κόσμο. Τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά και μέσω των κοινωνικών δικτύων, συμπεραίνει η μελέτη.

Η διεξαγωγή ενός επιστημονικού πειράματος στο Facebook χωρίς την συναίνεση των μελών του έχει προκαλέσει διαδικτυακή κατακραυγή, καθώς οι δυνητικά υποκείμενοι δεν είδαν με καλό μάτι την δοκιμή δημιουργίας συναισθημάτων online και της μεταφοράς τους στον πραγματικό κόσμο. Τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά και μέσω των κοινωνικών δικτύων, συμπεραίνει η μελέτη.

Τον Ιανουάριο του 2012 ο αριθμός των θετικών και των αρνητικών μηνυμάτων που είδαν 690.000 μέλη του Facebook στο News Feed τους ήταν καθοδηγούμενος. Στο πλαίσιο της ίδιας μελέτης, συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν ως θετικά ή ως αρνητικά και τα μηνύματα που έγραψαν όσοι είδαν τα τεχνητά αυτά μηνύματα. Το συμπέρασμα της μελέτης ήταν πως εκείνοι που υποβλήθηκαν στην ανάγνωση λιγότερων θετικών σχολίων τελικά εκφράστηκαν με πιο αρνητική διάθεση. Αντίθετα, όσοι υποβλήθηκαν σε λιγότερους αρνητικούς όρους, έγραψαν λιγότερα αρνητικά μηνύματα. Το πείραμα έγινε με τυχαίο δείγμα μελών του Facebook και η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στοProceedings of the National Academy of Sciences της 17ης Ιουνίου 2014.

Τα δεδομένα αυτά έδειξαν ότι η εμπειρία συναισθημάτων των χρηστών online επηρεάζεται από τα μηνύματα που λαμβάνουν online, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά τους offline, υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Παρά τα αρνητικά σχόλια που συσσωρεύονται κυρίως στο Twitter, η εταιρεία αρκείται να διευκρινίσει ότι η μελέτη δεν συνδέεται προσωπικά με κάποιους λογαριασμούς. O data scientist Adam Kramer που σχεδίασε το εγχείρημα αποδίδει την ανησυχία που προκλήθηκε στον τρόπο που παρουσιάστηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό, χωρίς να αναφέρεται στο γεγονός ότι οι χρήστες δεν γνώριζαν ότι υπόκεινται σε κάποια δοκιμασία που αφορούσε στα συναισθήματά τους -πάντως, τέτοιοι πειραματισμοί προβλέπονται στους όρους χρήσης της υπηρεσίας που συνυπογράφουν τα μέλη.

Το γεγονός έχει προκαλέσει αναπόφευκτα πολλά ερωτηματικά σε σχέση με τον αριθμό και το περιεχόμενο των πειραμάτων συμπεριφοράς που μπορεί να έχει διεξάγει το Facebook με ανάλογες μεθόδους καθώς τις συμπεριφορές που μπορεί να έχει επιχειρήσει να καθοδηγήσει (π.χ. την αγοραστική συμπεριφορά).

Was it ethical for @facebook to manipulate users’ emotions for research purposes? Even the PNAS editor has her doubts http://t.co/rSvtmTOcjS

— Nature News&Comment (@NatureNews) June 29, 2014

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr:

Ορατός ο κίνδυνος διακρίσεων από την αδιαφανή ανάλυση των Big Data

Χρησιμοποιώ περισσότερους από δύο λογαριασμούς στο Google και χειρίζομαι και τον λογαριασμό e-mail τρίτου συγγενικού προσώπου. Το προσωπικό μου ιστορικό εμπλουτίζεται καθημερινά με όρους αναζήτησης και δικτυακούς προορισμούς που δεν με αφορούσαν, αφού συχνά εξυπηρετώ φίλους και συγγενείς που θέλουν να βρουν ή να κάνουν κάτι «στο Ιντερνέτ». Και φυσικά, υπάρχουν πολλοί σαν κι εμένα. Κανείς μας, δεν είναι αυτό που μαρτυρούν τα στοιχεία από το ιστορικό των περιηγήσεών του, των e-αγορών του ή των λέξεων και φράσεων με τις οποίες έψαξε στο διαδίκτυο.

{{{related}}}

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024