Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δεύτερο ξεκαθάρισμα περιεχομένου στο Facebook από τα δολώματα για κλικ

Δεύτερο ξεκαθάρισμα περιεχομένου στο Facebook από τα δολώματα για κλικ

Το Facebook επιχειρεί ξανά να μειώσει την δυσαρέσκεια των μελών του από τα δημοσιεύματα που βλέπουν προβεβλημένα στο χρονολόγιό τους, με στόχο τους παραπλανητικούς γιγαντότιτλους. Ήδη από τον Απρίλιο, το Facebook έβαλε στο στόχαστρό του τα δημοσιεύματα που ψαρεύουν κλικ με διάφορα τεχνάσματα, αυτή τη φορά όμως το κριτήριο δεν θα είναι μόνο εάν ο χρήστης δήλωσε ότι του αρέσει ή ότι μοιράστηκε το άρθρο της παραπομπής.

Το Facebook επιχειρεί ξανά να μειώσει την δυσαρέσκεια των μελών του από τα δημοσιεύματα που βλέπουν αδικαιολόγητα προβεβλημένα στο χρονολόγιό τους, με στόχο τους παραπλανητικούς γιγαντότιτλους. Ήδη από τον Απρίλιο, το Facebook έβαλε στο στόχαστρό του τα δημοσιεύματα που ψαρεύουν κλικ με διάφορα τεχνάσματα, αυτή τη φορά όμως το κριτήριο δεν θα είναι μόνο εάν ο χρήστης δήλωσε εκ των υστέρων ότι του άρεσε η παραπομπή ή την μοιράστηκε με φίλους. Συνήθως, οι «ψαράδες κλικ» υπόσχονται στο post κάτι διαφορετικό από αυτό στο οποίο πράγματι παραπέμπουν, με αποτέλεσμα να κερδίζουν πολλά κλικ και έτσι να ξεγελούν τον αλγόριθμο του Facebook που βασίζεται στον αριθμό των κλικ για να αποφασίσει εάν θα διευρύνει το κοινό του post και θα το τοποθετήσει σε προβεβλημένη θέση. Αυτό που θέλει η συντριπτική πλειονότητα των μελών του Facebook (80% σύμφωνα με εσωτερική έρευνα) είναι τίτλους που περιγράφουν με ακρίβεια τι θα διαβάσουν πριν κάνουν κλικ.

Το νέο κριτήριο που υιοθετεί το Facebook αφορά στον χρόνο που ξόδεψε ο χρήστης στον δικτυακό τόπο της παραπομπής που είδε στις ενημερώσεις του, μια μέτρηση που καταγράφεται από διάφορες υπηρεσίες. Για παράδειγμα ο αλγόριθμος στις μηχανές αναζήτησης που αποφασίζει εάν το αποτέλεσμα που έφερε ήταν συναφές με τα κριτήρια της αναζήτησης προσμετρά και πόσο γρήγορα έφυγε ο χρήστης από τον δικτυακό τόπο στον οποίο τον παρέπεμψε μετά το κλικ, ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό. Ομοίως, ο αλγόριθμος του Facebook θα συνυπολογίζει όχι μόνο εάν τα μέλη του έκαναν Like ή Share ενός post με link, αλλά και πόσο χρόνο ξόδεψαν στον προορισμό του link πριν επιστρέψουν στο Facebook. Τα post θα θεωρούνται παραπλανητικά -ή δόλωμα για κλικ («click-bait»)- θα είναι εκείνα που έκαναν τον χρήστη να επιστρέψει αμέσως πίσω.

Η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook που έκρινε την σχετικότητα των παραπομπών με τα Share και τα Like είχε οδηγήσει καταρχήν σε αύξηση των επισκέψεων σε δικτυακούς τόπους τρίτων κατά 5%, γεγονός που θεωρείται ως επιβράβευση των μελών του για τα κριτήρια επιλογής περιεχομένου για το News Feed -το Facebook αποφασίζει ποια post θα έχουν προτεραιότητα στις Ενημερώσεις κάθε μέλους του, μεταξύ των post από «Φίλους» και Σελίδες.

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr περισσότερα θέματα για το clickjacking και το Likejacking:

  • «Στείλτε αυτό το μήνυμα σε φίλους σας»… και καλά ξεμπερδέματα «Συγχαρητήρια! Κερδίσατε χρηματικό έπαθλο…». «Το email σας κέρδισε £1,000,000.00». «Στείλτε το σε 20 φίλους σας αλλιώς θα έχετε κακοτυχία για 12 χρόνια»… «Σώστε τον βασιλιά, κερδίστε 500 δολάρια με δουλειά από το σπίτι σας, προωθήστε αυτό το μήνυμα για να σώσετε τον εαυτό σας». Η πιο απλή και σύντομη απάντηση σε όλα αυτά; «Μην ασχολείστε». Δεν υπάρχουν δωρεάν πράγματα σε αυτή τη ζωή… ούτε και στην ψηφιακή.
  • Κάνατε κλικ στο Install Facebook Valentines Theme; Την διάθεση των ερωτευμένων να ντύσουν δυο-δυο στα κόκκινα τα προφίλ τους στο Facebook επιχειρούν να εκμεταλλευτούν οι σκοτεινοί τύποι του Διαδικτύου λίγες μόλις ημέρες πριν την γιορτή του λεγόμενου Αγίου Βαλεντίνου. Εταιρεία antivirus μας εξηγεί τι θα συμβεί εάν ακολουθήσετε την ψευδεπίγραφη προτροπή Install Facebook Valentines theme στον τοίχο του φίλου ή της φίλης σας στο Facebook.
  • Facebook Like με το Ζόρι; Εκατοντάδες χιλιάδες μέλη του Facebook «την πάτησαν» τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου 2010, αφού πρότειναν εν αγνοία τους στους φίλους τους έναν άγνωστο δικτυακό τόπο, αποκαλύπτει η εταιρεία αντι-ιικής προστασίας Sophos. Το «σκουλήκι» που ακόμα σέρνεται από προφίλ σε προφίλ στο μεγαλύτερο σάιτ κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί επίδειξη μιας νέας τακτικής διάδοσης spam που ονομάστηκε Clickjacking ή Likejacking.
  • H Microsoft «ακριβαίνει» τα ψευδή κλικ Αποζημίωση 750.000 δολαρίων αξιώνει η Microsoft με μήνυση που κατέθεσε στις 16 Ιουνίου εναντίον κυκλώματος που διενεργούσε ψευδή κλικ σε διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Χρυσοποίκιλτα τα ψεύτικα κλικΗ ραγδαία αύξηση που σημείωσαν τους τρεις τελευταίους μήνες του 2008 οι απάτες με ψευδή κλικ σε διαφημίσεις από υποτιθέμενους ενδιαφερόμενους δεν συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2009.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Άσχημα μαντάτα για τον Αντετοκούνμπο

Αμφίβολος και για τις επόμενες αναμετρήσεις κόντρα στους Ιντιάνα Πέισερς, παραμένει ο ηγέτης των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024