Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ο Άτλαντας του Facebook θα σας ακολουθεί online και offline

Ο Άτλαντας του Facebook θα σας ακολουθεί online και offline

Το Facebook παρουσίασε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία διαφημιστικής προβολής με την επωνυμία Atlas. Ο Άτλαντας αποτελεί το μέσο με το οποίο το Facebook θα ακολουθεί τα μέλη του παντού στο Διαδίκτυο, σε οποιαδήποτε συσκευή, browser ή site, ώστε να τους σερβίρει τις πλέον κατάλληλες διαφημίσεις με βάση το προφίλ τους.

Το Facebook παρουσίασε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία διαφημιστικής προβολής με την επωνυμία Atlas. Ο Άτλαντας αποτελεί το μέσο με το οποίο το Facebook θα ακολουθεί τα μέλη του παντού στο Διαδίκτυο, σε οποιαδήποτε συσκευή, browser ή site, ώστε να τους σερβίρει τις πλέον κατάλληλες διαφημίσεις με βάση το προφίλ τους. Επίσης, το Atlas θα μετράει την απόδοση της διαδικτυακής καμπάνιας offline, δηλαδή τις πωλήσεις σε κάθε μέλος του Facebook, εκτός Διαδικτύου, εκεί όπου πραγματοποιείται η συντριπτική πλειονότητα των αγορών.

O Atlas του Facebook θα επιτρέψει στους διαφημιζόμενους να διακρίνουν ποιες από τις προωθητικές τους ενέργειες online οδήγησαν σε πραγματικές πωλήσεις στον κόσμο από «τούβλα και λάσπη». Η εταιρεία αναφέρεται στον όρο «people-based measurement», που τοποθετεί τον άνθρωπο στο κέντρο κάθε διαφημιστικής καμπάνιας, «όχι απλά τα cookies» του, τα οποία θεωρούνται πλέον ανεπαρκή.

Όπως εξηγεί το Cnet, ο μεγαλύτερος δικτυακός τόπος συνάντησης online θα μπορεί να διακρίνει ότι πρόκειται για τον ίδιο χρήστη, ακόμα και όταν κανείς χρησιμοποιεί διαφορετικά προγράμματα πλοήγησης στον Παγκόσμιο Ιστό, όταν επισκέπτεται διαφορετικούς δικτυακούς τόπους, όταν χρησιμοποιεί διαφορετικές συσκευές (desktop, mobile) ή ακόμα και όταν βρίσκεται offline, συνδέοντας την καταναλωτική του συμπεριφορά στα φυσικά καταστήματα με την διαδικτυακή καμπάνια. Κι όλα αυτά, χωρίς να αποκαλύπτει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα σε διαφημιστές και διαφημιζόμενους, ισχυρίζεται το Facebook.

Η προβολή του διαφημιστικών μηνυμάτων από τον ίδιο διαφημιζόμενο σε διαφορετικούς προορισμούς στο WWW δεν αποτελεί κάτι νέο. Το Facebook προσθέτει όμως, την δυνατότητα και την μεταφορά των πληροφοριών για την προβολή διαφημίσεων και όταν ο χρήστης φύγει από το γραφείο του και αρχίσει να χρησιμοποιεί τις φορητές συσκευές του, είτε πρόκειται για smartphone, είτε για tablet. To Cnet εξηγεί πως, με το νέο Altas, το Facebook υιοθετεί ένα μοναδικό αναγνωριστικό φορητής συσκευής για όλα τα μέλη του, μια ταυτότητα που του αποδίδεται κατά την διαδικασία εισόδου στην υπηρεσία από την φορητή συσκευή -όχι όμως το πραγματικό του όνομα. Αυτό το αναγνωριστικό μπορεί μεταφερθεί σε app με διαφημίσεις, προσφέροντας στον διαφημιστή όλη την πληροφορία που ζητάει για τον χρήστη για να προβάλλει την πλέον σχετική διαφήμιση για το πρόσωπό του.

Οι παρατηρητές της αγοράς θεωρούν το Altas ως το τεθωρακισμένο όχημα της προέλασης του Facebook στα εδάφη της διαφημιστικής πίτας και συγκεκριμένα στο οχυρό της Google. Κι αυτό καθώς, το Facebook εκμεταλλεύτηκε με επιτυχία τα δεδομένα των μελών του για να σερβίρει διαφημίσεις και τώρα επεκτείνει αυτή την τακτική για να κάνει το ίδιο και εκτός των τειχών του, σε ολόκληρο το Ίντερνετ.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα της δύναμης του Άτλαντα του Facebook έδωσε στους Τάιμς της Νέας Υόρκης ο Ντέιβιντ Τζακουμπόβσκι, από το τμήμα διαφήμισης της εταιρείας, περιγράφοντας πως η Pepsi θα μπορούσε να προβάλλει το νέο της αναψυκτικό σε έφηβους άνδρες που πηγαίνουν στο κολέγιο, μέσω app για παιχνίδια, ή δικτυακών τόπων με αθλητικά και σάιτ βίντεο. Η Pepsi και η Intel είναι από τους πρώτους διαφημιζόμενους που θα στείλουν διαφημίσεις μέσω του Atlas για να προσεγγίσουν μέλη του Facebook εκτός Facebook, αξιοποιώντας τα στοιχεία που έχουν παραχωρήσει στο Facebook. To διαφημιστικό πρακτορείο στο οποίο έχουν αναθέσει τις προωθητικές τους ενέργειες, ο όμιλος Omnicom θα χρησιμοποιεί το νέο Atlas.

Πάντως, μπορεί το νέο διαφημιστικό εργαλείο του Facebook να θεωρείται πολύ ισχυρό για τον κόσμο της διαφήμισης, αντιμετωπίζεται όμως με επιφύλαξη από τα μέλη του κοινωνικού δικτύου, τα οποία αναγνωρίζουν ότι χρησιμοποιούν ένα μέσο που «τρέφεται» από τα δεδομένα τους.

Μάλιστα, η αυστηρή πολιτική που έχει υιοθετήσει το Facebook σχετικά με την χρήση των πραγματικών ονομάτων των χρηστών έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις, προκαλώντας ενδιαφέρον για το ακριβώς αντίθετο: ένα σάιτ κοινωνικής δικτύωσης χωρίς διαφημίσεις.

Ανθή Παναγιωτάκη,
@anthi

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Οι πέντε υποψήφιοι προπονητές του Τζόκοβιτς – Ο επικρατέστερος και η «βόμβα» του Φέντερερ (pics+vids)

Κοιτάζει την επόμενη μέρα ο Νόβακ Τζόκοβιτς, μετά το διαζύγιο με τον Γκόραν Ιβανίσεβιτς. Ο Νέναντ Ζίμονιτς που εθεάθη στην προπόνηση του Σέρβου και το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον σπουδαίο Ρότζερ Φέντερερ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024