Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αποσύρεται η Barbie που θέλει αλλά «δεν μπορεί να γράψει κώδικα»

Αποσύρεται η Barbie που θέλει αλλά «δεν μπορεί να γράψει κώδικα»

Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, την ώρα που το σύμπαν μοιάζει να συνωμοτεί για να ανατραπεί το στερεότυπο που θέλει τις γυναίκες να μην μπορούν να γράψουν γραμμή κώδικα, το βιβλίο της Mattel και της Random House με πρωταγωνίστρια την Barbie αποσύρθηκε από το Amazon και διακόπτεται η επανέκδοσή του σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, μετά την κατακραυγή που προκάλεσε. Η Barbie θέλει να γίνει μηχανικός λογισμικού, όπως βασίζεται σε δύο άνδρες για να μετατρέψει σε πραγματικό το βιντεοπαιχνίδι που αρκέστηκε μόνο να σχεδιάσει.

Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, την ώρα που το σύμπαν μοιάζει να συνωμοτεί για να ανατραπεί το στερεότυπο που θέλει τις γυναίκες να μην μπορούν να γράψουν γραμμή κώδικα, το βιβλίο της Mattel και της Random House με πρωταγωνίστρια την Barbie αποσύρεται από το Amazon και διακόπτεται η επανέκδοσή του σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, μετά την κατακραυγή που προκάλεσε ως σεξιστικό. Η Barbie θέλει να γίνει μηχανικός λογισμικού, όμως βασίζεται σε δύο άνδρες για να μετατρέψει σε «πραγματικό βιντεοπαιχνίδι» αυτό που αρκέστηκε μόνο να σχεδιάσει.

Αφορμή για πληθώρα επικριτικών σχολίων με hashtag #FeministHackerBarbie στάθηκε η επισήμανση τής, κατά το βιβλίο, αδυναμίας της Barbie να γράψει κώδικα. Αυτή την παρατήρηση έκανε μια γνωστή αμερικανίδα συγγραφέας και σεναριογράφος, η Πάμελα Ρίμπον, με μια καυστική ανάρτηση στο μπλογκ της, με τίτλο «Barbie Fucks it up again» που αναδημοσιεύτηκε από το δημοφιλές στους κύκλους των τεχνοφίλ Gizmodo.com.

Στο βιβλίο που υπογράφει η Σούζαν Μαρένκο, η πριγκίπισσα της Mattel εμφανίζεται να σχεδιάζει ένα παιχνίδι με το οποίο τα παιδιά θα μάθουν πώς λειτουργεί ένας υπολογιστής. Συζητώντας σχετικά με την αδελφή της, την μελαχρινή Σκίπερ, η Μπάρμπι σημειώνει πως μπορεί μόνο να σχεδιάσει το παιχνίδι και λέει, γελαστή, πως θα χρειαστεί την βοήθεια δύο αγοριών για να μετατρέψει τα σχέδιά της «σε αληθινό παιχνίδι», χωρίς καμία αντίδραση από την Σκίπερ.

Στην συνέχεια, η Σκίπερ διαπιστώνει ότι το λάπτοπ της αδελφής της «αναβοσβήνει», ενώ αμφότερες αποτυγχάνουν να επαναφέρουν το σύστημα σε κανονική λειτουργία, επιχειρώντας μαζί μια επανεκκίνηση. Η Σκίπερ διαπιστώνει ότι πρόκειται για ιό και την αδυναμία της να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Η μικρή αδελφή εμπιστεύεται το δικό της λάπτοπ στην Μπάρμπι, η οποία χρησιμοποιεί ένα flash drive που έχει μόνιμα στο κολιέ της για να μεταφέρει τα αντίγραφα ασφαλείας που τηρεί περιοδικά εκεί. Το αποτέλεσμα είναι να μολύνει και τον υπολογιστή της Σκίπερ. Η Σκίπερ χάνει όλα τα προσωπικά της αρχεία.

Τελικά, η Μπάρμπι παραδίδει αμφότερα τα λάπτοπ στον Στήβεν που δέχεται να την βοηθήσει στην βιβλιοθήκη και το πρόβλημα επιλύεται ταχύτατα. Στο τέλος, η Μπάρμπι δέχεται συγχαρητήρια για το κατόρθωμά της, και χαρακτηρίζεται από την Σκίπερ δημοσίως ως «υπέροχη μηχανικός λογισμικού», χωρίς ποτέ η ίδια να παραδέχεται ότι ο τίτλος δεν θα έπρεπε να αποδίδεται στην ίδια.

Την ίδια στιγμή, η απερχόμενη Επίτροπος της Ε.Ε. για την Ψηφιακή Ευρώπη, Neelie Kroes έχει ξεκινήσει μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια για να μάθουν τα παιδιά προγραμματισμό -κορίτσια και αγόρια:

«#Coding is the new literacy – a fundamental set of skills for girls & boys alike» @NeelieKROESeu http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-1117_el.htm @CodeWeekEU #codeeu

— Digital Agenda (@DigitalAgendaEU) October 11, 2014

Πρόσφατα, η Intel παρουσίασε μια νέα παγκόσμια έκθεση που ονομάζεται «MakeHers: Ωθώντας τα κορίτσια και τις γυναίκες να ασχοληθούν με τον τομέα της τεχνολογίας μέσω της παραγωγής, της δημιουργίας και της ανακάλυψης», σύμφωνα με την οποία τα κορίτσια και οι γυναίκες που ασχολούνται με την παραγωγή, το σχεδιασμό και τη δημιουργία με ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να οικοδομήσουν ισχυρότερο ενδιαφέρον και δεξιότητες στην επιστήμη υπολογιστών και τη μηχανική.

Τα Ηνωμένα Έθνη έχουν επίσης αναλάβει την πρωτοβουλία για την καθιέρωση της «Ημέρας Γυναικείας Επιχειρηματικότητας», σε συνεργασία με την Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας και το υπουργείο Εσωτερικών των ΗΠΑ. Η Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας (19 Νοεμβρίου) καθιερώνεται ως η μεγαλύτερη, παγκοσμίως, ημέρα εορτασμού για τις γυναίκες που καινοτομούν, δημιουργούν θέσεις εργασίας, ξεκινάνε startups και κάνουν πραγματικότητα τις ιδέες τους, ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή σε 144 χώρες.


Σε ότι αφορά τις γυναίκες και τον προγραμματισμό ειδικότερα, η πρωτοβουλία Code.org άρχισε να χρησιμοποιεί δύο θηλυκές φιγούρες της Disney, την Άννα και την Έλσα από το Frozen (στα ελληνικά ο τίτλος της ταινίας είναι «Ψυχρά κι Ανάποδα») για να απευθυνθεί σε νεαρά κορίτσια, που δεν περιορίζονται στον σχεδιασμό εφαρμογών, επειδή «μόνο αυτό μπορούν να κάνουν οι πριγκίπισσες».

Πολλές γυναίκες από την βιομηχανία ακόμα και μικρά κορίτσια, όπως η Λίντα Λούκας που, με χρηματοδότηση 380.000 δολαρίων από το kickstarter γράφει ένα βιβλίο για κορίτσια 5-7 ετών που θέλουν να μάθουν Ruby («Hello Ruby«), επιχειρούν να αλλάξουν την εδραιωμένη άποψη ότι «το programming δεν είναι για κορίτσια».

Το αντικειμενικό πρόβλημα πίσω από όλες αυτές τις πρωτοβουλίες είναι η πρόβλεψη ότι σε λίγα χρόνια (το 2020 στις ΗΠΑ) δεν θα υπάρχουν αρκετοί απόφοιτοι πανεπιστημιακών τμημάτων πληροφορικής ώστε να καλύψουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Οι εισακτέοι των σχολών αυτών μειώνονται χρόνο με το χρόνο, η συντριπτική πλειονότητα των πτυχίων αποδίδεται σε άνδρες και τελικά, το ποσοστό του ανδρικού πληθυσμού δεν επαρκεί για να καλύψει το κενό που θα δημιουργηθεί σε λίγα χρόνια. Οι αριθμοί και οι τρέχουσες πρωτοβουλίες αποδεικνύουν όχι μόνο ότι οι γυναίκες μπορούν να γράφουν καλό κώδικα, αναδεικνύοντας επιφανή παραδείγματα, αλλά και ότι, απαιτείται να το κάνουν.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Στρέφεται στη Δικαιοσύνη η Μπαρτσελόνα για το γκολ-φάντασμα κόντρα στη Ρεάλ (vid)

Αποφασισμένη να το φτάσει στα άκρα η Μπαρτσελόνα για το γκολ του Λαμίν Γιαμάλ που δεν μέτρησε ποτέ αν και είναι φανερό πως η μπάλα πέρασε την γραμμή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024