Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Διάσημοι καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους «για να σώσουν την μουσική»

Διάσημοι καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους «για να σώσουν την μουσική»

Την δική τους υπηρεσία μετάδοσης μουσικής μέσω Διαδικτύου άρχισαν να παρέχουν καταξιωμένα διεθνώς ονόματα της μουσικής, μεταξύ των οποίων οι Madonna, Rihanna, Beyonce, Jay Z, Alicia Keys, Jack White, Kanye West και Daft Punk, με την φιλοδοξία να ανακτήσει η μουσική την αξία της και να πληρώνονται οι δημιουργοί της, προκαλώντας ένα κύμα συμπαράστασης από το Tidal.com.

Την δική τους υπηρεσία μετάδοσης μουσικής, υψηλής πιστότητας, μέσω Διαδικτύου άρχισαν να παρέχουν καταξιωμένα διεθνώς ονόματα της μουσικής, μεταξύ των οποίων οι Madonna, Rihanna, Beyonce, Jay Z, Alicia Keys, Jack White, Kanye West και Daft Punk, με την φιλοδοξία «να ανακτήσει η μουσική την αξία της και να πληρώνονται οι δημιουργοί της». Το Tidal.com είναι ενεργό.

Ως συνιδιοκτήτες υπέγραψαν το συμβόλαιο «για μια νέα εποχή» στην Νέα Υόρκη και καλούν όλους τους καλλιτέχνες να συμμετέχουν κατά αποκλειστικότητα στην υπηρεσία με αντάλλαγμα μετρητά και μερίδιο στην Tidal, ενώ ταυτόχρονα έχουν υπογραφεί συμφωνίες με όλες τις δισκογραφικές εταιρείες.

Η υπηρεσία Tidal είναι συνδρομητική -10 δολάρια για μουσική και 20 δολάρια το μήνα και για βίντεο σε υψηλή ανάλυση. Η μουσική αναπαράγεται αποθηκευμένη στην συσκευή του χρήστη χωρίς σύνδεση στο Ίντερνετ.

Η παροχή της υπηρεσίας κατέστη εφικτή μετά την πρόσφατη εξαγορά αντί 54 εκατομμυρίων δολαρίων της σουηδικής εταιρείας streaming μουσικής, Aspiro AB από την εταιρεία του καλλιτέχνη Jay Z, Project Panther Bidco.

Σε σχετική εκδήλωση για την διάθεση της υπηρεσίας σε 35 χώρες, οι καλλιτέχνες αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στο θέμα της απαξίωσης της μουσικής, την οποία είναι φανερό ότι αποδίδουν όχι μόνο στην μη εξουσιοδοτημένη αντιγραφή αλλά και στην χαμηλή ανταμοιβή των δημιουργών από την λύση που έδωσε η βιομηχανία πληροφορικής -τις υπηρεσίες streaming.

O Jay Z είπε χαρακτηριστικά πως «οι άνθρωποι νομίζουν πως η μουσική είναι δωρεάν, θα πλήρωναν όμως 6 δολάρια για νερό. Μπορεί κανείς να πιει νερό από τη βρύση και μάλιστα, καλό. Υπάρχει δωρεάν, θα πλήρωναν όμως για νερό», υπονοώντας ότι κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να συμβεί και με την μουσική. Να αναθεωρήσουμε την αξία της.

Μετά την ανακοίνωση, οι διάσημοι καλλιτέχνες ξεκίνησαν μια καμπάνια μέσω της υπηρεσίας Twitter με την ετικέτα/hashtag #TIDALforALL, προκαλώντας ωστόσο μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα. Oι περισσότεροι χρήστες αναφέρθηκαν στις αμοιβές των πάμπλουτων καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην υπηρεσία και επέκριναν την προσπάθειά τους να προσδώσουν χαρακτήρα κινήματος στην υπηρεσία.

Οι πρωταγωνιστές του εγχειρήματος πάντως, συνεχίζουν να προωθούν την υπηρεσία και καλούν όλους τους καλλιτέχνες που ασπάζονται τις απόψεις τους να κάνουν μπλε το προφίλ τους σε Facebook και Twitter, προσθέτοντας το hashtag #TIDALforALL. «Κάτι δεν πάει καλά, όταν προβάλλονται ως κινήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, καπιταλιστικές κοινοπραξίες όπως αυτή», έγραψε ο βρετανικός Independent, μεταφέροντας σχετικό tweet από το κοινό του (@AngelaSwin).

Στο tidal.com μπορεί κανείς να ακούσει μουσική άμεσα, η αναπαραγωγή όμως κάθε τραγουδιού διαρκεί 30 μόλις δευτερόλεπτα. Οι καλλιτέχνες καλούν τους επισκέπτες να εγγραφούν και να δοκιμάσουν την υπηρεσία επί 30 ημέρες δωρεάν, κι έπειτα να επιλέξουν εάν θα πληρώσουν για να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε εκατομμύρια τραγούδια, μεταξύ των οποίων και από την Taylor Swift (όχι όμως από το «1989») η οποία είχε προκαλέσει θόρυβο αναφερόμενη στις χαμηλές ανταμοιβές από τις υπηρεσίες streaming, και συγκεκριμένα από το συνεργαζόμενο ως τότε Spotify.

Πάντως, ο ανταγωνισμός αναμένεται σκληρός, καθώς η αγορά έχει ήδη πολλούς παίκτες με εκατομμύρια συνδρομητές. Και θα γίνει σκληρότερος, όταν η Apple κάνει, όπως αναμένεται, την δική της πρόταση.

Τελευταία νέα και εξελίξεις για μουσική

Reuters,In.gr Τεχνολογία

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024