Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
To Spotify διαψεύδει ότι σταματάει την δωρεάν ακρόαση μουσικής

To Spotify διαψεύδει ότι σταματάει την δωρεάν ακρόαση μουσικής

Τις φήμες που φέρουν το Spotify να σταματά την δωρεάν μετάδοση μουσικής κατόπιν πιέσεων από τις δισκογραφικές εταιρείες διαψεύδει επισήμως η πλέον δημοφιλής υπηρεσία streaming, τονίζοντας πως «το μοντέλο μας αποδίδει». To γεγονός επιβεβαιώνει στο tech.in.gr, ο εκπρόσωπος της Spotify, Miguel Bañón Kelley. Εν τω μεταξύ, η Apple μιλάει στις δισκογραφικές για την δική της Beats Music...

Τις φήμες που φέρουν το Spotify να σταματά την δωρεάν μετάδοση μουσικής κατόπιν πιέσεων από τις δισκογραφικές εταιρείες διαψεύδει επισήμως η πλέον δημοφιλής υπηρεσία streaming, τονίζοντας πως «το μοντέλο μας αποδίδει». To γεγονός επιβεβαιώνει στο tech.in.gr, ο εκπρόσωπος της Spotify, Miguel Bañón Kelley.

Νωρίτερα, τo διαδικτυακό μουσικό περιοδικό Digital Music News, επικαλούμενο πολλαπλές πηγές, μετέφερε πως το Spotify θα πάψει να εφαρμόζει το μοντέλο freemium, με το οποίο μεταδίδεται μουσική μέσω Διαδικτύου, η οποία διακόπτεται από διαφημίσεις -το 9% των εσόδων της εταιρείας αποδίδεται στο μοντέλο freemium. Οι ίδιες πηγές έλεγαν πως η «δωρεάν» μουσική από το Spotify θα περιοριστεί χρονικά, στους τρεις μήνες. Το τέλος του freemium αποδίδεται σε πιέσεις από τις δισκογραφικές εταιρείες και ιδιαίτερα από την Universal Music και την Sony Music.

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της Warner Music, Stephen Cooper, δήλωνε νωρίτερα στον Guardian πως, το μοντέλο του Spotify, αποδίδει. Αν και πιο επιφυλακτικός, ο όμιλος UMG παραδέχεται πως αποκαθίστανται οι απώλειες από τις πωλήσεις μουσικής σε φυσική ή ψηφιακή μορφή και ότι τα έσοδά του από την διάθεση μουσικής σε ψηφιακή μορφή αυξήθηκε κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Εν τω μεταξύ, ανώνυμες πληροφορίες διαρρέουν σχετικά με έρευνα που φέρεται να διεξάγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για με τις συμφωνίες που συνάπτει η Apple με τις δισκογραφικές εταιρείες, ενόψει της επανατοποθέτησής της στην αγορά μουσικής μετά την εξαγορά της Beats. Η Κομισιόν πάντως είχε εγκρίνει την εξαγορά της Beats Music (και της Beats Electronics) από την Apple, αφού έκρινε ότι η λειτουργία της δεν θα καθιστούσε αθέμιτο τον ανταγωνισμό στην αγορά διάθεσης μουσικής -δεδομένου άλλωστε πως η υπηρεσία streaming της Apple, το iTunes Radio, δεν παρέχεται στην Ε.Ε.

Διαβάστε επίσης: Tidal: Τι έκαναν διάσημοι καλλιτέχνες «για να σώσουν την μουσική»

Το Spotify είναι διαθέσιμο σε 58 χώρες -πρόσφατα και στην Ελλάδα. Αφορά στην ακρόαση μουσικής από ένα ρεπερτόριο 30 εκατομμυρίων τραγουδιών, είτε δωρεάν με διαφημίσεις, ή με συνδρομή χωρίς διαφημίσεις. Στο τέλος του 2014, αναφέρθηκαν 15 εκατομμύρια συνδρομητές και 45 εκατομμύρια μέλη της υπηρεσίας δωρεάν-το 9% των εσόδων της εταιρείας αποδίδεται στις διαφημίσεις, 91% στις συνδρομές.

Εν όψει της ανανέωσης των αδειών χρήσης του ρεπερτορίου των δισκογραφικών εταιρειών, μαίνεται η συζήτηση σχετικά με την βιωσιμότητα ενός μοντέλου που βασίζεται στα έσοδα από τις διαφημίσεις με την δωρεάν διάθεση μουσικής. O Daniel Ek, ένας από τους ιδρυτές του Spotify, υπεραμύνεται κατ’επανάληψη του μοντέλου freemium με αριθμούς και βασικό επιχείρημα «έσοδα x δισ. από την δωρεάν διάθεσης μουσικής ή μηδενικά έσοδα από την πειρατεία -έχουμε πληρώσει 2 δισ. για τα δικαιώματα από το 2008».

Πάντως, ο Σερ Πολ Μακ Κάρτνεϊ είχε χαρακτηριστικά πει «Λυπάμαι για τους νέους δημιουργούς» και η Τέιλορ Σουίφτ απέσυρε πρόσφατα ολόκληρο το ρεπερτόριό της από το Spotify, με πρόθεση να μεταφέρει το αρνητικό της μήνυμα για τις υπηρεσίες streaming στους νέους καλλιτέχνες. Ο επικεφαλής του Spotify της απάντησε ότι«φεύγοντας από ‘μας, γίνατε Νο 1 στο Pirate Bay».

Επιπλέον, σε διαπραγματεύσεις με την πηγή της μουσικής, τις τρεις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες βρίσκεται η Apple, η οποία επένδυσε 3 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Beats. Η υπηρεσία streaming της Apple αναμένεται να ακουστεί για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2015.
Η Apple λέγεται πως επιχειρεί να επιτύχει καλύτερη συμφωνία με τις δισκογραφικές εταιρείες ώστε να διαθέσει την δική της υπηρεσία streaming σε πιο ελκυστική τιμήαπό τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες, στα 8 περίπου δολάρια, όταν το Spotify Premium ή το Rdio Premium, χρεώνονται το μήνα περίπου 10 δολάρια στις ΗΠΑ (ενδεικτικά, στην Ελλάδα, το Spotify Premium χρεώνεται 6,99 ευρώ το μήνα, όπως και το Rdio Premium).

Την ίδια περίοδο το Spotify φέρεται να εργάζεται για να εξασφαλίσει και οπτικό περιεχόμενο, συνοδεύοντας την μουσική από βιντεοκλίπ.

Ξέρατε ότι: H Apple φέρεται να μην περιορίζεται στην διάθεση της μουσικής μόνο για τις δικές τις συσκευές αλλάκαι σε συσκευές με Android-αφήνοντας, τουλάχιστον προς το παρόν,εκτός συσκευές με Windows.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

«Τρελάθηκε» ο Μπαρτζώκας: Οι πανηγυρισμοί μετά το τέλος του Παρτίζαν – Ολυμπιακός (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ξέσπασε μετά την ανατροπή και το μεγάλο διπλό στο Βελιγράδι και πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη του Ολυμπιακού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024