Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Άνια Μόνραντ: H Dell πιστή στην Ελλάδα, οι Έλληνες πιστοί στην Dell

Άνια Μόνραντ: H Dell πιστή στην Ελλάδα, οι Έλληνες πιστοί στην Dell

Η Άνια Μόνραντ, μια γυναίκα που επισκέπτεται σχετικά συχνά την Ελλάδα, είδε ξανά «την Ακρόπολη απ'όλες τις πλευρές» με αφορμή την ημερήσια στάθμευση των φορτηγών που κουβαλούν τις Λύσεις της Dell ανά την Ευρώπη, στην Αθήνα. Η επικεφαλής της Dell, αρμόδια για την παρουσία της εταιρείας σε 25 χώρες στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, μας εξήγησε γιατί είναι εδώ, στην Ελλάδα της κρίσης.

Η Άνια Μόνραντ, μια γυναίκα που επισκέπτεται σχετικά συχνά την Ελλάδα, είδε ξανά «την Ακρόπολη απ’όλες τις πλευρές» με αφορμή την ημερήσια στάθμευση των φορτηγών που κουβαλούν τις Λύσεις της Dell ανά την Ευρώπη, στην Αθήνα. Η επικεφαλής της Dell, αρμόδια για την παρουσία της εταιρείας σε 25 χώρες στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, μας εξήγησε μεταξύ άλλων, γιατί είναι εδώ, στην Ελλάδα της κρίσης.

Το ποτήρι είναι μισογεμάτο ή μισοάδειο;

«Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης εδώ;»

Αν κοιτάξει κανείς τους αριθμούς, θα σκεφτόταν κανείς, η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να αποτελεί ευκαιρία για τους κολοσσούς της βιομηχανίας πληροφορικής, θα αποτελούσε μάλλον ρίσκο. Αρκεί να κοιτάξουν στα χαμηλά ποσοστά των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν λογισμικό για να οργανωθούν, στις υποτυπώδεις ψηφιακές μας δεξιότητες και στο εκπαιδευτικό μας σύστημα ή στο σύστημα υγείας. Ή, απλώς, την πολύχρονη οικονομική κρίση.

Για την Άνια Μόνραντ όμως, δεν είναι έτσι. Εξαρτάται, θα μας πει. Η Dell θα μπορούσε να δει κάθε μια χώρα ξεχωριστά, θα μπορούσε όμως να δει και την μεγαλύτερη εικόνα: για παράδειγμα να ορίσει ως αγορά την Βαλτική, αντί της Εσθονίας, της Λετονίας και της Λιθουανίας μεμονωμένα, οπότε τότε το μέγεθος δικαιολογεί την προσέγγιση.

Πώς όμως αποφασίζει μια εταιρεία που δραστηριοποιείται διεθνώς σε ποιες περιοχές υπάρχουν ευκαιρίες; Θα μπορούσε η Ελλάδα να είναι μια από αυτές;

Για την κα Μόνραντ, το σκεπτικό είναι απλό: κοιτάς το μέγεθος της αγοράς και το μερίδιό σου. Εάν για παράδειγμα, η παρατήρηση αφορά σε μια μεγάλη χώρα όπου το μερίδιό σου είναι υψηλό, τότε η πρόκληση είναι διαφορετική: πρέπει να διατηρήσεις την πίστη των πελατών σου. Όταν όμως έχεις συγκριτικά μικρό μερίδιο ακόμα και σε μια μικρή σχετικά χώρα, τότε υπάρχει η ευκαιρία να αυξήσεις το βαθμό της παρουσίας σου και η Ελλάδα είναι μια τέτοια περίπτωση: μπορούμε να εντείνουμε την παρουσία μας ιδιαίτερα στην αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών (consumer), αλλά και στις επιχειρήσεις, θα μας πει η δραστήρια αυτή γυναίκα.

Το συναρπαστικό νέο κεφάλαιο της Dell, στα χέρια του Dell

Ιδιωτική επιχείρηση vs. shareholders

Σε ότι αφορά το γεγονός ότι η Ελλάδα διανύει μια περίοδο οικονομικής κρίσης, η Άνια δεν παραβλέπει το γεγονός. Όμως, μοιάζει να βασίζεται στέρεα στην μακρά εμπειρία της στον κόσμο της βιομηχανίας πληροφορικής: θα περάσει, φαίνεται να λέει.

«Εξάλλου, αν κοιτάξετε τις χώρες της αρμοδιότητάς μου, θα δείτε ότι η περιοχή δεν διακρίνεται για την γεωπολιτική της σταθερότητα» (σ.σ. Η Άνια Μόνραντ είναι υπεύθυνη για 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας, του Ισραήλ, της Πολωνίας και της Ουκρανίας).
» Η οικονομική αστάθεια, οι αλλαγές στην φορολόγηση, πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την επιχειρηματική μας δραστηριότητα. Στην περίπτωση της Ουκρανίας, για παράδειγμα, πολλές πολυεθνικές επιχειρήσεις έφυγαν. Εάν όμως μπαίναμε και βγαίναμε από τις χώρες αυτές, τότε δεν θα είμαστε επιτυχημένοι, θα μας πει με βεβαιότητα. «Πιστεύω στην μακροπρόθεσμη στρατηγική και ως ιδιωτική επιχείρηση, που δεν ελέγχεται από τους μετόχους-επενδυτές ανά τρίμηνο, μπορούμε να ξεδιπλώσουμε την στρατηγική αυτή και να επενδύσουμε, κοιτώντας στο μέλλον. Η αστάθεια μας επηρεάζει, αλλά θα περάσει», καταλήγει.

Το πνεύμα του λόγου της στο σημείο αυτό ανακαλεί από την μνήμη μας την απόφαση του Μάικλ Ντελ να ξαναπάρει στα χέρια του την Dell, τον Φεβρουάριο του 2013. «Πιστεύω ότι εγκαινιάζουμε ένα συναρπαστικό νέο κεφάλαιο για την Dell [..], συνεχίζουμε να ακολουθούμε την μακροπρόθεσμη στρατηγική μας και παραμένουμε επικεντρωμένοι στο να παρέχουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες λύσεις στον κλάδο ως ιδιωτική επιχείρηση», είχε πει τότε χαρακτηριστικά ο κος Ντελ, ένας άνθρωπος που έχει χαρακτηριστεί πραγματικός οραματιστής και ένας από τους σημαντικότερους ηγέτες του παγκόσμιου κλάδου της τεχνολογίας.

Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και τις εισηγμένες, μας εξηγεί η κα Μόνραντ. Με το μερίδιο που έχουμε στην εκάστοτε αγορά, και παρά τις μη ευνοϊκές συνθήκες, μας επιτρέπεται να εφαρμόσουμε την στρατηγική μας για να μεγαλώσουμε μακροπρόθεσμα.

Οι εισηγμένες πολυεθνικές φεύγουνε, εμείς μένουμε

«Δεν κοιτάμε τα νούμερα για το επόμενο Q1, Q2, Q3, Q4»

Όταν την ρωτάμε για τον δημόσιο τομέα και την αξία του για τις επιχειρήσεις όπως η Dell, η Executive Director & General Director της ευρύτερης περιοχής αναγνωρίζει την κρίσιμη συμβολή του στο αποτέλεσμα, όπως και στην οικονομία συνολικά. Ακόμα και όταν υπάρχει στασιμότητα -όταν, οι κυβερνήσεις δεν επενδύουν στις υποδομές του δημοσίου τομέα- εμείς είμαστε εδώ για να μείνουμε, όχι μόνο για τα επόμενα δύο-τρία τρίμηνα, τονίζει η κα Μόνραντ.

Όσο για τις επενδύσεις στην Ελλάδα στον δημόσιο τομέα, η γενική διευθύντρια επισημαίνει ότι η συζήτηση αφορά το γνωστό ερώτημα: «πότε είναι η καλύτερη περίοδος για επενδύσεις», πότε πρέπει να αποταμιεύεις, πότε πρέπει να επενδύεις.

Η επένδυση στο ΙΤ στο Δημόσιο, τα οφέλη και οι φόροι

«Στην μικρή Δανία, οι δημόσιες υπηρεσίες είναι self-service. Δουλεύει, αλλά έχουν την υψηλότερη φορολόγηση»

Υπάρχουν σήμερα χώρες που εσκεμμένα επενδύουν στον δημόσιο τομέα. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η Πολωνία, η οποία επενδύει στο εκπαιδευτικό της σύστημα και μάλιστα από την πρώτη κιόλας βαθμίδα. Η Δανία, μια από τις πλέον προηγμένες τεχνολογικά χώρες, είναι ένα άλλο παράδειγμα, όπου είναι φανερά τα οφέλη από την αξιοποίηση της τεχνολογίας της πληροφορίας. Ωστόσο, σε μια χώρα όπως η Δανία, με σχετικά μικρό πληθυσμό 5,6 εκατομμυρίων κατοίκων, απαιτείται να είσαι ιδιαίτερα παραγωγικός και σε αυτό θα πρέπει να αποδίδονται οι αποφάσεις για τις επενδύσεις σε υποδομές: εκεί για παράδειγμα, αναπτύχθηκαν πολλές υπηρεσίες του δημοσίου τομέα υπό μορφή self-service. Από την άλλη, οι απαιτήσεις από τον δημόσιο τομέα αυξάνονται διαρκώς: θέλουμε ολοένα καλύτερη υγειονομική περίθαλψη, ολοένα πιο αποτελεσματική διάγνωση αλλά και θεραπεία ασθενειών, θέλουμε ολοένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι επενδύσεις στην Δανία, όπως γενικότερα στις σκανδιναβικές χώρες, έγιναν νωρίς και μπορεί κανείς να πει ότι, τώρα, αποδίδουν καρπούς. Ίσως όχι όσο θα έπρεπε, σημειώνει με μια δόση χιούμορ η Άνια που ζει εκεί με την οικογένειά της, αφού η Δανία έχει συγκριτικά πολύ υψηλή φορολόγηση (46%-61%).

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση λαμβάνεται από τις κυβερνήσεις, οι οποίες μάλλον αδυνατούν να υιοθετήσουν μια μακροπρόθεσμη στρατηγική. Κι αυτό καθώς, όπως οι εισηγμένες επιχειρήσεις προσβλέπουν στα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στο τέλος του επόμενου τριμήνου, έτσι και οι κυβερνήσεις κοιτούν την επόμενη εκλογική αναμέτρηση και πράττουν ανάλογα.

Ενιαία Ψηφιακή Αγορά: Θεμιτοί οι πανευρωπαϊκοί κανόνες

«Δεν ξέρω πόσο ρεαλιστικό είναι, πρέπει όμως να γίνει»

Στις 6 Μαΐου 2015, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τα λεπτομερή της σχέδια για τη δημιουργία μιας ψηφιακής ενιαίας αγοράς, την οποία χαρακτηρίζει «μια από τις κορυφαίες προτεραιότητές της». Στόχος της ψηφιακής ενιαίας αγοράς είναι η άρση των ρυθμιστικών εμποδίων και τελικά, η μετάβαση από 28 εθνικές αγορές σε μία.

Παρά τις διαφορές που υπάρχουν από χώρα σε χώρα, η Άνια Μόνραντ τάσσεται ευθέως υπέρ αυτής της πρωτοβουλίας για την σύσταση της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς, υπό την έννοια ότι δεν μπορεί παρά να ωφελεί η ύπαρξη κοινών κανόνων. «Με την διαφοροποίηση που υπάρχει μεταξύ των κρατών-μελών, δεν μπορώ να γνωρίζω πόσο ρεαλιστικό είναι το σχέδιο αυτό, εντούτοις πρέπει να γίνει, πρέπει να οδεύσουμε προς τα εκεί, ακόμα κι αν ξεκινάμε από διαφορετική εκκίνηση. Και η Ελλάδα μπορεί να το κάνει, υπάρχουν κράτη που βρίσκονται χαμηλότερα», θα μας πει. Μάλιστα, η κα Μόνραντ πιστεύει ότι η υστέρηση που μπορεί να καταγράφεται στην χώρα μας αναφορικά με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, μπορεί τελικά, να αποβεί προς όφελός μας. Κι αυτό καθώς μπορούμε να αποφύγουμε εμπόδια όπως επενδύσεις σε τεχνολογία που θεωρείται σήμερα απαρχαιωμένη και πρέπει να μετασχηματιστεί -μπορούμε να ξεκινήσουμε από την αρχή. Αυτές οι επενδύσεις πρέπει να γίνουν. Γιατί όμως; θα επιμείνουμε.

Η στρατηγική επιλογή της ανοικτής αρχιτεκτονικής και οι startup

«Υπάρχουν πολλοί έξυπνοι άνθρωποι εκεί έξω»

Πώς όμως μπορεί ένα κράτος να αποφύγει την επένδυση σε τεχνολογίες που θα αποδειχτούν στο μέλλον ανεπαρκείς;

Στο σημείο αυτό, το έμπειρο στέλεχος που ξεκίνησε την καριέρα της από την Digital και την Compaq το 1990, μας μιλάει για την μεταμόρφωση που γνωρίζει σήμερα η παγκόσμια βιομηχανία πληροφορικής, αλλά και την σχετική, στρατηγική όπως φαίνεται, απόφαση της Dell.

Τότε, οι εταιρείες που καινοτομούσαν ήταν μετρημένες στα δάκτυλα. Η Digital ανέπτυξε το πρώτο MicroVAX για το κατανεμημένο computing το 1984 όταν η ΙΒΜ ήταν το mainframe, η Dell και η Compaq παρουσίαζαν τα πρώτα συστήματα αρχιτεκτονικής x86, τους 8086. Το τοπίο σήμερα έχει αλλάξει άρδην. Τότε έβλεπες καμιά δεκαριά μεγάλες εταιρείες που καινοτομούσαν.

Σήμερα, βλέπεις πολλές μικρές επιχειρήσεις ανάπτυξης λογισμικού που μπορεί να επεκταθούν μέσω του cloud και να μεγεθυνθούν. Οι μεγάλες επιχειρήσεις εξαγοράζουν μικρές startup. Και η Dell εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο πνευματικής ιδιοκτησίας με τον ίδιο τρόπο -έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια εξαγοράζοντας καινοτόμες επιχειρήσεις. Πρέπει όμως να έχεις ανοικτή αρχιτεκτονική για να το κάνεις αυτό. Ακόμα και σήμερα, υπάρχουν λύσεις του ενός, οι proprietary λύσεις. Ως πελάτης πρέπει όμως να πιστεύεις ακράδαντα ότι για παράδειγμα, η Cisco ή η EMC θα παραμένουν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, διαφορετικά κινδυνεύεις να αποκοπείς από τις εξελίξεις.

Στην Dell «δεν πιστεύουμε ότι είμαστε οι πιο έξυπνοι άνθρωποι στον κόσμο. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι πολύ έξυπνοι άνθρωποι εκεί έξω και ότι, εμμένοντας στην ανοικτή αρχιτεκτονική μας, θα μπορέσουμε να τοποθετήσουμε με επιτυχία την καινοτομία τους ως έναν επίπεδο, επάνω της», καταλήγει το επί 20ετίας στέλεχος της Dell.

«Οι Έλληνες, οι πλέον πιστοί στην Dell ανά την Ευρώπη»

Αργότερα, θα συζητήσουμε για την παρουσία της Dell στον κόσμο και ειδικότερα στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Η Άνια αναφέρεται στις αλλαγές που έχουν επέλθει στην βιομηχανία της πληροφορικής τα τελευταία χρόνια, αναφέροντας χαρακτηριστικά την πώληση και του τμήματος διακομιστών αρχιτεκτονικής x86 από την ΙΒΜ στην Lenovo, στον διαχωρισμό της Hewlett Packard σε δύο διακριτούς τομείς, στις αλλαγές στην Microsoft.

Εν μέσω τόσων αλλαγών, «εμείς στην Dell είμαστε σχετικά σταθεροί και εστιάζουμε στους πελάτες, όχι στους μετόχους», θα μας πει, συμπληρώνοντας τον ισχυρισμό της με αριθμούς: «Κερδίσαμε διεθνώς μερίδιο για τα τελευταία 8 τρίμηνα-πλην ενός-, είμαστε Νο1 στους server στην Ευρώπη και Νο 2 διεθνώς, αλλά η απόσταση με την HP μικραίνει. Προηγούμαστε στον τομέα των server που αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό και γι’αυτό πιστεύουμε ότι σύντομα θα την προσπεράσουμε.

Στο τμήμα client οι παίκτες είναι τρεις: η Lenovo, η HP και η Dell και «οι άλλοι» με την αγορά να συγκεντρώνεται στους τρεις μεγαλύτερους προμηθευτές. Αν και μεγαλώνουμε, μπορούμε να το κάνουμε ταχύτερα -κι αυτό χρειάζεται. Η αγορά συγκεντρώνεται σε λίγους, αλλά πρέπει να παραμένεις στους 5 πρώτους. Πρέπει να έχει το μέγεθος για να ανταγωνιστείς», περιγράφει η Μόνραντ.

Σε ότι αφορά την πολυετή παρουσία της Dell στην ελληνική αγορά, η Άνια αναφέρεται σε μια ενδιαφέρουσα μέτρηση -το Net Promoter Score, ένα σκορ που δείχνει τον βαθμό στον οποίο οι πελάτες πιστεύουν σε μια επιχείρηση και δίνουν οι ίδιοι ώθηση στην εταιρεία. «Είναι συνειδητή απόφαση στην Ελλάδα να εστιάσουμε στις υπηρεσίες -για να είμαστε όλοι ευτυχείς. Από την αρχή, είπαμε ότι δεν θα προσφέρουμε οτιδήποτε δεν συνοδεύεται από εγγύηση για παραλαβή και επιστροφή εντός δύο ημερών, εγγύηση που αποτελεί για εμάς το ελάχιστο επίπεδο υπηρεσιών στον τελικό πελάτη (consumer). Για τους επαγγελματίες, η εγγύηση αφορά την παραλαβή και επιστροφή την επόμενη εργάσιμη ημέρα και μάλιστα διεθνώς».

  • σ.σ. Η Dell παρέχει σε όλα τα προϊόντα της εγγύηση 2 ετών Dell Next Business Day, με επίσκεψη του τεχνικού την επόμενη εργάσιμη ημέρα στο χώρο του πελάτη. Μάλιστα, για τα περισσότερα προϊόντα για επιχειρήσεις -Precision, Latitude κ.ά.- η Dell παρέχει 3 χρόνια εγγύηση επισκευής του hardware με επίσκεψη του τεχνικού την επόμενη εργάσιμη ημέρα στο χώρο του πελάτη, με δυνατότητα επέκτασης στα 5 χρόνια. Η υπηρεσία ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με την περιοχή.

Στην υπηρεσία αυτή αποδίδεται και ο υψηλός βαθμός πίστης των πελατών της Dell στην Ελλάδα: «Στην Ελλάδα το Net Promoter Score είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, γιατί δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα. Αυτή την τακτική σήμερα την επεκτείνουμε και σε άλλες χώρες γιατί τελικά, έτσι είναι ευχαριστημένοι οι πελάτες μας», καταλήγει η Άνια Μόνραντ.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi, @techingr

Πριν όμως ολοκληρωθεί η συνάντησή μας, θα ανοίξουμε ένα ακόμα κεφάλαιο. Η Άνια Μόνραντ επιδεικνύει ιδιαίτερο πάθος στην ώθηση των γυναικών σε υψηλές θέσεις και δη, στον ανδροκρατούμενο κόσμο της τεχνολογίας. Αναμείνατε την συνέχεια της συνέντευξης της κας Μόνραντ…

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024