Τρόμο προκαλούν οι προδιαγραφές της Google για ένα high-tech αρκουδάκι
Ένα ανθρωπόμορφο αρκουδάκι που θα στρέφει το βλέμμα του, θα εκφράζει την περιέργειά του, θα γέρνει ή θα ξύνει το κεφάλι του, ανάλογα με όσα του λέει το νήπιο είναι σε θέση να κατασκευάσει το καινοτόμο εργαστήριο Google X. Μόλις πρόσφατα κατοχυρώθηκε από το αμερικανικό γραφείο πατεντών μέθοδος που περιγράφει την λειτουργία του, προκαλώντας ταυτόχρονα ανησυχία για την ανάγκη διαρκούς καταγραφής και μεταφοράς όσων λέει ένα παιδί στους διακομιστές της Google.
Spotlight
-
Ολυμπιακοί Αγώνες: Η μάχη για το χρυσό μετάλλιο στις… τιμές των ενοικίων
-
Οικογένεια τουριστών στο Πήλιο κινδύνευσε από την κακοκαιρία - Φούσκωσε ο χείμαρρος και ειδοποίησαν το 112
-
Εύρημα σκελετού παιδιού με σφαίρα στο κεφάλι - Τη γόμα και το μολύβι του, δίπλα
-
Πέθανε ο Αλέξανδρος Πέρρος, γνωστός «ροκάς» της Θεσσαλονίκης
Ένα ανθρωπόμορφο αρκουδάκι που θα στρέφει το βλέμμα του, θα εκφράζει την περιέργειά του, θα γέρνει ή θα ξύνει το κεφάλι του από περιέργεια ανάλογα με όσα του λέει το νήπιο είναι σε θέση να κατασκευάσει το καινοτόμο εργαστήριο Google X. Μόλις πρόσφατα κατοχυρώθηκε από το αμερικανικό γραφείο πατεντών η μέθοδος που περιγράφει την λειτουργία του, προκαλώντας ταυτόχρονα ανησυχία για την ανάγκη διαρκούς καταγραφής και μεταφοράς όσων λέει ένα παιδί στους διακομιστές της Google. Μάλιστα, πολλοί είναι εκείνοι που με αφορμή την κατοχύρωση αυτής της πατέντας ανακαλούν από την μνήμη τους τον Chucky από την ταινία τρόμου «Η κούκλα του σατανά» (1988). Η προοπτική κατασκευής τέτοιων παιχνιδιών χαρακτηρίζεται τουλάχιστον «τρομακτική». Κι αυτό καθώς, το παιχνίδι είναι μια συσκευή που καταγράφει συνομιλίες και δραστηριότητες παιδιών, σχολιάζουν οι αναγνώστες.
Πάντως, η ιδέα για την οποία κατοχυρώθηκε πατέντα στην Google αναφέρεται σε μια κούκλα ή άλλο παιχνίδι που μπορεί να μεταφράσει μια κίνηση ή μια φωνητική εντολή του παιδιού σε εντολή που αλλάζει την κατάσταση μια συσκευής αναπαραγωγής πολυμέσων -όπως θα μπορούσε να είναι η ενεργοποίηση ή η απενεργοποίηση ενός media player. Η Google απαντά στον διεθνή Τύπο πως η κατοχύρωση μεθόδων που αναπτύσσουν οι μηχανικοί της δεν μετατρέπονται απαραίτητα σε προϊόντα -κάποιες κατοχυρωμένες ιδέες ίσως αργότερα ωριμάσουν και μετασχηματιστούν σε προϊόντα και υπηρεσίες.
H ιδέα για ένα παιχνίδι που συζητά με τα παιδιά δεν είναι νέα -φαίνεται μάλιστα ότι πολλά παιδιά θα ζητούσαν από τον Άγιο Βασίλη «μια κούκλα που θα πραγματοποιούσε όλες τους τις ευχές» ή, τουλάχιστον θα μιλούσε μαζί τους.
Αυτή την επιθυμία έχει ήδη καταγράψει η Mattel. Την εορταστική περίοδο του 2015 αναμένεται μια Barbie, έτοιμη να συζητά με τα παιδιά -υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται ανοικτή η πρόσβαση στο Ίντερνετ. Η ToyTalk με την οποία συνεργάζεται για αυτό το σκοπό η Mattel, έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα για την αναγνώριση ομιλίας, την οποία χρησιμοποιεί στα δικά της app για να επιτρέψει στους συγγραφείς παραμυθιών να κάνουν τους χαρακτήρες τους να απαντούν σε ό,τι πιθανολογείται ότι θα πουν τα παιδιά, σε μια ατέρμονη μεταφορά των αλληλεπιδράσεων στο cloud για μελέτη και βελτίωση των αποκρίσεών τους.
H Barbie δεν θα είναι η πρώτη κούκλα που συζητάει. Η πρωτιά μάλλον ανήκει στην Cayla από την Vivid Toys, ενώ ακόμα πιο φιλόδοξα εγχειρήματα βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως αυτό που επιχειρεί η Elemental Path, φτιάχνοντας ένα δεινοσαυράκι που αντλεί την σοφία του από τον υπερυπολογιστή Watson, από την στιγμή που έγινε διαθέσιμος στο cloud. H Cayla είχε γίνει θέμα στο βρετανικό BBC καθώς έγινε φανερό ότι χωρίς την προστασία ενός κωδικού στο σώμα της κούκλας ήταν εφικτό να αλλάξουν εσκεμμένα οι διάλογοι της κούκλας -γεγονός που φέρεται να έλαβε υπόψη της η κατασκευάστρια εταιρεία.
Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr:
- 2012: Υπολογιστές με αφή, όραση, ακοή, όσφρηση και γεύση στα επόμενα 5 χρόνια
- 2014: Δείτε τι σημαίνει φυσική επικοινωνία με τις μηχανές, λέει η Intel από την CES
Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi
In.gr Τεχνολογία
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις