Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Επαναλαμβάνει η επιστημονική κοινότητα τον κίνδυνο των διακρίσεων online

Επαναλαμβάνει η επιστημονική κοινότητα τον κίνδυνο των διακρίσεων online

Μια ακόμα μελέτη που αφορά στον κίνδυνο διακρίσεων από την αδιαφανή επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών τίθεται υπό επιστημονική επιθεώρηση. Το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon και το Διεθνές Ινστιτούτο Computer Science παρατήρησαν ότι όταν επισκέπτονταν δικτυακούς τόπους με αγγελίες εργασίας, οι άνδρες έβλεπαν συχνότερα τις αγγελίες για τις πιο καλοπληρωμένες θέσεις απ'ότι οι γυναίκες.

Μια ακόμα μελέτη που αφορά στον κίνδυνο διακρίσεων από την αδιαφανή επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών τίθεται υπό επιστημονική επιθεώρηση. Το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon και το Διεθνές Ινστιτούτο Computer Science παρατήρησαν ότι όταν επισκέπτονταν δικτυακούς τόπους με αγγελίες εργασίας, οι άνδρες έβλεπαν συχνότερα τις αγγελίες για τις πιο καλοπληρωμένες θέσεις απ’ότι οι γυναίκες. Επίσης, είδαν ότι προβάλλονταν διαφημίσεις που αφορούσαν στην απεξάρτηση όταν η Google δεν δηλώνει ότι καταγράφει και πληροφορία που υποδεικνύει ενδιαφέρον, για οποιοδήποτε λόγο, για τα ναρκωτικά. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν λογισμικό που ανέπτυξαν για να προσομοιώνει την διαδικτυακή συμπεριφορά χρηστών μέσω του λογισμικού AdFisher, αλλάζοντας επιλεκτικά το φύλο και άλλες παραμέτρους, αφήνοντας τις υπόλοιπες ρυθμίσεις για τις διαφημίσεις ίδιες.

Οι διαφημίσεις της Google είναι πανταχού παρών και ως εκ τούτου, οι επιλογές για την προβολή διαφημίσεων μπορεί να έχουν απτές συνέπειες στην ζωή τους, εξηγεί ο Anupam Datta, ένας από τους ερευνητές που συνυπογράφουν την έρευνα αυτή.

Η κυριότερη διαπίστωση των επιστημόνων είναι ότι δεν μπορεί να αποδοθεί στους αλγόριθμους η ευθύνη για τις διακρίσεις που παρατηρούνται. Κι αυτό καθώς, όπως υποστηρίζει η Google, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να επιλέξουν το κοινό -και τα επιμέρους καταγεγγραμμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους- που θα βλέπει τις διαφημίσεις τους. Επίσης, οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν να εξαιρεθούν από την στοχευμένη διαφήμιση και να λάβουν απάντηση στο ερώτημα «Why this ad?». Από την άλλη, τα συστήματα αυτά είναι εξαιρετικά πολύπλοκα, ο τρόπος που λειτουργούν δεν είναι γνωστός ευρύτερα: Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς ποιος ευθύνεται για την παρατηρούμενη διάκριση με βάση το φύλο, η Google ή η επιλογή του διαφημιζόμενου μέσω του συστήματός της; αναρωτιούνται οι ερευνητές. Το θέμα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω είτε από τις ίδιες τις επιχειρήσεις ή, και από ρυθμιστικές Αρχές.

Το σημαντικό θέμα των διακρίσεων online αποτελεί θέμα υπό διερεύνηση επί χρόνια και ιδιαίτερα με την εμφάνιση του όρου «Big data», που αναφέρεται σε μεγάλα σύνολα δεδομένων και την εκμετάλλευσή τους. Δείτε για παράδειγμα:

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024