Ανάλυση κίνησης για 10 χρόνια

Με τα κλικ που «χάρισε» στους ανταγωνιστές της, απαντά η Google στην Ε.Ε.

Με τα κλικ που «χάρισε» στους ανταγωνιστές της, απαντά η Google στην Ε.Ε.
H Μαγκρέιτε Βέστεϊγιερ, Επίτροπος Ανταγωνισμού στην Ε.Ε, έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα των πρακτικών της Google και για το Android.   (Φωτογραφία:  Associated Press )
Η Google αποκρούει τους ισχυρισμούς της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι καταχράζεται την δεσπόζουσα θέση της στην αγορά για να προωθήσει τα δικά της προϊόντα -κυρίως, την δική της μηχανή σύγκρισης τιμών προϊόντων. Στοιχεία που καλύπτουν μια δεκαετία περιλαμβάνονται στην έκθεση της Google, που εκτείνεται σε 150 σελίδες.

Σε σχετική ανάρτηση στο επίσημο Google Europe Blog, ο Κεντ Ουόκερ, Google Senior Vice President υποστηρίζει ότι τα συμπεράσματα της Επιτροπής είναι απλώς εσφαλμένα από κάθε σκοπιά, νομική και οικονομική. «Η μηχανή μας παρείχε είκοσι δισεκατομμύρια δωρεάν κλικ σε aggregators την τελευταία δεκαετία στις χώρες της Ε.Ε., με την δωρεάν κίνηση να αυξάνεται κατά 227%», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Ουόκερ.

Ο εκπρόσωπος της Google χαρακτήρισε επίσης «περίεργη και προβληματική» την απαίτηση της Επιτροπής να προβάλλει η Google πληρωμένο περιεχόμενο που προέρχεται από διαφορετικούς εκδότες και ταξινομείται από άλλες εταιρείες.

Σύμφωνα με τις αιτιάσεις της Επιτροπής στο κείμενο που κοινοποιήθηκε στην Google τον Απρίλιο, οι υπηρεσίες σύγκρισης τιμών προϊόντων επιτρέπουν στους καταναλωτές να αναζητούν προϊόντα σε ιστότοπους διαδικτυακών αγορών και να συγκρίνουν τις τιμές μεταξύ διαφόρων πωλητών. Σύμφωνα με το προκαταρκτικό συμπέρασμα της έρευνας της Επιτροπής, η οποία κινήθηκε τον Νοέμβριο του 2010, η Google επιφυλάσσει συστηματικά ευνοϊκή μεταχείριση στη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών (η οποία επί του παρόντος ονομάζεται «Google Shopping») στις δικές της σελίδες με τα αποτελέσματα γενικής αναζήτησης, για παράδειγμα προβάλλοντας στην οθόνη την υπηρεσία «Google Shopping» σε πιο εξέχουσα θέση. Ενδέχεται, επομένως, έκρινε η Επιτροπή να εκτρέπει τεχνηέντως την κίνηση από ανταγωνιστικές υπηρεσίες σύγκρισης τιμών και να περιορίζει τη δυνατότητά τους να ανταγωνίζονται στην αγορά.

Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία ότι οι χρήστες δεν βλέπουν κατ’ ανάγκη τα σχετικότερα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους, γεγονός που αποβαίνει σε βάρος των καταναλωτών, ενώ καταπνίγει την καινοτομία. Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι η Google, για να δώσει τέλος στη συμπεριφορά αυτή, θα πρέπει να μεταχειρίζεται με τον ίδιο τρόπο τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών και εκείνες των ανταγωνιστών της.

Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα που φτάνουν έως και το 10% των ετήσιων εσόδων μιας επιχείρησης, δηλαδή περισσότερα από 6 δισ. στην περίπτωση της Google, ενώ μπορεί να της επιβάλλει να αλλάξει τον τρόπο που ταξινομεί τα αποτελέσματά της στην Ε.Ε.

Το 90% των αναζητήσεων στο Ίντερνετ στην Ευρώπη γίνεται μέσω Google, όταν στις ΗΠΑ το ποσοστό αυτό είναι 66%.

Εκτός από την έρευνα για τις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. εξετάζει τι συμβαίνει στην αγορά συσκευών με Google Android.

Associated Press, In.gr Τεχνολογία

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Τα σχόλιά σας

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Θέματα: