Για να μην πάθετε σοκ

Τις συστάσεις της για τα «οικονομικά» προγράμματα κινητής υπενθυμίζει η ΕΕΤΤ

Τις συστάσεις της για τα «οικονομικά» προγράμματα κινητής υπενθυμίζει η ΕΕΤΤ
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υπενθυμίζει στους καταναλωτές υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ότι θα πρέπει οι ίδιοι να χαρακτηρίσουν «οικονομικό» το εκάστοτε πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας που πρόκειται να επιλέξουν, αφού ενημερωθούν πλήρως για το κόστος, το περιεχόμενο και την ποιότητά του.

Επίσης, η ανεξάρτητη Αρχή που ελέγχει την αγορά κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα επισημαίνει ότι θα πρέπει να είναι κανείς ιδιαίτερα προσεκτικός όταν χρησιμοποιεί το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας για να αποκτήσει πρόσβαση στο Ίντερνετ, προκαλώντας κίνηση δεδομένων μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, αναφερόμενη προφανώς στον κίνδυνο του επονομαζόμενου «σοκ του λογαριασμού».

  • Ξέρατε ότι... Σε smartphone με Android, απενεργοποιήστε την χρήση δεδομένων (Δεδομένα Δικτύου) σύροντας το συρτάρι γρήγορων ρυθμίσεων με το δάκτυλό σας από το επάνω μέρος της οθόνης του τηλεφώνου σας προς τα κάτω. Όποτε χρειαστεί να ελέγξετε τα e-mail σας, τις ενημερώσεις στα κοινωνικά δίκτυα που συμμετέχετε, κ.λπ. ενεργοποιήστε ξανά τα Δεδομένα Δικτύου και όταν ολοκληρώσετε την ενέργειά σας, απενεργοποιήστε την κίνηση δεδομένων από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας ή αξιοποιήστε τυχόν δωρεάν διαθέσιμο ασύρματο δίκτυο Wi-Fi (πλην κρίσιμων συναλλαγών, π.χ. Web banking).
  • Το app 3G Watchdog είναι μια από τις δωρεάν διαθέσιμες εφαρμογές καταγραφής της κίνησης μέσω 3G, αν και μπορεί να διαφέρει από αυτή του εκάστοτε παρόχου, ο οποίος καταγράφει την κίνηση δεδομένων με βάση την περίοδο τιμολόγησης, που δεν είναι συχνά σαφώς προσδιορισμένη για τον συνδρομητή.

Η Επιτροπή συνιστά επίσης, ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση όλων των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας όταν βρίσκεστε στο εξωτερικό ή σε παραμεθόριες περιοχές της ηπειρωτικής ή νησιωτικής Ελλάδας.  Ξέρετε ότι: Τον Ιούνιο του 2017 θα έρθει το τέλος των χρεώσεων περιαγωγής ανά την ΕΕ

Η ΕΕΕΤ παραπέμπει στην αξιοποίηση της δυνατότητας των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας να ζητήσουν από τον πάροχο την ενεργοποίηση υπηρεσιών ελέγχου χρεώσεων. Δείτε για παράδειγμα, τις Λύσεις Ελέγχου Λογαριασμού της COSMOTE ή τις υπηρεσίες ελέγχου χρήσης και κόστους της Vodafone και απευθυνθείτε στην WIND για την σχετική υπηρεσία ελέγχου κόστους.

Επιπλέον, παραπέμπει στα εργαλεία που έχει η ίδια η ΕΕΤΤ αναπτύξει και διαθέτει στο www.eett.gr ώστε να μπορούν οι ίδιοι οι καταναλωτές να:

  • ελέγχουν την ποιότητα και απόδοση της σταθερής σύνδεσης στο Internet (ADSL/VDSL) με το εργαλείο «ΥΠΕΡΙΩΝ» στην διεύθυνση http://hyperiontest.gr/
  • ενημερώνονται για τη φορητότητα αριθμών σε σταθερό και κινητό τηλέφωνο στον διαδικτυακό τόπο www.foritotita.gr στον οποίο μπορούν επίσης να γνωρίζουν, μέσω ειδικής εφαρμογής, σε ποιο δίκτυο ανήκει συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός ώστε να εκτιμούν το κόστος των κλήσεων
  • ενημερώνονται σε ποιον πάροχο έχει εκχωρηθεί ένας αριθμός αυξημένης χρέωσης μέσω ειδικής εφαρμογής -δοκιμάστε την εφαρμογή. Για παράδειγμα, όταν ο καταναλωτής λαμβάνει μήνυμα στο κινητό του από κάποιον κωδικό της σειράς 54xxx ή αν εντοπίσει στο λογαριασμό του χρεώσεις από 10ψήφιο αριθμό της σειράς 90x xxx xxxx, μπορεί να εισαγάγει τον εν λόγω αριθμό στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΤ, ώστε να εντοπίσει τα στοιχεία της εταιρείας στην οποία ανήκει ο αριθμός και να απευθυνθεί σε αυτήν ή στον πάροχο δικτύου για τυχόν διευκρινίσεις ή ακόμα να προβεί σε καταγγελία.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

In.gr Τεχνολογία

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Τα σχόλιά σας

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Θέματα: