Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Για «κατ' ουσίαν αναίρεση της ανεξαρτησίας της Αρχής» κάνει λόγο η ΕΕΤΤ

Για «κατ’ ουσίαν αναίρεση της ανεξαρτησίας της Αρχής» κάνει λόγο η ΕΕΤΤ

Σοβαρές επιφυλάξεις για το μέλλον της ανεξαρτησίας της εκφράζει με δημοσιευμένη επιστολή της η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, υποδεικνύοντας τα άρθρα του προς ψήφιση το Σάββατο νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ που θεωρεί ότι την απειλούν.

Σοβαρές επιφυλάξεις για το μέλλον της ανεξαρτησίας της εκφράζει με δημοσιευμένη επιστολή της η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, υποδεικνύοντας τα άρθρα του προς ψήφιση το Σάββατο νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ.

Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ αναφέρει ότι στο άρθρο 17 αφαιρείται η ρητή πρόβλεψη ότι η Αρχή «ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανέναν άλλο φορέα» και ταυτόχρονα ορίζει για πρώτη φορά ότι η ΕΕΤΤ «εποπτεύεται από τον Υπουργό Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων». Έτσι, οδηγούμαστε κατ’ ουσίαν στην αναίρεση της ανεξαρτησίας της Αρχής, υποστηρίζει η ΕΕΤΤ.

Η Επιτροπή αναφέρεται επίσης στο άρθρο 18 του σχεδίου νόμου, το οποίο προβλέπει την, δια κοινής υπουργικής απόφασης, συγκρότηση πειθαρχικού συµβουλίου για τα µέλη της ΕΕΤΤ εντός 60 ηµερών από τη θέση σε ισχύ του εν λόγω νόµου, σε αντικατάσταση υφισταµένου και επί θητεία ήδη συγκροτηθέντος πειθαρχικού συµβουλίου. Χαρακτηρίζει δε τη ρύθµιση αυτή «καταφανώς αντίθετη στις περί αµεροληψίας των συλλογικών διοικητικών οργάνων διατάξεις του άρθρου 7 του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας (Κ∆∆/σίας) καθώς και στις αρχές της ίσης µεταχείρισης και του φυσικού δικαστή που διασφαλίζουν το Σύνταγµα (άρθρο 8), ο Χάρτης Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων της ΕΕ και το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύµβασης των ∆ικαιωµάτων του Ανθρώπου (ΕΣ∆Α).».

Επίσης, υποστηρίζει ότι εγείρεται ζήτημα ασφάλειας δικαίου και νομιμότητας η θεσµοθέτηση στο άρθρο 18 πειθαρχικών παραβάσεων «το περιεχόµενο των οποίων προσδιορίζεται δια ευρείας ή αόριστης αξιολογικού τύπου διατύπωσης».

Σε ότι αφορά στα αµιγώς τεχνικά θέµατα, μέρος των παρατηρήσεων της Αρχής έχουν ενσωµατωθεί στο σχέδιο νόµου που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Επισημαίνει ωστόσο, τέσσερα σηµαντικά σηµεία κάποια από τα οποία, είχαν τεθεί στην δηµόσια διαβούλευση και δεν έχουν ληφθεί υπόψη, και τα οποία είναι τα παρακάτω:

α) Σύµφωνα µε το δίκαιο της ΕΕ και τη νοµολογία του ∆ΕΚ, όταν το Κράτος έχει στον διοικητικό του έλεγχο δίκτυα που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οι κανονιστικές αρµοδιότητες πρέπει να ανατίθενται σε ανεξάρτητο φορέα. Στην συγκεκριµένη περίπτωση πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσο είναι συµβατό µε το ευρωπαϊκό δίκαιο το Υπουργείο να έχει την αρµοδιότητα διαµόρφωσης του Χάρτη Συχνοτήτων, να έχει την αρµοδιότητα να ανακαλεί ή να τροποποιεί χορηγηθέντα δικαιώµατα χρήσης ραδιοσυχνοτήτων (εφόσον δεν µεταφέρουν τουλάχιστον 4 προγράµµατα για 4 µήνες όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόµου) ενώ ταυτόχρονα την ίδια στιγµή θα ελέγχει ένα από τα δίκτυα που θα παρέχουν υπηρεσίες στην εν λόγω αγορά όπως αυτό της ΕΡΤnet Α.Ε.

β) Η πρόβλεψη του άρθρου 19 για αφαίρεση πολυπλέκτη εφόσον δεν χρησιµοποιείται πλήρως έρχεται σε σύγκρουση µε τους όρους και τις υποχρεώσεις που έχουν επιβληθεί στα δικαιώµατα που
χορηγήθηκαν µέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας. Στην συγκεκριµένη περίπτωση πρέπει να διερευνηθεί η τυχόν έγερση αξιώσεων αποζηµιώσεων από τον πάροχο δικτύου.

γ) Σε περίπτωση που η Πολιτεία αφαιρέσει πολυπλέκτη από τον υφιστάµενο πάροχο λόγω µη
χρησιµοποίησής του, αυτό θα µπορούσε να οδηγήσει και στην απονοµή του λεγόµενου ψηφιακού
µερίσµατος ΙΙ, δηλαδή του φάσµατος των 700 MHz, µε απελευθέρωση συχνοτήτων από την ψηφιακή τηλεόραση και την παροχή προς χρήση σε υπηρεσίες κινητής ευρυζωνικότητας 4G αποδίδοντας σηµαντικά έσοδα στο κράτος. Αυτή η δυνατότητα προβλέπεται ρητά στο δικαίωµα που χορηγήθηκε στον υφιστάµενο πάροχο δικτύου. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (RSPG Opinion on the future use of UHF band in the EU) κατευθύνεται σε οδηγία, έτσι ώστε όλα τα κράτη µέλη έως το 2020 να έχουν εκχωρήσει το εν λόγω φάσµα για δίκτυα 4G.

Αντίθετα, αν η αφαίρεση πολυπλέκτη γίνεται για να εκχωρηθεί το αφαιρούµενο φάσµα σε νέο δίκτυο ευρυεκποµπής, θα πρέπει να ορισθούν από τώρα οι διαδικασίες µε τις οποίες θα βρεθεί το αναγκαίο φάσµα µεταξύ των δύο παρόχων ευρυεκποµπής ώστε να µην θιγεί το δηµόσιο συµφέρον της έγκαιρης απόδοσης του µερίσµατος ΙΙ.

δ) Τέλος σε περίπτωση που η νέα ΕΡΤnet ΑΕ λάβει υποδοµές και φάσµα από το Κράτος, καθώς θα
είναι ανταγωνιστική άλλων δικτύων επίγειας ψηφιακής ευρυεκποµπής, θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι οι διατάξεις του Άρθρου 16 του νοµοσχεδίου, δεν εγείρουν θέµατα παράνοµης κρατικής ενίσχυσης και ότι ακολουθείται η προβλεπόµενη διαδικασία από την ΕΕ εφόσον τίθεται θέµα εφαρµογής της.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024