Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Google: Εάν υπάρχει τιμόνι και φρένα στο αυτόνομο όχημα, κινδυνεύετε

Google: Εάν υπάρχει τιμόνι και φρένα στο αυτόνομο όχημα, κινδυνεύετε

Η αρμόδια υπηρεσία για την ασφάλεια της αυτοκίνησης στις Ηνωμένες Πολιτείες έκρινε ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του αυτόνομου αυτοκινήτου της Google μπορεί να θεωρηθεί «οδηγός» σύμφωνα με την ομοσπονδιακή νομοθεσία, όπως μεταδίδει το Reuters. Η απόφαση αυτή χαρακτηρίζεται ένα μεγάλο βήμα πριν την καθοριστική έγκριση της κυκλοφορίας των αυτόνομων οχημάτων της εταιρείας, αλλά και άλλων κατασκευαστών, στους δρόμους των ΗΠΑ.

Η αρμόδια υπηρεσία για την ασφάλεια της αυτοκίνησης στις Ηνωμένες Πολιτείες έκρινε ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του αυτόνομου αυτοκινήτου της Google μπορεί να θεωρηθεί «οδηγός» σύμφωνα με την ομοσπονδιακή νομοθεσία, όπως μεταδίδει το Reuters. Η απόφαση αυτή χαρακτηρίζεται ένα μεγάλο βήμα πριν την καθοριστική έγκριση της κυκλοφορίας των αυτόνομων οχημάτων της εταιρείας, ανοίγοντας το δρόμο και σε άλλους κατασκευαστές, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, η Διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας σε επιστολή-απάντηση προς την Google, δέχτηκε ότι το αυτόνομο όχημα της Google «δεν θα έχει οδηγό με την παραδοσιακή έννοια του όρου τον τελευταίο αιώνα», αναφέρεται στην απάντηση της υπηρεσίας. Είχε προηγηθεί επιστολή της Google το Νοέμβριο του 2015, στην οποία πρότεινε στην υπηρεσία ένα πρότυπο του αυτόνομου οχήματός της. Αποδεχόμαστε ότι ο όρος «οδηγός» αναφέρεται στο σύστημα αυτόματης οδήγησης, αναφέρεται στην απάντηση της υπηρεσίας, που αναμένεται να αναρτηθεί στο δικτυακό της τόπο, στη διεύθυνση nhtsa.gov/

Ωστόσο, τονίζεται πως συνεχίζουν να υπάρχουν νομικά εμπόδια για να επιτραπεί η κυκλοφορία του προτύπου που περιγράφεται στους αμερικανικούς δρόμους. Ένα από αυτά είναι ότι η νομοθεσία προβλέπει πως θα πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν τα καθιερωμένα συστήματα ελέγχου του αυτοκινήτου από άνθρωπο, όπως για παράδειγμα τα παραδοσιακά πεντάλ πέδησης, τα φρένα.

Η Google στην επιστολή της στην υπηρεσία αντιτείνει ότι η ύπαρξη των παραδοσιακών μηχανισμών που επιτρέπουν στους επιβάτες να αναλάβουν τον έλεγχο του αυτόνομου οχήματος -όπως το τιμόνι, τα φρένα, ή το γκάζι- συνιστούν τον πραγματικό κίνδυνο, και όχι η απουσία τους. Κι αυτό καθώς, οι επιβαίνοντες θα μπουν στον πειρασμό να τα χρησιμοποιήσουν, ή θα θεωρήσουν ότι πρέπει να το κάνουν, παρακάμπτοντας τις αποφάσεις του συστήματος αυτόνομης οδήγησης, σημειώνει η εταιρεία.

Ως εκ τούτου, είναι φανερό ότι οι επιφυλάξεις των ανθρώπων ως προς τα πρώτα οχήματα χωρίς οδηγό, με την παραδοσιακή έννοια του όρου, μπορούν να θέσουν τελικά σε κίνδυνο την ασφάλεια όσων επιβαίνουν σε αυτό. Και η ύπαρξη των συστημάτων παραδοσιακού χειρισμού μπορεί πράγματι να θεωρηθούν ως προτροπή προς χρήση, ιδιαίτερα αν πιστεύει κανείς ότι «πάντα ο άνθρωπος γνωρίζει καλύτερα».

Πάντως, η αμερικανική υπηρεσία επισημαίνει ότι οι ισχύοντες κανόνες θα επανεξεταστούν πριν επιτραπεί στη Google, ή σε οποιοδήποτε άλλο κατασκευαστή, να διαθέσουν αυτόνομα οχήματα στην αγορά.

H Google πάντως, δηλώνει έτοιμη για το δρόμο…

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr, ποιος φοβάται την τεχνητή νοημοσύνη καθώς και την πρόκληση που αντιμετωπίζει η Google, μαθαίνοντας στις μηχανές της να μαθαίνουν…

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

Reuters,In.gr Τεχνολογία

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024