Επαγγελματική δικτύωση από το Office

Υπό όρους, η E.E. εγκρίνει την εξαγορά του LinkedIn από την Microsoft

Υπό όρους, η E.E. εγκρίνει την εξαγορά του LinkedIn από την Microsoft
  (Φωτογραφία:  Reuters )
Όταν η Microsoft τοποθέτησε 26 δισεκατομμύρια δολάρια στο ταμείο του LinkedIn, ο επικεφαλής της, Σάτια Ναντέλα, το είχε πει: ««Μαζί, θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη του LinkedIn καθώς και των Office 365 και Dynamics», φανερώνοντας τα σχέδιά του για περαιτέρω προώθηση της πλατφόρμας δικτύωσης επαγγελματιών και επιχειρήσεων με τη δύναμη της δημοφιλούς υπηρεσίας πλέον Office και του λογισμικού διαχείρισης πόρων και πελατών.

Λίγο αργότερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού κλήθηκε να βεβαιώσει ότι δεν θα έδινε την έγκρισή της για αυτή την εξαγορά εάν προηγουμένως δεν εξέταζε ενδελεχώς ότι δεν θα επαναληφθεί η ιστορία: η Microsoft εκμεταλλευόμενη την κυριαρχία της στην αγορά λειτουργικών συστημάτων για PC θα προωθούσε ένα ακόμα δικό της προϊόν, καταδικάζοντας σε θάνατο εναλλακτικές υπηρεσίες επαγγελματικής δικτύωσης. Επίσης, εξετάστηκαν ανησυχίες για ενδεχόμενη προέλαση και στην αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης.

  • Ξέρετε ότι... στο Office 365 για παράδειγμα από το mail σας έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε «Πρόσθετα» στο Outlook (με πρόσβαση στα προσωπικά σας στοιχεία) που διευρύνουν τη λειτουργικότητά του. Με το πρόσθετο LinkedIn, μπορείτε για παράδειγμα να στείλετε άμεσα στον αποστολέα ενός e-mail αίτημα για να δικτυωθείτε στο LinkedIn.
Πράγματι, η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. εξέτασε τις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν από ανταγωνιστικές υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν σε Αυστρία, Γερμανία και Πολωνία και έκρινε ότι, υπό προϋποθέσεις, αποδέχεται την συναλλαγή ως ακίνδυνη για τον υγιή ανταγωνισμό στον τομέα των υπηρεσιών επαγγελματικής δικτύωσης.

  • Ξέρατε ότι... Ο μεγαλύτερος πολέμιος της εξαγοράς αυτής υπήρξε η Salesforce. Η Microsoft θα έχει στα χέρια της το επαγγελματικό ιστορικό 450 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 200 χώρες και θα έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί στους ανταγωνιστές της την πρόσβαση στα στοιχεία αυτά, ήταν μια από τις ανησυχίες που εκφράστηκαν. H LinkedIn αρνήθηκε την προσφορά της Salesforce παρά το γεγονός ότι ήταν υψηλότερη από αυτή της Microsoft («ήταν όμως όλα σε μετρητά και με λιγότερο ρίσκο»). Η Microsoft κατέβαλλε 26 δισεκατομμύρια δολάρια (24,09 δισ. ευρώ) τοις μετρητοίς, και αυτή η εξαγορά είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της.
Δηλαδή, δεν βρήκε πώς θα μπορούσε αυτή η εξαγορά να βλάψει τον ανταγωνισμό σε διάφορες αγορές, στις οποίες αφορά: όχι μόνο στα επαγγελματικά δίκτυα, αλλά και στους τομείς του λογισμικού για τη διαχείριση των σχέσεων των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους (CRM) ή του λογισμικού για την διαχείριση των πόρων σε επιχειρησιακά περιβάλλοντα (ERP).

Εντούτοις, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. θα επιτηρεί, μέσω ανεξάρτητου επιμελητή, επί πέντε χρόνια την πρακτική της Microsoft για να διασφαλίσει ότι η εταιρεία συμμορφώνεται με τους ακόλουθους όρους, για τους οποίους δεσμεύεται:

  • Οι κατασκευαστές ή οι διανομείς υπολογιστών θα είναι ελεύθεροι να επιλέξουν εάν θα εγκαθιστούν ή όχι το LinkedIn σε συστήματα με Windows. Οι τελικοί χρήστες θα μπορούν επίσης να το απεγκαταστήσουν, εάν ο κατασκευαστής το έχει εγκαταστήσει εκ των προτέρων.
  • Οι ανταγωνιστικές πλατφόρμες επαγγελματικής δικτύωσης θα διατηρήσουν το δικαίωμα να εμφανίζονται ως εναλλακτική επιλογή στις εφαρμογές του Office (ως πρόσθετα) και θα έχουν πρόσβαση στις απαραίτητες πύλες εισόδου προς αυτό (API).
  • H Microsoft θα είναι υποχρεωμένη να παρέχει πρόσβαση στο λεγόμενο Microsoft Graph, μια πύλη για τους software developers, από την οποία με τη συγκατάθεση βέβαια του χρήστη, θα έχουν πρόσβαση σε στοιχεία που φυλάσσονται σε διακομιστές της Microsoft (στο Microsoft cloud), όπως οι επαφές τους, τα ραντεβού στο ημερολόγιό τους, τα e-mail τους κ.ά. Αυτά τα δεδομένα θα μπορούν να τα αξιοποιήσουν για να αυξήσουν τους συνδρομητές σε άλλες πλατφόρμες επαγγελματικής δικτύωσης.

H εξαγορά έχει ήδη γίνει δεκτή από τις αρμόδιες αρχές σε ΗΠΑ, Καναδά και Βραζιλία.

tech.in.gr

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: