Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η μάχη της Google με τις «κακές διαφημίσεις» το 2016

Η μάχη της Google με τις «κακές διαφημίσεις» το 2016

Mέσα στο 2016 η Google κατέβασε 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική της για τις διαφημίσεις, αριθμός διπλάσιος από τις ψευδείς διαφημίσεις που αφαίρεσε το 2015. «Αν περνούσατε ένα δευτερόλεπτο αφαιρώντας καθεμία από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, θα σας έπαιρνε πάνω από 50 χρόνια για να τα καταφέρετε. Όμως η τεχνολογία μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα.», σημειώνει ο Σκοτ Σπένσερ, επικεφαλής της ομάδας Sustainable Ads.

Στην πολιτική της Google για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ψευδών/παραπλανητικών διαφημίσεων αναφέρθηκε εκτενώς ο επικεφαλής του τμήματος Sustainable Ads στην Google, Σκοτ Σπένσερ, κάνοντας μια αναθεώρηση για ολόκληρο το έτος.

Όπως σημειώνει, οι ψευδείς διαφημίσεις μπορούν να καταστρέψουν την διαδικτυακή εμπειρία για όλους. Προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές. Μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, καθώς και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό. Τελικά, οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν μια απειλή για τους χρήστες, τους συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου διαδικτύου.

Mέσα στο 2016 η Google κατέβασε 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική της για τις διαφημίσεις, αριθμός διπλάσιος από τις ψευδείς διαφημίσεις που αφαίρεσε το 2015. «Αν περνούσατε ένα δευτερόλεπτο αφαιρώντας καθεμία από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, θα σας έπαιρνε πάνω από 50 χρόνια για να τα καταφέρετε. Όμως η τεχνολογία μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα.», σημειώνει ο Σκοτ Σπένσερ.

Το 2016, μεταξύ άλλων, η Google απαγόρευσε τις διαφημίσεις για τα πρόσκαιρα δάνεια (payday loans), που καταλήγουν συχνά σε υπέρογκους λογαριασμούς και υψηλό ποσοστό αθέτησης για τους χρήστες. Σε έξι μήνες από τότε που θεσπίστηκε η πολιτική αυτή, απενεργοποίησε περισσότερες από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια. Επίσης, βελτίωσε την τεχνολογία ώστε να εντοπίζει και να απενεργοποιεί ψευδείς διαφημίσεις ακόμη πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις “trick to click” εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος με στόχο να πείσουν τους χρήστες να τις επιλέξουν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι συχνά κατεβάζουν κακόβουλο λογισμικό (malware). Το 2016, η Google δηλώνει ότι τα συστήματά της εντόπισαν και απενεργοποίησαν στο σύνολο 112 εκατομμύρια διαφημίσεις “trick to click”, αριθμός εξαπλάσιος απ’ ότι το 2015.

Παραδείγματα ψευδών διαφημίσεων, 2016

Διαφημίσεις παράνομων προϊόντων –φάρμακα και τυχερά παιχνίδια

Κάποιες από τις πιο κοινές ψευδείς διαφημίσεις που συναντάμε στο διαδίκτυο είναι διαφημίσεις που προάγουν παράνομες δραστηριότητες ή προϊόντα. Το 2016, η Google διέκρινε σημαντική αύξηση στο διαδίκτυο των παράνομων διαφημίσεων για φάρμακα και απενεργοποίησε πάνω από 68 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικές με την περίθαλψη -κατά πολύ περισσότερες από τις 12,5 εκατομμύρια το 2015.

Παρομοίως, είδαμε περισσότερες προσπάθειες να διαφημιστούν προσφορές σχετικές με τυχερά παιχνίδια, χωρίς την κατάλληλη άδεια από τους ρυθμιστές στις χώρες που λειτουργούν. Κατεβάσαμε πάνω από 17 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικά με τυχερά παιχνίδια μέσα στο 2016.

Παραπλανητικές διαφημίσεις

Κάποιες διαφημίσεις προσπαθούν να πάρουν clicks και προβολές με το να παραπλανούν τους χρήστες με ερωτήσεις όπως: «Κινδυνεύεις από αυτήν την σπάνια δερματολογική ασθένεια;» ή με το να προτείνουν θαυματουργές θεραπείες, όπως ένα χάπι που θα σας βοηθούσε να χάσετε 50 κιλά μέσα σε τρεις μέρες χωρίς κόπο. Μέσα στο 2016, η Google κατέβασε περίπου 80 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις που στόχευαν να εξαπατήσουν, να παραπλανήσουν και αναστατώσουν τους χρήστες.

Ψευδείς διαφημίσεις στο κινητό: Διαφήμιση… Self-clicking

Αν σας έχει τύχει ποτέ να χρησιμοποιείτε το κινητό σας και ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση, να καταλήξετε στο app store και να κατεβάσετε μια εφαρμογή που δεν γνωρίζετε, μια “self-clicking” διαφήμιση μπορεί να είναι η αιτία.

Μέσα στο 2015, η Google απενεργοποίησε μόλις μερικές χιλιάδες από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, αλλά μέσα στο 2016, τα συστήματά της εντόπισαν και απενεργοποίησαν πάνω από 23.000 self-clicking διαφημίσεις στις πλατφόρμες της, μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Διαφημίσεις που προσπαθούν να ξεγελάσουν το σύστημα

Οι απατεώνες γνωρίζουν ότι οι διαφημίσεις για ορισμένα προϊόντα -όπως διαιτητικά συμπληρώματα ή πρόσκαιρα δάνεια – δεν επιτρέπονται από τις πολιτικές της Google. Τον τελευταίο χρόνο, η Google αφαίρεσε σχεδόν 7 εκατομμύρια κακές διαφημίσεις που επιχειρούσαν να ξεγελάσουν τα συστήματα εντοπισμού της.

Μέσα στο 2016, παρατηρήσαμε την αύξηση των tabloid cloakers – ένα νέο είδος απάτης που προσπαθεί να ξεγελάσει το σύστημά μας μεταμφιεσμένη σε μέσο προβολής ειδήσεων. Οι cloakers συχνά εκμεταλλεύονται επίκαιρα θέματα -τις κυβερνητικές εκλογές, μια είδηση που έχει απήχηση ή μια γνωστή προσωπικότητα και φτιάχνουν τις διαφημίσεις τους να μοιάζουν με τίτλους ειδησεογραφικών ιστοτόπων. Όμως, όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε αυτήν την ιστορία, μεταφέρονται σε μια ιστοσελίδα που πουλάει διαιτητικά προϊόντα, και όχι ένα ενημερωτικό άρθρο.

«Για να καταπολεμήσουμε τους cloakers, αφαιρούμε τους ίδιους τους απατεώνες, και τους απαγορεύουμε να διαφημιστούν σε εμάς ξανά. Μέσα στο 2016, αναστείλαμε πάνω από 1.300 λογαριασμούς για tabloid cloaking. Δυστυχώς, αυτό το είδος ψευδούς διαφήμισης ανεβαίνει σε δημοτικότητα καθώς οι χρήστες κάνουν click σε αυτές. Και αρκετοί απατεώνες μπορούν να τρέξουν πολλές κακές διαφημίσεις: Κατά την διάρκεια ενός σκαναρίσματος για tabloid cloaking το Δεκέμβριο 2016, αφαιρέσαμε 22 cloakers που ήταν υπεύθυνοι για διαφημίσεις που έχουν προβληθεί πάνω από 20 εκατομμύρια φορές από χρήστες στο διαδίκτυο μέσα σε μια μόνο εβδομάδα.»

Χτυπώντας το “κακό” στη ρίζα

Η Google όταν εντοπίζει διαφημίσεις που παραβιάζουν τις πολιτικές της, μπλοκάρει τη διαφήμιση ή τον διαφημιζόμενο, ανάλογα με την παραβίαση. Αλλά κάποιες φορές χρειάζεται και η αναστολή της ιστοσελίδας που προβάλλεται στην διαφήμιση (την ιστοσελίδα που βλέπουν οι χρήστες αφού κάνουν κλικ). Για παράδειγμα, ενώ απενεργοποίησε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια (payday loans) τον τελευταίο χρόνο, ανέστειλε τη λειτουργία 8.000 ιστοσελίδων που προάγουν πρόσκαιρα δάνεια.

Ιδού κάποια παραδείγματα κοινών παραβιάσεων κανονισμών που εντοπίσαμε ανάμεσα σε κακές ιστοσελίδες μέσα στο 2016, από την Google:

  • Κλείσαμε 47.000 ιστοσελίδες που προέβαλαν περιεχόμενο και προϊόντα σχετικά με δίαιτες.
  • Κλείσαμε πάνω από 15.000 ιστοσελίδες ανεπιθύμητου λογισμικού και απενεργοποιήσαμε 900.000 διαφημίσεις που οδηγούσαν σε κακόβουλο λογισμικό.
  • Αναστείλαμε τη λειτουργία περίπου 6.000 ιστοσελίδων και 6.000 λογαριασμών επειδή προσπαθούσαν να διαφημίσουν πλαστά αγαθά, όπως ρολόγια απομιμήσεις.

«Στρέβλωση περιεχομένου»

Έχουμε μακροχρόνιες πολιτικές που απαγορεύουν τους χρήστες του AdSense από το να ανεβάζουν διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που βοηθούν τους απατεώνες να παραπλανούν τους χρήστες, όπως μια ιστοσελίδα όπου αγοράζεις ψεύτικα διπλώματα ή ερευνητικές εργασίες που προέρχονται από λογοκλοπή, γράφει ο Σκοτ Σπένσερ.

Τον Νοέμβριο, διευρύναμε την πολιτική μας και παρουσιάζοντας την υπηρεσία AdSense misrepresentative content, που μας βοηθά να αναλάβουμε δράση εναντίον των διαχειριστών ιστοσελίδων που παραποιούν την ταυτότητά τους και παραπλανούν χρήστες με το περιεχόμενό τους.

Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, αναθεωρήσαμε 550 ιστοσελίδες που ήταν ύποπτες για διαστρέβλωση περιεχομένου στους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων παραπλανητικών ειδησεογραφικών οργανισμών. Λάβαμε δράση απέναντι σε 340 από αυτούς που παραβίασαν την πολιτική μας, τόσο για διαστρέβλωση όσο και για άλλες παραβιάσεις, και σχεδόν 200 εκδότες εκδιώχθηκαν από το δίκτυο μας.

Η Google δηλώνει τέλος πως υποστηρίζει τις προσπάθειες του κλάδου, όπως αυτή της Coalition for Better Ads. Εντούτοις, αναγνωρίζει πως «ακόμη και αν αφαιρέσαμε περισσότερες ψευδείς διαφημίσεις το 2016 από ποτέ, η μάχη δεν σταματά εδώ. Την ώρα που εμείς επενδύουμε για να έχουμε καλύτερο εντοπισμό, οι απατεώνες επενδύουν σε ακόμη πιο εκλεπτυσμένες προσπάθειες να ξεγελάσουν τα συστήματά μας.», καταλήγει ο επικεφαλής των Sustainable Ads.

tech.in.gr

Sports in

Μπακς: Παραμένει εκτός ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, χάνει και το Game 3 με τους Πέισερς

Χωρίς τον Γιάννη Αντετοκούνμπο θα αγωνιστούν οι Μπακς κόντρα στους Πέισερς, στο τρίτο ματς της σειράς των Play-offs, όπως ανακοίνωσαν επίσημα τα «Ελάφια»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024