Το σύστημα LiDAR στην οροφή

Waymo εναντίον Uber «για τα μάτια» στο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό

Waymo εναντίον Uber «για τα μάτια» στο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό
Το σύστημα LiDAR αποτελείται από προηγμένους αισθητήρες απόστασης με λέιζερ σε ένα περιστρεφόμενο σύστημα στην οροφή, αλλά και σε πρόσθετους αισθητήρες που καλύπτουν τον χώρο πιο κοντά στο σώμα του οχήματος που δεν καλύπτονται από το σύστημα στην οροφή.  
Η Waymo, η αυτόνομη πλέον μονάδα της Alphabet που κατασκευάζει τα αυτόνομα οχήματα της Google, μηνύει την Uber Technologies και τη νέα θυγατρική των αυτόνομων φορτηγών της, Otto, για κλοπή εμπορικών μυστικών, στην οποία αποδίδει την ταχεία ανάπτυξη των ανταγωνιστικών αυτόνομων οχημάτων τους.

Η κατηγορία για κλοπή αφορά το σύστημα LiDAR που έχει αναπτύξει η Waymo, ένα σύστημα αισθητήρων με λέιζερ που μετρούν την απόσταση από εμπόδια και διαβάτες γύρω από το όχημα που οδηγείται μόνο του.

  • Μάλιστα, στις αρχές του έτους η Waymo γιόρταζε την επιτυχία της προσπάθειάς της να μειώσει κατά 90% το κόστος του πλέον ακριβού συστήματος ενός αυτοκινήτου χωρίς οδηγό, του συστήματος των αισθητήρων στην οροφή, στο μπροστινό και πίσω μέρος του, που βλέπουν σε ακτίνα 360 μοιρών τι βρίσκεται γύρω τους, ακόμα και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες (ομίχλη, βροχή). Συγκεκριμένα, το κόστος του νεότερου συστήματος LiDAR που αναπτύχθηκε τα τελευταία επτά χρόνια στα εργαστήρια της Google έπεσε από τα 75.000 δολάρια στα 7.500 δολάρια. Από το κόστος ενός αξιόπιστου τέτοιου συστήματος εξαρτάται η ταχύτητα της διάδοσης της χρήσης αυτόνομων οχημάτων και φυσικά, αποτελεί ένα από τα πλέον πολύτιμα εμπορικά μυστικά όσων επιχειρούν στον ανερχόμενο αυτό τομέα.

«Η τεχνολογία LiDAR της Uber είναι η τεχνολογία LiDAR της Waymo», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική μηνυτήρια αναφορά που υποβλήθηκε στην βόρεια επαρχία της Καλιφόρνιας.

H Uber δήλωσε ότι θα λάβει σοβαρά υπόψη της τις καταγγελίες σε βάρος υπαλλήλων της Uber και της Otto και θα τις εξετάσει ενδελεχώς.

Η Waymo ισχυρίζεται ότι πίσω από την κλοπή αυτή βρίσκεται ο επικεφαλής της εταιρείας που ίδρυσε υψηλόβαθμο στέλεχος της Google στο σχετικό πρότζεκτ για τα οχήματα χωρίς οδηγό. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως ο Anthony Levandowski πριν παραιτηθεί τον Ιανουάριο του 2016 από την Google κατέβασε 14.000 εμπιστευτικά αρχεία -συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων του συστήματος LiDAR- και επιχείρησε να μην αφήσει ίχνη πίσω του, φορμάροντας το λάπτοπ του. Στη συνέχεια, ίδρυσε την Otto, η οποία εξαγοράστηκε τον Μάιο του 2016 από την Uber αντί 680 εκατομμυρίων δολαρίων.

  • Ξέρατε ότι... Η Tesla βρίσκεται επίσης στα δικαστήρια κατηγορώντας τον πρώην επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης του δικού της συστήματος αυτόνομης οδήγησης (Autopilot). Συγκεκριμένα, κατηγορεί τον Sterling Anderson ότι επιχείρησε να δελεάσει τους μηχανικούς της να τον ακολουθήσουν σε μια νέα σχετική προσπάθεια στην νεότευκτη Aurora Innovation  με τον Chris Urmson, τον επί επτάμισι χρόνια επικεφαλής του συστήματος αυτόνομης οδήγησης της Google που είχε πλέον παραιτηθεί. Ο Anderson κατέβασε εμπιστευτικά έγγραφα, μετά διέγραψε τα πάντα από τον υπολογιστή και το iPhone του για να καλύψει τα ίχνη, αναφέρεται στην μήνυση που υποβλήθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο της Καλιφόρνια (Santa Clara County).

Η Waymo υποστηρίζει ότι οι Uber/Otto επιχείρησαν «να κόψουν δρόμο», για να φτάσουν γρήγορα στο σημείο να την ανταγωνιστούν, αφού για την ανάπτυξη του δικού της LiDAR χρειάστηκαν προσπάθειες επτά χρόνων, όταν οι Uber/Otto παρουσίασαν ένα με «σημαντικές ομοιότητες» μέσα σε εννέα μήνες. Το σχέδιο αυτό αναφέρεται ότι έπεσε στα χέρια της Google κατά λάθος από ένα e-mail προμηθευτή υποσυστημάτων, αναφέρει το Reuters.

Reuterstech.in.gr

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: