Google DeepMind AlphaGo vs. Ke Jie

Δεύτερη και καθοριστική ήττα του κινέζου μάστερ στο GO από τη μηχανή

Δεύτερη και καθοριστική ήττα του κινέζου μάστερ στο GO από τη μηχανή
«Πέρυσι, πίστευα ότι ο AlphaGo έπαιζε τόσο καλά όσο και ένας άνθρωπος, σήμερα όμως πιστεύω πως παίζει σαν τον Θεό του Go», σχολίασε ο ηττημένος μάστερ του αρχαίου κινέζικου παιχνιδιού Go. O 19χρονος κινέζος πρωταθλητής Ke Jie έχασε στην πόλη του νερού Wuzhen στην Κίνα και τη δεύτερη παρτίδα Go από τον αλγόριθμο AI που αναπτύχθηκε από το τμήμα DeepMind της Google και δήλωσε ότι δεν θα αναμετρηθεί ξανά με την τεχνητή νοημοσύνη, «επειδή αναπτύσσεται ραγδαία». H νίκη ανήκει πλέον στον αλγόριθμο αντιμετώπισης των προκλήσεων ενός εξαιρετικά πολύπλοκου παιχνιδιού. Ο AlphaGo δεν διδάχτηκε καν τους κανόνες του -έμαθε όμως, παίζοντας με τους καλύτερους.

Το παιχνίδι μεταδόθηκε ζωντανά από το YouTube και ενημερώσεις για την εξέλιξη των δύο παρτίδων δημοσιεύονταν μέσω Twitter. Εντούτοις, αμφότερες οι υπηρεσίες της Google δεν είναι προσβάσιμες στην Κίνα, όπως και το Google Search. Πολλοί θεωρούν όμως ότι το παιχνίδι εντάσσεται σε μια προσπάθεια της Alphabet -μητρικής της Google- να γεφυρώσει τις διαφωνίες με την κυβέρνηση της Κίνας. Εξάλλου, το γεγονός της αναμέτρησης με τον κινέζο πρωταθλητή καλύφθηκε εκτενώς στα εγχώρια μέσα ενημέρωσης και από το Weibo -υπηρεσία αντίστοιχη με το αμερικανικό Twitter-, από το οποίο ο Ke απευθύνεται σε 3,5 εκατομμύρια ανθρώπους.

  • Ξέρατε ότι... Το ταμπλό του Γκο είναι ένας πίνακας με 19 επί 19 τετράγωνα, στα οποία οι δύο παίκτες παίζουν εναλλάξ τοποθετώντας μαύρα ή άσπρα βότσαλα. Κάθε παίκτης προσπαθεί να περικυκλώσει τα πούλια του αντιπάλου του έτσι ώστε να μην υπάρχουν ελεύθερες θέσεις γύρω του. Τα περικυκλωμένα πούλια απομακρύνονται από τον ταμπλό και η τελική βαθμολογία υπολογίζεται από την περιοχή που ελέγχει ο κάθε παίκτης και τον αριθμό των βότσαλων που κατάφερε να φυλακίσει. Σε μια τυπική αναμέτρηση των 150 κινήσεων, οι πιθανές διατάξεις των πετρών στο ταμπλό φτάνει τις 10170 -ένας αριθμός μεγαλύτερος από τον αριθμό όλων των ατόμων στο Σύμπαν που εξηγεί την πρόκληση για ανθρώπους και μηχανές.
  • Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση στο in.gr Τεχνολογία (tech.in.gr).
  • Deep Machine Learning ή πώς η Google θα βάλει μυαλό στις μηχανές της

O Ke έπαιξε «τέλεια» στις 50 πρώτες κινήσεις, σύμφωνα με την ανάλυση του AlphaGo και εξελίχθηκε η μέθοδός του στη συνέχεια. Όμως ο αλγόριθμος κατάφερε να τον αντιμετωπίσει και τελικά τον εξώθησε σε παραίτηση. Πάντως, οι πρώτες 100 κινήσεις ήταν ανάλογες με αυτές που θα επέλεγε ο AlphaGO στην Master έκδοσή του», είπε ο επικεφαλής του τμήματος DeepMind, Ντέμις Χασάμπης.

  • Ξέρετε ότι... Το βιογραφικό του επικεφαλής της μονάδας τεχνητής νοημοσύνης παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ο Ντέμις Χασάμπης γεννήθηκε στις 27 Ιουλίου 1976 στο Λονδίνο από πατέρα Ελληνοκύπριο και μητέρα με ρίζες από τη Σιγκαπούρη και την Κίνα.

    Σε ηλικία 6 ετών κέρδισε στο πρωτάθλημα σκάκι στο Λονδίνο για ανήλικους κάτω των 8 ετών και στα εννέα του χρόνια ήταν επικεφαλής της αγγλικής ομάδας σκάκι για ανήλικους κάτω των 11 ετών.

    Έπιασε την πρώτη δουλειά στο βρετανικό στούντιο παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών Bullfrog Productions όταν ήταν 15 ετών και στα 17 του, ανέπτυξε το Theme Park, ένα παιχνίδι που πούλησε εκατομμύρια αντίτυπα. Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με τον πασίγνωστο σχεδιαστή παιχνιδιών Peter Molymeux (ιδρυτή της Bullfrog).

    To 1994 έφυγε για να σπουδάσει πληροφορική στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, όπου είχε γίνει δεκτός ήδη από τότε που ήταν 16 ετών, δεν μπορούσε όμως να παρακολουθήσει άμεσα τα μαθήματα λόγω ηλικίας.

    O Χασάμπης είναι συνιδρυτής της DeepMind, την οποία εξαγόρασε η Google τον Ιανουάριο του 2014 αντί μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων.
  • DeepMind: Τα πρώτα παιχνίδια που έμαθαν, μόνες τους, να παίζουν οι μηχανές

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

tech.in.grReuters

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: