Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Κοινωνική δικτύωση: Απαντήστε εσείς τα «σκληρά ερωτήματα» του Facebook

Κοινωνική δικτύωση: Απαντήστε εσείς τα «σκληρά ερωτήματα» του Facebook

H συγκέντρωση δύο δισεκατομμυρίων ανθρώπων στο Facebook δημιούργησε σειρά δύσκολων ερωτημάτων για την εταιρεία που καθιέρωσε την κοινωνική δικτύωση online. Αυτά τα ερωτήματα απευθύνει τώρα στα μέλη της, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την έντονη κριτική που δέχεται για πλήθος θεμάτων, από την διασπορά ψευδών ειδήσεων και προπαγάνδας έως την ανάδειξη αμφιλεγόμενων προσώπων.

H συγκέντρωση δύο δισεκατομμυρίων ανθρώπων στο Facebook δημιούργησε σειρά δύσκολων ερωτημάτων για την εταιρεία που καθιέρωσε την κοινωνική δικτύωση online. Αυτά τα ερωτήματα απευθύνει τώρα η Facebook Inc. στα μέλη της, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την έντονη κριτική που δέχεται για πλήθος θεμάτων, από την διασπορά ψευδών ειδήσεων και προπαγάνδας έως την ανάδειξη αμφιλεγόμενων προσώπων.

«Το Facebook ξεκίνησε ως ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ κολλεγιόπαιδων στις ΗΠΑ -σήμερα χρησιμοποιείται από σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε διάφορα μέρη του κόσμου. Οι αποφάσεις που λαμβάνουμε επηρεάζουν τον τρόπο που ενημερώνονται οι άνθρωποι ανά τον κόσμο», σημειώνει στον πρόλογό του ο επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας της Facebook Inc, Έλιοτ Σρέιτζ, πριν παραθέσει τα δύσκολα ερωτήματα που θα απευθύνει στη συνέχεια στα μέλη της δημοφιλούς υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης.

Η υπηρεσία δέχεται έντονη κριτική για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διασποράς ψευδών ειδήσεων (ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών), για τα πρωτοσέλιδα με βίντεο δολοφονιών που μεταδόθηκαν ζωντανά και πολλά ακόμα, ενώ τουλάχιστον ένας άνθρωπος έχει χαρακτηρίσει τον επικεφαλής του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ «δικτάτορα».

Αυτό όμως μας ξεπερνάει, δηλώνεται ευθαρσώς στη θέση της εταιρείας.

Παρά τις συνεχείς διαβουλεύσεις με τους ειδικούς για κάποιες οδηγίες, η συζήτηση γύρω από τα πιο «σκληρά» ερωτήματα πρέπει να διευρυνθεί με τη συμμετοχή των μελών της (αχανούς) κοινότητας, υποστηρίζει ο επικεφαλής της ομάδας επικοινωνίας, προσέχοντας ιδιαίτερα τον χαρακτηρισμό της υπηρεσίας. Το Facebook προτιμά να θεωρείται ως «πλατφόρμα δικτύωσης», που δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο που δημοσιεύουν τα μέλη της, παρά το γεγονός ότι το εκμεταλλεύεται.
{{{related}}}

«Hard questions»

Τα σκληρά ερωτήματα που απευθύνει λοιπόν στα μέλη της η αμερικανική εταιρεία αφορούν την προπαγάνδα μέσω των social media, την ψηφιακή κληρονομιά των μελών που πεθαίνουν, τις αμφιλεγόμενες απόψεις, την εγκυρότητα των ειδήσεων, τη δημοκρατία και, την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών

Συγκεκριμένα,

  • Πώς θα έπρεπε να ανακόψουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης το φαινόμενο της διασποράς της προπαγάνδας τρομοκρατών online;
  • Τι πρέπει να γίνεται στην διαδικτυακή ταυτότητα των ανθρώπων αφού πεθάνουν;
  • Πόσο μεγάλη θα πρέπει να είναι η εμπλοκή των εταιρειών που διατηρούν κοινωνικά δίκτυα στην παρακολούθηση και διαγραφή αμφιλεγόμενων δημοσιευμάτων και φωτογραφιών από τις πλατφόρμες τους; Ποιος θα αποφασίζει τι θα πρέπει να χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενο, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μια διεθνή κοινότητα με πολλαπλές πολιτιστικές νόρμες;
  • Ποιος θα ορίσει τι συνιστά ψευδή είδηση και τι, αμφιλεγμόμενο πολιτικό λόγο;
  • Κάνουν καλό στη Δημοκρατία τα κοινωνικά δίκτυα;
  • Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα για το καλό όλων, χωρίς να πλήττουμε την εμπιστοσύνη τους;
  • Ποιούς τρόπους θα πρέπει να μαθαίνουμε στους νέους χρήστες του Διαδικτύου ώστε να καθίσταται ασφαλές το νέο τους περιβάλλον;

Η υπηρεσία καλεί τα μέλη του να υποβάλλουν τις απόψεις τους μέσω e-mail στο hardquestions(@) fb.com.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

Διαβάστε ακόμα στο in.gr Τεχνολογία, στο tech.in.gr

tech.in.gr

Sports in

«Τελικός» για Παναθηναϊκό στην Μπολόνια και στο… βάθος ντέρμπι «αιωνίων»

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενείται (29/3, 21:30) στην έδρα της Βίρτους Μπολόνια για την 32η αγωνιστική της Euroleague με στόχο να διατηρηθεί στην τετράδα και να συνεχίσει στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024