Δευτέρα 06 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Βιντεοπαιχνίδια που έγιναν ταινίες στο Χόλιγουντ (αν και δεν έπρεπε)

Βιντεοπαιχνίδια που έγιναν ταινίες στο Χόλιγουντ (αν και δεν έπρεπε)

Η βαριά βιομηχανία του κινηματογράφου, όπως και οι περισσότερες βαριές βιομηχανίες, δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο: είναι έτοιμη να στύψει και να ξεχειλώσει οποιαδήποτε ιδέα μπορεί να της φέρει μερικά δολάρια παραπάνω, να την μετατρέψει σε ταινία και να την προωθήσει σε αίθουσες και DVD club.

Η βαριά βιομηχανία του κινηματογράφου, όπως και οι περισσότερες βαριές βιομηχανίες, δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο: είναι έτοιμη να στύψει και να ξεχειλώσει οποιαδήποτε ιδέα μπορεί να της φέρει μερικά δολάρια παραπάνω, να την μετατρέψει σε ταινία και να την προωθήσει σε αίθουσες και DVD club. Από τα χέρια της πέρασαν βιβλία, κόμικς και αληθινές ιστορίες, άλλοτε προσφέροντάς μας μια ενδιαφέρουσα οπτικοποιημένη εκδοχή ενός άλλου μέσου και άλλοτε… μια λιγότερο ενδιαφέρουσα εκδοχή, για να το πούμε κομψά. Μέτριοι ηθοποιοί, αδιάφοροι σκηνοθέτες και – συνήθως- σενάρια γραμμένα σε χαρτοπετσέτες κατέστρεψαν αρκετά αριστουργήματα κατά την μεταφορά τους στη μεγάλη οθόνη.
Από το άγρυπνο ραντάρ του Χόλιγουντ, δεν πέρασαν απαρατήρητα τα videogames. Πως θα μπορούσαν άλλωστε; Τίτλοι που πουλάνε εκατομμύρια αντίτυπα, έχουν ήδη ένθερμο κοινό και έτοιμο βασικό στόρι, μοιάζουν κελεπούρι για έναν κινηματογραφικό παραγωγό που ειδικεύεται στα blockbuster. Και θα μπορούσαν να είναι, εάν, στην πράξη, η σχέση videogames και ταινιών δεν αποδεικνυόταν τόσο δύσκολη.

Ταινίες που «δεν βλέπονται»

Η τακτική που ακολουθήθηκε αρκετές φορές περιγράφεται με μία λέξη: αρπαχτή. Ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το ρεύμα του παιχνιδιού, χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια να συλλάβουν το πνεύμα του ή να κάνουν ένα φιλμ της προκοπής. Ελπίζουμε να σας φύλαξε ο Θεός και να μην έχετε δει το «Super Mario Bros.», το «DOA: Dead or Alive», το «Hitman» ή κάποιο από τα φιλμ του ανεκδιήγητου σκηνοθέτη Uwe Boll o οποίος κατάφερε να καταστρέψει μεταξύ άλλων το Far Cry και το Dungeon Siege («Ιn the Name of the King: Α Dungeon Siege Tale»). Ο τύπος είναι τόσο τραγικός που ακόμη και το «BloodRayne» το οποίο από πλευράς στόρι (καλλίγραμμο θηλυκό βαμπίρ που εξοντώνει ναζί!) θα έστεκε σαν cult b-movie και που το κάστινγκ του περιλάμβανε την Kristanna Lokken, τον Μichael Madsen, τον Billy Zane και τον Ben Kingsley, κατάφερε να το κάνει πιο βαρετό και από αναμονή σε ταχυδρομείο.

Ταινίες που «βλέπονται»

Στις περιπτώσεις που η παραγωγή ήταν πιο σοβαρή και το budget μεγαλύτερο, τα πράγματα πήγαν καλύτερα.

Οι δύο ταινίες που βασιζόταν στις περιπέτειες της Lara Croft («Tomb Raider» και «Cradle of Life» με την Angelina Jolie) ήταν αρκετά καλά action films, όπως και τα «Prince of Persia: The Sands of Time» (πρωταγωνιστής ο Jake Gyllenhaal), η σειρά (μετράει ήδη πέντε ταινίες!) των Resident Evil με την Mila Jovovich ή το αξιοπρεπές «Max Payne» με τους Mark Wahlberg και Mila Kunis. Όλες τα πήγαν καλά εισπρακτικά και μπορεί να μην ήταν αριστουργήματα της 7ης τέχνης αλλά τουλάχιστον «βλεπόταν».

Τα συστατικά της… αποτυχίας

Το πρόβλημα κατά την γνώμη μας εστιάζεται σε δύο τομείς, το σενάριο και το πώς αντιμετωπίζεται η μεταφορά των games στον κινηματογράφο.

Μια απλή ιδέα μπορεί να είναι ικανή να στηρίξει ένα videogame, καθώς το βάρος πέφτει στην δράση από την πλευρά του παίκτη, αλλά όχι μια ταινία δύο ωρών: χρειάζεται να γίνεται και κάτι ενδιαφέρον ανάμεσα στα action scenes, να θέλεις να δεις τι θα γίνει μετά.

Επίσης, η απλή οπτικοποίηση δεν προσφέρει στους gamers κάτι διαφορετικό (όπως πχ η μεταφορά στην οθόνη στους αναγνώστες ενός βιβλίου), αντιθέτως είναι μια πιο παθητική εμπειρία από το gaming, ενώ φαίνεται αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί το feeling και η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού (από το Max Payne πχ έλειπαν εντελώς τα noir χαρακτηριστικά που τόσο αγαπήσαμε).   

Οι πιο κακεντρεχείς θα υποστηρίξουν ότι τα videogames δεν μπορούν να σταθούν στην μεγάλη οθόνη, ακριβώς γιατί δεν έχουν βάθος. Θα διαφωνήσουμε, καθώς το πρόβλημα δεν είναι το μέσο αλλά το μήνυμα. Όπως υπάρχουν ταινίες και βιβλία χωρίς βάθος, έτσι υπάρχουν και ανάλογα videogames (με τη διαφορά μάλιστα να είναι ότι αυτά έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι διασκεδαστικά). Υπάρχουν όμως και τίτλοι με υπέροχες ιστορίες που σε πείθουν να παίξεις μόνο και μόνο για να δεις τι θα γίνει παρακάτω. Ή έστω, τίτλοι που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τέτοιες ιστορίες στην μεγάλη οθόνη.   

Ως gamers άλλωστε θα προτιμούσαμε να δούμε μια άλλη πλευρά του αγαπημένου μας παιχνιδιού και όχι όσα έχουμε ήδη «ζήσει»: οι κόσμοι που δημιουργούν τα videogames μπορούν να ζωντανέψουν και να υποστηρίξουν ολόκληρες ιστορίες πέρα από αυτές που παίξαμε μπροστά σε τηλεοράσεις και μόνιτορ.

{{{related}}}

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Η άνοδος του Ολυμπιακού στο Νο 47 της UEFA και τι θα γίνει αν σηκώσει την κούπα στη Νέα Φιλαδέλφεια

Ο Ολυμπιακός είναι δύο ματς μακριά από το όνειρο και μαζί του έχει λόγο να ονειρεύεται ολόκληρη η Ελλάδα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 06 Μαϊου 2024