Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Google προκαλεί τους ISP σε αναμέτρηση στο YouTube

Η Google προκαλεί τους ISP σε αναμέτρηση στο YouTube

Το Ίντερνετ φαίνεται ότι έχει περάσει το κατώφλι μιας νέας εποχής, στην οποία οι διαδικτυακές υπηρεσίες θα βαθμολογούν τα δίκτυα πρόσβασης στο Ίντερνετ και θα αποτελούν κρίσιμο παράγοντα επιλογής παρόχου. Την τακτική αυτή ακολουθεί ήδη το YouTube, η δημοφιλής υπηρεσία φιλοξενίας βίντεο, συμπεριλαμβανομένων των απαιτητικών ζωντανών μεταδόσεων με τεχνολογία streaming. 

Το Ίντερνετ φαίνεται ότι έχει περάσει το κατώφλι μιας νέας εποχής, στην οποία οι διαδικτυακές υπηρεσίες θα βαθμολογούν τα δίκτυα πρόσβασης στο Ίντερνετ και θα αποτελούν κρίσιμο παράγοντα επιλογής παρόχου. Την τακτική αυτή ακολουθεί ήδη το YouTube, η δημοφιλής υπηρεσία φιλοξενίας βίντεο, συμπεριλαμβανομένων των απαιτητικών ζωντανών μεταδόσεων με τεχνολογία streaming.

Μάλιστα, είναι αυστηροί οι όροι που έχει θέσει το YouTube για να δημιουργήσει την πρώτη κατάταξη ISP στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά. Για παράδειγμα, το YouTube αξιολογεί επιλεγμένες παραμέτρους επιδόσεων και δέχεται όχι τον μέσο όρο των μετρήσεων ταχύτητας που καταγράφει το ίδιο αλλά αυτές που επιτυγχάνονται 9 στις 10 φορές.

Το YouTube περιγράφει την μεθοδολογία που ακολουθεί για να εντάξει τους ISP σε τρεις κατηγορίες στο Google Video Quality Report: YouTube HD Verified, πιστοποίηση με την οποία η υπηρεσία βεβαιώνει ότι ο χρήστης μπορεί να αναμένει συνήθως ομαλή αναπαραγωγή των βίντεο υψηλής ευκρίνειας (720p και άνω).

Τα δίκτυα που έχουν χαρακτηριστεί από το YouTube ως SD (Standard Definition) θεωρείται ότι μπορούν να προσφέρουν στους χρήστες ομαλή αναπαραγωγή βίντεο χαμηλότερης ανάλυσης (360p), θα παρουσιάζονται ωστόσο διακοπές κατά την αναπαραγωγή βίντεο υψηλότερης ανάλυσης (>=720p).

Τέλος, τα δίκτυα Lower Definition δεν μπορούν παρά να προσφέρουν αναπαραγωγή βίντεο με ορατά pixel και συχνές διακοπές σε YouTube βίντεο 360p και άνω.

Οι μετρήσεις αφορούν περίοδο 30 ημερών και χρόνους φόρτωσης, καθώς και τον ελάχιστο χρόνο φόρτωσης τουλάχιστον στο 90% των αιτημάτων αναπαραγωγής βίντεο από το YouTube την προβλεπόμενη περίοδο.

Έτσι, η Google υπολογίζει ότι απαιτείται από τον ISP με τον τίτλο «YouTube HD Verified» να επιτυγχάνει στην χειρότερη περίπτωση ταχύτητα 2,5Mbps για να αναπαράγει βίντεο στα 720p από το YouTube. Ομοίως, οι ISP της κατηγορίας SD απαιτείται να πετυχαίνουν ταχύτητες μεταξύ 0,7 και 2,5Mbps. Τέλος, οι ISP στην κατηγορία LD (Lower Definition) βρίσκονται κάτω από το όριο των 0,7Mbps.

Η Google πρόκειται να διαθέσει εκθέσεις με την κατάταξη ISP ανά τον κόσμο τους επόμενους μήνες, γεγονός που αναμένεται να αναθερμάνει την ένταση με τα δίκτυα. Οι ISP συντάσσονται υπέρ της κατάργησης της λεγόμενης ουδετερότητας του δικτύου και ζητούν διακαώς να πάψουν να χρεώνονται την αναβάθμιση των δικτύων τους για να καλύψουν τις ανάγκες του YouTube -το οποίο επίσης λανσάρει συνδρομητική υπηρεσία- και της συνδρομητικής Netflix. Έτσι, έχουν φτάσει έως την αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, η οποία αποδέχεται την πρόταση για την δημιουργία λωρίδων ταχείας κυκλοφορίας για τις οποίες υπηρεσίες όπως η Google ή η Netflix θα πληρώνουν για να τρέξουν τις υπηρεσίες τους, αλλιώς θα καταδικάζονται στην αργοπορία και το κυκλοφοριακό. Από την άλλη, η Google μοιάζει εξοργισμένη να απαντάει πως «χωρίς εμάς, δεν θα υπήρχατε» και επιχειρεί να επιβληθεί αξιολογώντας τα δίκτυα των ISP για τις δικές του υπηρεσίες, επηρεάζοντας έτσι τις αποφάσεις των δυνητικών συνδρομητών των ISP. Μοιάζει σαν να επανέρχεται το ερώτημα «Η κότα έκανε τ’αυγό ή το αυγό την κότα;», αφού οι μεν ISP λένε ότι οι επενδύσεις τους γιγάντωσαν υπηρεσίες όπως αυτές της Google, οι δε, ότι τα δίκτυα άνευ περιεχομένου δεν θα έπρεπε να έχουν λόγο στην πολιτική διαχείρισης του μέσου γιατί κάτι τέτοιο θα συνιστούσε, μεταξύ άλλων, διαστρέβλωση στην ελευθερία της διακίνησης πληροφοριών.

Την ίδια στιγμή, στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ελλάδα γνωρίζουμε τα εξής:

  • Δεν συνδέεστε με τα Mbps που πληρώνετε, μετρήστε τα, λέει η Ε.Ε. Οι Ευρωπαίοι συνδρομητών σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων δεν απολαμβάνουν τις ταχύτητες πρόσβασης στο Ίντερνετ για τις οποίες πληρώνουν, διαπιστώνει νεότερη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά μέσο όρο, περιορίζονται στο 74% της ταχύτητας που διαφημίζεται από τους παρόχους, σημειώνει η Επιτροπή και καλεί τους συνδρομητές να συμμετέχουν στην μέτρηση των πραγματικών ταχυτήτων.
  • Μόλις 2,9% των Ελλήνων έχει πρόσβαση στο Internet άνω των 10Mbps Σύμφωνα με την νεότερη έκθεση της Akamai για την διάδοση του Διαδικτύου ανά τον κόσμο έως το τρίτο τρίμηνο του 2013, εξαιρετικά μικρό είναι το ποσοστό των συνδρομητών υπηρεσιών πρόσβασης που απολαμβάνουν ταχύτητες πάνω από τα 10Mbps. Από την άλλη, ανάλογο παράπονο έχουν και οι περισσότεροι Αμερικανοί, αν και τα ποσοστά μας απέχουν πάρα πολύ.

Διαβάστε επίσης στο tech.in.gr:

  • Λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας στο Ίντερνετ προτείνονται στις ΗΠΑ H Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής προτείνει αλλαγές στην υφιστάμενη πολιτική που επιβάλλει την ισότιμη μεταχείριση των εταιρειών που παρέχουν περιεχόμενο μέσω Διαδικτύου από τις εταιρείες που παρέχουν πρόσβαση σε αυτό, στις ίδιες τιμές με τις ίδιες ταχύτητες. Ο επικεφαλής της FCC Τομ Γουίλερ προτείνει να δημιουργηθούν λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας στο Ίντερνετ, για όσους παρόχους περιεχομένου μπορούν να πληρώσουν για να παρακάμψουν την κίνηση και για όσους χρήστες μπορούν να πληρώσουν για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό.
  • AT&T: Χορηγήστε την δωρεάν πρόσβαση των χρηστών στο περιεχόμενό σας H ΑΤ&Τ απευθύνει πρόσκληση σε επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες να προωθήσουν προϊόντα και υπηρεσίες πληρώνοντας για την ιντερνετική κίνηση που θα προκαλέσουν οι χρήστες τους. Το mobile marketing αλλάζει, υποστηρίζει η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής σταθερής και κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης στις ΗΠΑ. Το μοντέλο Sponsored Data θεωρείται αποτέλεσμα της κατάργησης των περιορισμών που είχε θέσει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών σχετικά με την «ουδετερότητα του δικτύου» (net neutrality).
  • Τέλος στην ουδετερότητα του δικτύου στις ΗΠΑ -Τι συμβαίνει στην Ευρώπη Στις ΗΠΑ αναθερμάνθηκε το ενδιαφέρον για την επονομαζόμενη «ουδετερότητα του δικτύου», μετά την απόφαση ομοσπονδιακού εφετείου με την οποία η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών δεν δικαιούται να την επιβάλλει στους παρόχους υπηρεσιών πρόσβασης. Η απόφαση εκτιμάται ότι θα σημάνει την έναρξη παροχής προπληρωμένων υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης ή και την υποχρέωση σε παρόχους περιεχομένου να πληρώνουν έξτρα για να μπαίνουν σε λωρίδα απρόσκοπτης ταχείας κυκλοφορίας. Από την άλλη, χωρίς την ουδετερότητα μπορεί να μην απολαμβάνουν όλοι οι χρήστες την ίδια ποιότητα χρήσης του μέσου.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός: «Μάχη» τίτλου στο Ρέντη

Η γυναικεία ομάδα βόλεϊ του Ολυμπιακού θα υποδεχθεί το Σάββατο (27/4, 19:30) την αντίστοιχη του Παναθηναϊκού στον 5ο τελικό της Α1, που θα κρίνει τον φετινό τίτλο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024