VIVE Standalone

Κάσκα εικονικής πραγματικότητας χωρίς PC, καλώδια ή smartphone

Κάσκα εικονικής πραγματικότητας χωρίς PC, καλώδια ή smartphone
Μια νέα αυτόνομη κάσκα που δεν χρειάζεται καλώδια, ισχυρά PC ή έστω smartphone για να μεταφέρει τον χρήστη σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας υπόσχεται η Google. Στο συνέδριο Google I/O, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μέσα στη χρονιά θα ολοκληρώσει τις δοκιμές που διεξάγει ήδη επί ένα χρόνο με τη συνεργασία της HTC, της Lenovo και της Qualcomm για να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα νέα headset VR που θα τα έχουν όλα πάνω τους.


Η εντυπωσιακή ανακοίνωση -δεδομένης της αυξημένης τεχνολογικής πρόσκλησης για τον ακριβή και συνεχή εντοπισμό της κίνησης της κεφαλής, τον καθορισμό της θέσης του χρήστη στο χώρο και την απαιτούμενη ταχεία επεξεργασία όλων των παραμέτρων- έγινε από τον Κλέι Μπέιβορ, επικεφαλής του τμήματος VR στην εταιρεία.

Το νέο headset αναπτύχθηκε από την αρχή αποκλειστικά για VR, σημείωσε ο Μπέιβορ, και βασίζεται στις εξελίξεις στην τεχνολογία "positional tracking", χάρη στην οποία ο χρήστης θα μπορεί να κοιτά και να περιφέρεται ελεύθερα στο χώρο που βλέπει στο εικονικό του περιβάλλον.

Προς το παρόν, το αυτόνομο headset VR βασίζεται στο Daydream 2.0 Euphrates (Εφράτης). Στόχος της ομάδας του Μπέιβορ είναι να κατασκευαστούν εύχρηστες, αυτόνομες συσκευές εικονικής πραγματικότητας που θα αποδίδουν καλύτερα από εκείνες που βασίζονται σε smartphone. Θα αξιοποιούν ωστόσο τη νεότερη έκδοση του λογισμικού που αναπτύχθηκε από την εταιρεία, στην οποία προστέθηκε η δυνατότητα μετάδοσης σε παρακείμενη τηλεόραση ό,τι βλέπει ο χρήστης που φορά το headset καθώς και η δυνατότητα κοινοποίησης σε σάιτ κοινωνικής δικτύωσης (υποθέτουμε μέσω της τεχνολογίας Cast της Google, με ένα Chromecast ή κάτι αντίστοιχο).

Τα πρώτα αυτόνομα headset VR θα φέρουν την επωνυμία της HTC και της Lenovo και θα βασίζονται στο νεότερο τσίπσετ της Qualcomm, τον Snapdragon 835. H πρώτη γενιά εκτιμάται ότι θα βασίζεται στον απλό Daydream controller, με περιορισμένες δυνατότητες εντοπισμού της κίνησης, αν και κατά την παρουσίαση δεν έγινε αναφορά σε χειριστήρια.

Κατά την παρουσίαση του προτύπου στο Google I/O, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να πάρουν μια γεύση δοκιμάζοντας ουσιαστικά την τεχνολογία WorldSense, ένα σύστημα εντοπισμού θέσης που δεν αξιοποιεί τις κάμερες βάθους, αν και βασίζεται στο ήδη γνωστό Tango.

  • Ξέρετε ότι... Σήμερα, τα smartphone δίνουν το στίγμα τους στους χάρτες χάρη στο GPS, όμως δεν έχουν χάρτες εσωτερικών χώρων. Με το Project Tango, οι χάρτες αυτοί δημιουργούνται καθώς ο χρήστης τους επισκέπτεται. Δείτε την επίδειξη AR που είχε κάνει η Lenovo στην CES 2016: Μια εικονική γάτα και ένα σκυλάκι εμφανίζονται στην οθόνη να πηδούν από το τραπεζάκι στον καναπέ και να κυκλοφορούν στον χώρο, ακολουθώντας τον χρήστη του τηλεφώνου. Έτσι, ο φυσικός χώρος μοιάζει να αποτελεί μέρος του παιχνιδιού όπως και τα αντικείμενα όπου πραγματικά βρίσκεται ο παίκτης.
Το WorldSense περιορίζεται στη διάκριση γωνιών στο περιβάλλον από εμπρόσθιες κάμερες για να υπολογίσει πόσο μετακινήθηκε ο χρήστης στο φυσικό του χώρο για να μεταφέρει την ανάλογη κίνηση στον εικονικό.

Στις δοκιμαστικές παρουσιάσεις, οι χρήστες κινήθηκαν σε περιορισμένο χώρο με καλό φωτισμό και αρκετά σαφή όρια, γεγονός που δεν τους επέτρεψε να κρίνουν την υλοποίηση, «στην πιο φτωχή εκδοχή της», όπως είπε ο Μπέιβορ.

Τα πρώτα αυτόνομα headset χωρίς καλώδια αναμένονται μέσα στο 2017 και το κόστος τους εκτιμάται ότι θα είναι συγκρίσιμο με αυτό για ένα Oculus Rift ή ένα HTC Vive (χωρίς το κόστος του ισχυρού PC).

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

tech.in.gr

Ειδήσεις:  Περισσότερες ειδήσεις

Θέματα: